Lunchen tijdens buitenrit op de Veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sambam

Berichten: 53
Geregistreerd: 16-05-16
Woonplaats: in een gat

Lunchen tijdens buitenrit op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 14:37

Hoi allemaal,

ik ben altijd een stille meelezer geweest, maar kom toch maar eens voorzichtig onder mijn steen vandaan... :D
Ik kon zo gauw geen (recent) topic vinden over dit onderwerp, dus vandaar dat ik deze open.

Met een vriendin wil ik binnenkort een langere rit plannen op de Veluwe. We zijn enkele keren op de Ginkelse heide geweest, maar veel meer dan dat hebben we nog niet gezien. Nou lijkt het ons ontzettend leuk om tijdens deze tocht ergens te lunchen waar je ook je paard even in een stal of paddock/weitje kwijt kunt. Het gaat er dus echt om dat we in het midden van de rit ergens af kunnen stappen, om na de lunch weer verder te rijden. De enige plek waarvan ik wel eens gehoord heb dat dit kan, is Pannenkoekenrestaurant de Panorama Hoeve. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Of heeft er nog iemand andere aanbevelingen?

Ook tips voor mooie knooppunten zijn welkom! :o

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: Lunchen tijdens buitenrit op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:57

Boshuis Drie is ook zo'n plek, zit een weilandje bij en stands.

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:02

Boerderij de Mossel (tussen de Ginkelse & de Edese heide in) en de Carolinahoeve kan het ook. Bij de Carolinahoeve kan je je paard vastzetten, maar niet in een wei/paddock. Ze zijn daar trouwens wel heel netjes en beleefd voor de paarden: Kwamen in hartje zomer gelijk met water en appels aan, terwijl het weiland goed vol zat.

Boerderij de Mossel kan in stal, aanbinden en wei als die vrij is.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Lunchen tijdens buitenrit op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:12

Idd, de Carolinahoeve (aan de Posbank) of Boshuis 3 in Ermelo.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:32

In het park de Hoge Veluwe was er ook ruimte bij het restaurant voor de paarden om ze aan te binden maar ze hebben daar de boel verbouwd en of dat terug gekomen is, weet ik niet.

Bij de Halte Assel waren ook mogelijkheden maar dat is alweer 10 jaar geleden dat ik er was :oo

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:40

sas27 schreef:
Boshuis Drie is ook zo'n plek, zit een weilandje bij en stands.


Weiland is een groot woord. Is meer een paddock waar ook groen groeit.
En het weiland is in stukken gehakt dus er zijn nu meerdere kleine paddocks en 1 grote naast de stands. Ook kan je nog meer paddocks maken mocht het er erg druk zijn met paarden. Dit heb ik zelf nog niet echt nodig gehad. Er was eigenlijk altijd wel plek.


Kom er vaak en het is echt 1 van mijn favoriete routes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:56

chamion schreef:
sas27 schreef:
Boshuis Drie is ook zo'n plek, zit een weilandje bij en stands.


Weiland is een groot woord. Is meer een paddock waar ook groen groeit.
En het weiland is in stukken gehakt dus er zijn nu meerdere kleine paddocks en 1 grote naast de stands. Ook kan je nog meer paddocks maken mocht het er erg druk zijn met paarden. Dit heb ik zelf nog niet echt nodig gehad. Er was eigenlijk altijd wel plek.


Kom er vaak en het is echt 1 van mijn favoriete routes.

Eigenlijk wel jammer dat ze het opgedeeld hebben.
Jaaaren geleden zaten we met de NVVR in de omgeving voor een weekend en gingen we in groepen rijden. Zit een groep bij Drie te eten, kwam een andere groep; die keek over het weiland: oh, dat is die, en die ook, oh, "onze" paarden en tot schrik van het halve terras werden de paarden gewoon bij elkaar gezet :D :D Want, ja, die terras-zitters wisten niet dat we eigenlijk een groep waren.

Sure_lee

Berichten: 10391
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Lunchen tijdens buitenrit op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:22

Pannoramahoeve, de Mossel en Boshuis drie zijn inderdaad hele fijne plekken om je paard neer te zetten.

Aanbindplekken vind ik echt vreselijk.
Als ik namelijk lekker ontspannen ga lunchen dan wil ik ook dat mijn paarden even kunnen ontspannen. Wel zo eerlijk in mijn ogen.
Ik vind het echt jammer dat er op de Veluwe niet veel meer plekken zijn bij restaurants waar je paard ook even kan chillen.
Laatst was ik ergens en toen zeiden ze oh... je kunt je paard toch gewoon daar aan de boom binden, dat doen alle mannen hier in de omgeving...
Euh nee bedankt :+

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Lunchen tijdens buitenrit op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:38

De Ossenstal heeft ook kleine paddockjes meen ik

Sure_lee

Berichten: 10391
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Lunchen tijdens buitenrit op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:43

Dat zijn meer stands waar ze niet echt in kunnen bewegen.

Afbeelding

Sambam

Berichten: 53
Geregistreerd: 16-05-16
Woonplaats: in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 12:54

Sure_lee schreef:
Pannoramahoeve, de Mossel en Boshuis drie zijn inderdaad hele fijne plekken om je paard neer te zetten.

Aanbindplekken vind ik echt vreselijk.
Als ik namelijk lekker ontspannen ga lunchen dan wil ik ook dat mijn paarden even kunnen ontspannen. Wel zo eerlijk in mijn ogen.
Ik vind het echt jammer dat er op de Veluwe niet veel meer plekken zijn bij restaurants waar je paard ook even kan chillen.
Laatst was ik ergens en toen zeiden ze oh... je kunt je paard toch gewoon daar aan de boom binden, dat doen alle mannen hier in de omgeving...
Euh nee bedankt :+


Ja dat is ook wat wij zoeken inderdaad! Aanbinden vinden wij ook niks, dan hebben we zelf ook niet het gevoel dat we lekker rustig even wat kunnen eten.

Sambam

Berichten: 53
Geregistreerd: 16-05-16
Woonplaats: in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 12:55

Bedankt allemaal voor de reacties, hier kunnen we zeker wat mee *\o/*

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Lunchen tijdens buitenrit op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:40

Boshuis Drie is idd een dikke aanrader! En een prachtige omgeving en goede paden die niet zwaar zijn