Waar paardrijden op Texel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 14:15

Hoi hoi! Ik zit deze week op Texel en wil graag een duin / strand rit maken. Heeft er iemand tips voor een leuke manege?

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16154
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:36

Omdat deze vraag op Buitenrijden, Trektochten en ruitervakanties hoort, wordt hij daarheen verplaatst.
BEU->BRT

Jintexx

Berichten: 465
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:38


Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 23:04


xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 23:24

Jan Plezier doet helaas geen ritten meer vanwege personeelstekort. Alleen nog huifkartochten.

Ik heb er zelf voor gekozen om bij de andere twee opties geen rit te maken. Over Kikkert lees ik nergens iets goeds en bij de Elzenhof staan ze de hele dag buiten aan een trog tot ze moeten lopen.

De Jan Plezier was voor mij de enige optie maar helaas zijn die dus gestopt met ruitertochten.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 23:32

De huifkartocht met de Jan Plezier is wel echt een aanrader :j

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 21:51

Dank voor jullie reacties!
Ik heb de site van manage de kikkert bekeken en durf toch niet zo goed omdat er staat heb je langer dan 1 jaar niet gereden? Maak dan eerst een bosrit… vanwege de ren galop over het strand. Nou heb ik 23 jaar intensief gereden en nu 3 jaar niet. Dus dan zou ik officieel niet mee mogen op de rit.

Verder is het ook wat lastig omdat wij met 2 kinderen van 1 en 3 zijn en als ik dus ga paardrijden kan mijn man niet echt iets doen want we pakken toch de auto om ergens te komen vanwege de kinderen. Ik moet namelijk dan met de auto naar een manage.

Dus door die 2 redenen heb ik het laten varen.

Toevallig ben ik vandaag de huifkar tocht van Jan plezier tegen gekomen in de slufter en nog even met die man staan praten. Erg vriendelijk en het zag er leuk uit. Ik vind zelf een tocht van 3 uur echt te lang persoonlijk.

Gelukkig is het een super leuk eiland met kei veel te doen wat wel aansluit bij onze wensen!

Bedankt voor alle reacties!

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:54

Veel plezier dan nog op Texel, je hebt in elk geval nog even paardenlucht kunnen opsnuiven ;) .

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:59

Ik dacht ook dat 3 uur erg lang zou zijn, maar op de koude wind na viel dat echt mee! Het nadeel is wel dat je tussendoor niet naar de wc kunt, dat vond ik wel vervelend en daar zag ik vooraf wel tegenop. Want meestal is het zo, dat als ik weet dat ik een poos niet kan, ik juist wel moet :+ Deze keer heb ik er zelf gelukkig geen last van gehad (maar vooraf vrijwel niks gedronken, dat durfde ik niet). Maar toen wij gingen was er ook een oudere dame mee in de huifkar en voor haar waren we echt net op tijd terug. Dus dat is wel echt een dingetje met een tocht van 3 uur. Maar verder is het echt genieten vonden wij.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 22:39

Hij is echt heel goed voor zijn paarden. Hij vertelde bij ons op tocht dat hij 18 paarden heeft en dat hij er 4 per dag inzet (2 voor de ochtendtocht, 2 voor de middagtocht) en zo rouleert hij al zijn paarden. Ze hebben dus twee dagen achtereen vrij nadat ze een tocht van 3 uur gelopen hebben. Er is ook een stuk in de tocht waar de huifkar een steile heuvel op moet, en daar moest iedereen die goed ter been was uit de huifkar omdat het anders te zwaar is voor de paarden. Ik vond het echt top hoe begaan hij met zijn dieren was.

Ik was ook van tevoren een beetje bang dat ik moest plassen, maar dat viel mij ook mee. Ik hoefde eigenlijk niet. De rit voelde niet als drie uur voor mij in ieder geval. Tussendoor stop je ook even midden in de Slufter en is er tijd voor een versnapering en wat thee/koffie/ranja. Wij kregen op de terugweg ook een shotglaasje van hun eigen likeur aangeboden :)

Sanne_zepp

Berichten: 197
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 22:52

Wij hebben die huifkar tocht ook eens gedaan met de familie . Vond het echt super leuk! Mocht voor op de bok zitten dus dat was helemaal top.
Ik dacht van tevoren ook dat 3 uur erg lang zou zijn, maar dat viel me alles mee. Wij hadden ons zoontje, destijds bijna 1,5jr, ook mee, dus ik was wel even bang dat hij er snel klaar mee zou zijn. Maar dat viel me alles mee. Die heeft zich goed vermaakt in de kar en het is fijn dat je een tussenstop hebt met drinken.
De likeur hadden we ook haha.l

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Waar paardrijden op Texel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 23:08

Ja, de likeur hadden wij ook, die heb ik overgeslagen :+ En de thee/koffie/ranja ook omdat ik bang was dat ik dan op de terugweg zou moeten plassen. Maar de huifkartocht is voor mij zeker voor herhaling vatbaar!