Op trektocht over de Veluwe!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 07:11

SjonnieZ schreef:
Celebi schreef:
Wat super leuk! Volgens mij hebben jullie een prachtige route gereden. De omgeving van Kootwijk en Hoenderloo is sowieso geweldig.

Heb ook wel eens overwogen om me aan te melden voor de NVVR maar mijn paard kan nog niet goed alleen op de trailer dus dat durf ik toch nog niet zo goed aan. En ik was een beetje huiverig voor teveel verschil in rijstijlen en wensen binnen de groep onderweg. Maar zo te horen is dat bij jullie totaal niet aan de orde!


Laat dat laatste je zeker niet weerhouden. We gaan er vanuit dat iedereen het beste voor z’n paard wilt en qua tempo is er altijd wel een gelijkgestemde te vinden of passen we ons aan als dat kan…


Precies! Ik ben twee jaar geleden voor het eerst een weekend meegeweest zonder iemand te kennen en heb tot nu toe nooit een moment gehad dat ik met niemand op pad kon. Gewoon rekening houden met elkaar en dan komt alles goed :)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Op trektocht over de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:14

Heb even lekker uitgebreid gelezen via de link over NVVR en ik denk dat ik na aanleiding van dit topic een heel leuk kerstcadeau weet voor ondergetekende. Nu weet ik wat ik moet gaan vragen als we kerst weer samen gaan vieren in mijn vrienden groep :D :+

Gewoon het een jaartje uitproberen en als het bevalt blijf ik wel hangen. Vind het ook leuk dat je als lid kan en mag zeggen van "kijk jongens dit is mijn omgeving"' dat vind ik altijd al leuk en ben daarom ook actief binnen diverse FB groepen voor buitenrit maatjes enz. En vind het zelf geweldige om nieuwe routes te verkennen.

Zal wel vooral routes in de buurt kiezen. Heb geen auto/trailer voor pony en dan moet die menwagen ook nog mee :')

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Op trektocht over de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 09:05

Wat leuk chamion! Als je facebook hebt, kan je ook de pagina NVVR leden even opzoeken. Hier staan allemaal verslagen op van activiteiten.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:35

chamion schreef:
Heb even lekker uitgebreid gelezen via de link over NVVR en ik denk dat ik na aanleiding van dit topic een heel leuk kerstcadeau weet voor ondergetekende. Nu weet ik wat ik moet gaan vragen als we kerst weer samen gaan vieren in mijn vrienden groep :D :+

Gewoon het een jaartje uitproberen en als het bevalt blijf ik wel hangen. Vind het ook leuk dat je als lid kan en mag zeggen van "kijk jongens dit is mijn omgeving"' dat vind ik altijd al leuk en ben daarom ook actief binnen diverse FB groepen voor buitenrit maatjes enz. En vind het zelf geweldige om nieuwe routes te verkennen.

Zal wel vooral routes in de buurt kiezen. Heb geen auto/trailer voor pony en dan moet die menwagen ook nog mee :')

En laat je er niet van weerhouden om zelf ritten te organiseren :j Je mag het ook gewoon live aan iedereen laten zien in wat voor mooie omgeving je woont en welke mogelijkheden er zijn.

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:07

chamion schreef:
Heb even lekker uitgebreid gelezen via de link over NVVR en ik denk dat ik na aanleiding van dit topic een heel leuk kerstcadeau weet voor ondergetekende. Nu weet ik wat ik moet gaan vragen als we kerst weer samen gaan vieren in mijn vrienden groep :D :+

Gewoon het een jaartje uitproberen en als het bevalt blijf ik wel hangen. Vind het ook leuk dat je als lid kan en mag zeggen van "kijk jongens dit is mijn omgeving"' dat vind ik altijd al leuk en ben daarom ook actief binnen diverse FB groepen voor buitenrit maatjes enz. En vind het zelf geweldige om nieuwe routes te verkennen.

Zal wel vooral routes in de buurt kiezen. Heb geen auto/trailer voor pony en dan moet die menwagen ook nog mee :')



Hey wat leuk! Alvast welkom!
Als regio coördinator zuid oost hoop ik nu heel hard dat je in Limburg oostkant Eindhoven zit.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:47

SjonnieZ schreef:
chamion schreef:
Heb even lekker uitgebreid gelezen via de link over NVVR en ik denk dat ik na aanleiding van dit topic een heel leuk kerstcadeau weet voor ondergetekende. Nu weet ik wat ik moet gaan vragen als we kerst weer samen gaan vieren in mijn vrienden groep :D :+

Gewoon het een jaartje uitproberen en als het bevalt blijf ik wel hangen. Vind het ook leuk dat je als lid kan en mag zeggen van "kijk jongens dit is mijn omgeving"' dat vind ik altijd al leuk en ben daarom ook actief binnen diverse FB groepen voor buitenrit maatjes enz. En vind het zelf geweldige om nieuwe routes te verkennen.

Zal wel vooral routes in de buurt kiezen. Heb geen auto/trailer voor pony en dan moet die menwagen ook nog mee :')



Hey wat leuk! Alvast welkom!
Als regio coördinator zuid oost hoop ik nu heel hard dat je in Limburg oostkant Eindhoven zit.


Helaas, Veluwe. Ermelo. Aan de kant van Harderwijk

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 19:57

Ik zie opties voor een volgende trektocht :D

Ooit wel ik nog eens zelf (of dan samen met een iemand) op trektocht, zonder een hele organisatie eromheen. Mag ik jou dan eens contacten chamion? Jij bent vast goed bekend in die omgeving.

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:57

Spoiler:
chamion schreef:
SjonnieZ schreef:
Hey wat leuk! Alvast welkom!
Als regio coördinator zuid oost hoop ik nu heel hard dat je in Limburg oostkant Eindhoven zit.


Helaas, Veluwe. Ermelo. Aan de kant van Harderwijk



Ah jammer maar daar ze ook super blij met ritten rijders dus dat komt helemaal goed. In die buurt worden ook heel veel leuke zaken georganiseerd omdat daar veel actieve leden zitten.

Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:49

SjonnieZ schreef:
Celebi schreef:
Wat super leuk! Volgens mij hebben jullie een prachtige route gereden. De omgeving van Kootwijk en Hoenderloo is sowieso geweldig.

Heb ook wel eens overwogen om me aan te melden voor de NVVR maar mijn paard kan nog niet goed alleen op de trailer dus dat durf ik toch nog niet zo goed aan. En ik was een beetje huiverig voor teveel verschil in rijstijlen en wensen binnen de groep onderweg. Maar zo te horen is dat bij jullie totaal niet aan de orde!


Laat dat laatste je zeker niet weerhouden. We gaan er vanuit dat iedereen het beste voor z’n paard wilt en qua tempo is er altijd wel een gelijkgestemde te vinden of passen we ons aan als dat kan…


Klinkt goed zeg! Ik hoop dat ik mijn paard kan trainen om alleen op een trailer te staan, dan wil ik me heel graag ooit aanmelden. *\o/*

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Op trektocht over de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:20

Dank komt vast goed Celebi

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Op trektocht over de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:27

En weer terug on topic
TS zou je dit rondje ook op eigen gelegenheid kunnen rijden met bepakking? Of was een bagage service noodzakelijk?

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Op trektocht over de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 19:14

Voor een aantal locaties heb je wel een slaapzak nodig. Die had ik nu wel in de bagageservice omdat de mijne geen handig formaat is. Oh en een kussen.

Omdat je in dit geval met een grotere groep bent, heb je minder keus uit locaties. Ik heb zelf eerder al eens wat uitgezocht en als je met bijvoorbeeld 2 mensen en 2 paarden heb je veel meer keus en kan je gerichten kiezen voor een bed&breakfast of zoiets.

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Op trektocht over de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:18

Ja B&B ‘s lijken mij dan idd ook handiger ivm de bepakking of je moet er een handpaard / pakpaard bij hebben.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:32

SjonnieZ schreef:
Ja B&B ‘s lijken mij dan idd ook handiger ivm de bepakking of je moet er een handpaard / pakpaard bij hebben.

Nee, dat hoeft helemaal niet, maar het vergt wel een andere benadering.

Je moet het dan meer gaan zoeken in de spullen die ook wandelaars mee nemen. Lichtgewicht matjes, opblaasbare kussens, lichtgewicht slaapzak, dat soort spullen.
Als je dan maar een dak boven je hoofd hebt, heb je genoeg.

En nee, je moet dan ook niet precies die twee rare leden tegen komen die dan tegen je roepen: trektocht in januari! Ga je mee? Want ja, tegen die twee malloten kan deze malloot dan weer geen nee zeggen :+

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:03

O jee… dat lijkt mij nogal… fris

Maar zonder gekheid. Ook met lichtgewicht moet je dan toch een tent meeslepen of je moet voor een bivivak gaan en das toch best veel om en aan jouw zadel.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 11:39

Pfoe dapper ikke.

Ik heb net afgelopen jaar een nieuwe slaapzak gekocht met een formaat “gaat toch in de auto”. Dus ik ben voorlopig niet van plan om te investeren in lichtgewicht spul zodat het te paard mee kan.

Dus specifiek voor deze tocht, mocht iemand er nog iets aan hebben :)
Ponyvreugd Kootwijkerbroek: eigen kampeermiddel (ik heb in de trailer geslapen)
Peppelenburg Otterlo: grote groepsaccommodatie, eigen slaapzak en kussen nodig
Fjordhestgard Hoenderloo: trekkershutten, voorzien van beddengoed en handdoeken (hebben wij ingeleverd, scheelt wassen voor hen). En supermarkt op loopafstand, ook een pluspunt. Dus wel goede locatie om nog eens naar terug te gaan.
Caitwickerzand Uddel: trekkershut, volgens mij ook met beddengoed wel te krijgen ter betaling, staat vast op de site. Wij hadden hier nu eigen slaapzak. Supermarkt wel ver weg.