Mooiste ruiterroutes in de omgeving van Soest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Mooiste ruiterroutes in de omgeving van Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 16:43

Sinds een paar maanden woon ik dus in Soest, erg mooie omgeving en enorm veel paarden :)

Onder andere om zelf wat (nieuwe) sociale contacten op te doen had ik het plan om het rijden weer op te gaan pakken, niet meer op hoger niveau maar gewoon lol met je paard en de bossen en duinen in. Leasen was een optie, bijrijder ook, maar gezien mijn lengte en gewicht vielen er best veel opties af. Tot ik een stoere Ierse ruin van 1.80 op het oog kreeg. Vanaf volgende week mogen we dus meermaals per week samen de bossen en verdere omgeving onveilig gaan maken ;)

Nu mijn vraag, wat zijn nou echt fijne routes, afwisselend qua omgeving en het mogen best langere ritten zijn. Startpunt is ter hoogte van boscomplex de Hees.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Mooiste ruiterroutes in de omgeving van Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:23

Hoe ver wil je rijden? Ook handig ivm je penning. Blijf je rondom Soest zelf (in de lange en de korte duinen liggen leuke ruiterpaden!), heb je enkel de WPE penning nodig. Ga je verder (richting Zeist of Lage Vuursche) heb je een ruitervignet Utrechtse Heuvelrug nodig.

Die kanten kun je dus op. Pak vooral een kaart met ruiterroutes erbij, want er liggen veel verschillende ruiterpaden. En als je verder wil (met bijv de trailer) kun je nog het Goois Natuurreservaat in of Den Treek. Veel moois te zien hoor :)

Vanaf welke stal ga je rijden?

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:55

Even uitkijken richting Pijnenburg, daar staat een groot hek dat niet op de meeste kaarten staat. En "even eromheen rijden" kost je minstens een half uur over een drukke weg

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 21:04

Ryder schreef:
Hoe ver wil je rijden? Ook handig ivm je penning. Blijf je rondom Soest zelf (in de lange en de korte duinen liggen leuke ruiterpaden!), heb je enkel de WPE penning nodig. Ga je verder (richting Zeist of Lage Vuursche) heb je een ruitervignet Utrechtse Heuvelrug nodig.

Die kanten kun je dus op. Pak vooral een kaart met ruiterroutes erbij, want er liggen veel verschillende ruiterpaden. En als je verder wil (met bijv de trailer) kun je nog het Goois Natuurreservaat in of Den Treek. Veel moois te zien hoor :)

Vanaf welke stal ga je rijden?
Poeh, uiteindelijk wel uren, maar om te beginnen wat korter. Sowieso eerst inderdaad de korte en lange duinen, daar zijn dus meerdere paden? Penning en vignet zijn aanwezig :)

Vrachtwagen staat ook eventueel voor later klaar, maar eerst de nabije omgeving verkennen. Fijn te lezen dat er zoveel mogelijkheden zijn!

Paard staat privé bij mensen aan huis.

Sintara schreef:
Even uitkijken richting Pijnenburg, daar staat een groot hek dat niet op de meeste kaarten staat. En "even eromheen rijden" kost je minstens een half uur over een drukke weg
Goede tip, weet je de exacte locatie v.h. hek?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Mooiste ruiterroutes in de omgeving van Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:16

Kijk even op ruiterenenmennen.nl
Daar staan alle paden op, informatie over vignetten, hekken etc :)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:45

Hier zon beetje
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:51

Ik vind de korte duinen persoonlijk niet zo leuk.
De lange duinen kan je een leuk rondje maken over ‘de Zoom’, daar heb je ook nog een tuin met wat cross hindernissen en kan je rond rijden richting den dolder enof Amersfoort.

Als je de mogelijkheid hebt tot vervoeren dan adviseer ik liever Den Treek in Leusden/Woudenberg.

Mijn pony staat momenteel met een lichte blessure, dus voor het gemak maken wij kleine rondjes om de lange duinen, maar wij reizen over het algemeen graag naar den treek. Mooie droge, brede paden en geen gedoe met loslopende honden.

Korte duinen vind ik rot omdat je áltijd stukje duinzand over moet om in het bos te komen vanaf waar wij moeten starten. Plus ik verdwaal er structureel.