Overnachten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maribor
Berichten: 22
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: Nh

Overnachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 10:32

Hoi hoi

Ik heb zondagochtend erg vroeg een wedstrijd in regio winterswijk, en wil eigenlijk overnachten met mijn paard.
Nu kan je overal terecht als je hoteltarief betaalt, maar het is echt alleen slapen en weer weg. (Liever geen tent, want ik moet al in het donker inpakken). Heeft iemand een idee waar dat kan?

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Overnachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:50

Is er geen hostel in de buurt?

Aan de andere kant, het hotel heeft net zo veel werk aan jouw kamer om hem weer netjes te maken voor de volgende gast. Neem aan dat je ook wilt douchen en naar wc gaat… ontbijt zit vaak bij de kamer in.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Overnachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:54

Hoe bedoel je het precies TS? Zou je een gereduceerd tarief willen omdat je 'alleen' komt slapen? In principe is de hotelprijs voor een nacht natuurlijk altijd voor een periode vanaf een uur of 3/4 (incheck) tot 10/11 (uitcheck) de volgende dag, dus inderdaad 'slapen en weer weg'.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:58

Maribor schreef:
Nu kan je overal terecht als je hoteltarief betaalt, maar het is echt alleen slapen en weer weg.

Dat is toch juist waar een hotel voor is? Slapen (douchen) en weer weg.
Als je wilt ontbijten kun je bijbetalen, tegenwoordig zit het eigenlijk niet meer standaard bij de prijs in.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Overnachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:22

Of je nou een uurtje of van in- tot uitchecktijd gebruik maakt van de kamer, het blijft voor het hotel hetzelfde werk en dus ook dezelfde prijs. Als je niet wil kamperen (wat ik me helemaal kan voorstellen dit seizoen en in het donker moeten inpakken) dan heb je niet heel veel goedkope alternatieven. Wat ik nog wel eens deed was op de stal waar het paard overnacht even vragen of ze een overnachtingsmogelijkheid hebben. Soms heb je mazzel en is er een kamertje wat je kan gebruiken.

Maribor
Berichten: 22
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: Nh

Re: Overnachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 16:38

Ik weet hoe een hotel werkt. Dank je. Maar zou idd om 6 u alweer weg zijn. Dus dat wordt hem niet.
Een hostel is een goeie.
Een trekkershut, nu gevonden.
Vrienden van de fiets, is ook een optie (gevonden).
Ik was benieuwd naar andere opties. Maar ben eruit.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 19:34

Maribor schreef:
Ik weet hoe een hotel werkt. Dank je. Maar zou idd om 6 u alweer weg zijn. Dus dat wordt hem niet.

Genoeg mensen die vroeg vertrekken vanuit een hotel.
Heb zelf ook wel eens van 23:00 tot 5:00 geslapen en zonder ontbijt weer vertrokken.
Dat gaat prima hoor.