Avontuurlijke & paard vriendelijke paardenvakantie/trektocht gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisadekruijf
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-10-23

Avontuurlijke & paard vriendelijke paardenvakantie/trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 13:39

Hoi Allemaal!

Samen met een vriendin ben ik op zoek naar een ruitervakantie/trektocht. Het liefst willen we een aantal dagen van plek naar plek reizen te paard door een avontuurlijke/mooie omgeving. Slapen mag in een tent, hoeft zeker niet luxe mag natuurlijk wel.

Eisen zijn wel dat de paarden goed verzorgd worden en dat er diervriendelijk wordt omgegaan met ze.

Ik heb bokt al even doorgespit maar niet niet gevonden wat ik zoek.

Wie weet ergens in Europa een gave plek voor ons? We zijn gevorderde ruiters.

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Avontuurlijke & paard vriendelijke paardenvakantie/trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:56


ikke

Berichten: 37551
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:33

Lisadekruijf schreef:
Hoi Allemaal!

Samen met een vriendin ben ik op zoek naar een ruitervakantie/trektocht. Het liefst willen we een aantal dagen van plek naar plek reizen te paard door een avontuurlijke/mooie omgeving. Slapen mag in een tent, hoeft zeker niet luxe mag natuurlijk wel.

Eisen zijn wel dat de paarden goed verzorgd worden en dat er diervriendelijk wordt omgegaan met ze.

Ik heb bokt al even doorgespit maar niet niet gevonden wat ik zoek.

Wie weet ergens in Europa een gave plek voor ons? We zijn gevorderde ruiters.

Definieer "diervriendelijk" en definieer "avontuurlijk"

Dat eerste lukt nog wel; dat tweede is eigenlijk een utopie bij de eerste eis. Iemand die goed voor z'n paarden zorgt neemt geen risico's en heeft z'n ritten goed voorbereid. Dan gebeurt er niks en dus ook niks avontuurlijks.

Eigenlijk stel je dus de vraag: waar kunnen we een goed georganiseerde trektocht rijden met prettige begeleiding op fijne, gezonde paarden.
Nou, die opties zijn er genoeg, kost een paar centen, weinig avontuur maar daarom niet minder mooi of waardevol!

Ooit op een B&B in Wales gelogeerd en ritten gemaakt waarbij er een stagiare was die de ponykampen mee zou gaan begeleiden. Lief meiske maar had nog niet de wereld aan ervaring.
Zij moest de rit begeleiden en de eigenaar ging er met een jong paard achteraan. Ik op een brave draver als hekkesluiter (en overzicht :D ) Wordt er op een akker een machine aan gezet, leidpaard schikt zich een ongeluk (deed in ieder geval alsof), het jonge paard vond het doodeng en de draver stond erbij en keek ernaar en werd er niet warm of koud van (braaf paard!) Hij draaide wat om het jonge paard te blokkeren en daarmee was het probleem opgelost, behalve dat het leidpaard (een Welsh-Cob-met-eigen-fanclub) in geen velden of wegen meer te bekennen was!
Die kwam even later terug met een auto achter zich aan van een local die het tafereeltje op enige afstand had zien gebeuren en de Welsh-Cob tot de orde had geroepen. Het meiske zag wat bleek om de neus maar verder was er niks gebeurt.

Tot zover de avonturen die je mee kunt maken :D
ik verdenk de Welsh-Cob tot op de dag van vandaag van boze opzet en een aanleiding om z'n eigen feestje te bouwen...


Wat hier nog op de to-do-list staat:
https://www.cumbrianheavyhorses.com/ check hun facebook voor actuele info. Zij hebben een 6-daagse rit in het programma.
https://www.cornwallswimminghorses.co.uk/ Wat ik begrepen heb maken zij ook ritten en tochten naar wens dus wellicht ook meerdaagse tochten.
Bokker: https://hingardenstall.com/nl/home-hingarden-stall/ die d'r zaakjes ook netjes op orde heeft. Weinig avontuurlijks, wel weergaloos mooi.


Wil je voor het echte ruige werk gaan, ga je naar IJsland. Ik heb daar geen concrete tips maar enig zoekwerk op Bokt brengt je een heel eind.