Welke navigatie voor buitenrijden die ook "praat"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dezetel
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-10-21

Welke navigatie voor buitenrijden die ook "praat"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 11:08

Hallo bokkers!

ik rij veel buiten. Voorheen gebruikte ik de app Endomondo en nu tegenwoordig Equilab.
Ik kan dat op de kaart zien waar ik rij en waar mijn trailer staat. Gaat opzich altijd goed.

Nu ga ik binnenkort alleen op vakantie met mijn paard. We gaan naar de Veluwe. Ik zou graag een app willen die ook zegt "na 100 meter rechtsaf slaan" We leven tenslotte in 2023 dus het moet nu wel toch wel eens wat makkelijker kunnen hihi

Ik zag op de website van Ruiteren en mennen dat je GPS routes kan downloaden. En ook verschillende apps zoals "Locus map" maar hoe werkt dat? Vertelddie ap dan ook waar je heen moet? of moet je een gekleurd lijntje volgen? Graag jullie ervaringen :D

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Re: Welke navigatie voor buitenrijden die ook "praat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:42

Kijk eens bij Komoot. Die kan als je kaartjes hebt opgeslagen, met stem zeggen waar je heen moet. Ik ben nog aan het uitproberen, dus weet nog niet alles. Je moet hem wel op wandelen zetten, paardrijden staat er niet bij.
Je kunt ook je eigen route opnemen en bewaren

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Welke navigatie voor buitenrijden die ook "praat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:41

Op wat voor device gebruik je de app, horloge of telefoon?

Ik weet dat je met Runkeeper een .gpx route kan uploaden die die als work-out kan kiezen. Je kan dan zowel op je telefoon als horloge de route te zien krijgen incl. geluid. Je hebt dan een soort van TomTom om je pols, ideaal!

Helaas kan ik je niet vertellen wat die doet met ruiterroutes of met andere devices. Ik gebruik de combi Apple Watch en Runkeeper voor het hardlopen.

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:43

Ik weet dat je in Mapmyrun (opvolger van Endomondo)

Routes kan maken, maar ik weet niet of hij het dan voorzegt wanneer je af moet slaan

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:52

Komoot!
Ik heb hem in combinatie met een polar grit x horloge maar kun je ook gewoon prima gebruiken alleen op je telefoon. Duidelijke instructies.

Enige nadeel is dat hij geen optie heeft tot paardrijden als sport. Maar op zich merk ik daar weinig van.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke navigatie voor buitenrijden die ook "praat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:15

Ik heb geen stem die praat, maar wel een horloge dat trilt en dan in beeld aangeeft over hoeveel meter ik waar naartoe moet afslaan.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:21

Marije_jiplover schreef:
Ik heb geen stem die praat, maar wel een horloge dat trilt en dan in beeld aangeeft over hoeveel meter ik waar naartoe moet afslaan.

Welk horloge is dat en met welke app?

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke navigatie voor buitenrijden die ook "praat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:51

Ik heb een Garmin horloge, in mijn geval de Garmin Fenix 6S pro solar, maar Garmin heeft meerdere modellen, ook goedkoper dan deze, met navigeerfunctie.

Werkt met android en iOs met de app Garmin Connect.