Zichtbaarheid in het donker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3014
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Zichtbaarheid in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:50

Zelf vind ik een brede staartflap. Of aan mijn zomer versie een brede reflectie band over de staart op auto hoogte echt toegevoegde waarde

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Zichtbaarheid in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:13


Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:26

snorkel1986 schreef:
Zelf vind ik een brede staartflap. Of aan mijn zomer versie een brede reflectie band over de staart op auto hoogte echt toegevoegde waarde


En al helemaal als er een rood lampje aan hangt. +:)+

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:38

Bagheera_206 schreef:
snorkel1986 schreef:
Zelf vind ik een brede staartflap. Of aan mijn zomer versie een brede reflectie band over de staart op auto hoogte echt toegevoegde waarde


En al helemaal als er een rood lampje aan hangt. +:)+


Ik heb een reflecterende Uitrijdeken van Amigo met staartflap met reflectie.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enz enz

Reflecterende hondenriemen zijn top voor de zijkant van het paard. Je haalt 1 kant door het zadel en de andere kant klik je aan je staartverlichting en dan is de hele zijkant verlicht voor autos

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:43

snorkel1986 schreef:
Zelf vind ik een brede staartflap. Of aan mijn zomer versie een brede reflectie band over de staart op auto hoogte echt toegevoegde waarde

Ik moet nog even een kopen, want de staartflap die aan mijn uitrijdeken zit past niet om mn paard zn dikke staart :+
Aangezien we alleen overdag en af en toe begin schemering rijden is t ook geen enorme must, in fel zonlicht rij ik ook doodleuk met mn reflecterende deken en hesje

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:48

Action heeft ook hondenhalsbanden, die flexibel zijn en waarmee je verschillende aan elkaar kan maken. Ook in verschillende kleuren (rood blauw geel) op te laden met usb.
Te vlechten door het haar, of om de nek.


(Hier gebruik is ze voor de kinderen, met fietsen in de avond)

Ze hebben ook nog verschillende knipperstanden :)

Ik zelf had vroeger altijd een bouwlamp op de cap. Die ik kon instellen op sterkte (zonder dat jij iemand ermee verblind)

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:46

Zelf heb ik flexibele hardloop lampjes (van BeeSeen) voor om m'n laars en armen en cliplampje voorop aan m'n jas. Handig is dat je ze kan aanzetten wanneer je wilt, waterdicht, batterij gaat lang mee en ze zijn fel.
Die vd Action werken ook, maar die blijven niet fel meer branden op den duur.

Paard doe ik geen lampen aan bij rijden, alleen bij wandelen aan de deken de magnetische lampjes van BeeSeen.
Lampen blijven bij rijden niet goed zitten aan paard. Dus trek ik ook een oranje jas aan, over het hoofd zien ze me echt niet merk ik.

Op een beurs afgelopen week heb ik deze gespot https://Lovelstar.com. Voor de Engelse beugels zijn het losse beugel blokjes en voor western te graveren in houten beugels.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Zichtbaarheid in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 00:07


Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 01:51

Smotz schreef:
Paard doe ik geen lampen aan bij rijden, alleen bij wandelen aan de deken de magnetische lampjes van BeeSeen.
Lampen blijven bij rijden niet goed zitten aan paard. Dus trek ik ook een oranje jas aan, over het hoofd zien ze me echt niet merk ik.

Nee jou niet, maar als je van je paard dondert zien ze je paard niet. Daarom moeten zowel jij als je paard verlicht zijn vind ik
Lampen blijven prima zitten, het ligt er alleen aan welke lampen je neemt

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Zichtbaarheid in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 07:17

Die stijgbeugellampjes zien er ook wel mooi uit. Die parson rump ook. Fijn dat ze tegenwoordig met steeds meer opties en mogelijkheden komen. Hoe ik het zo lees moet je in Zwitserland dus geel licht ipv wit licht voeren ivm verzekering. Daar zijn ze dan zeker veel strenger op het voeren van licht met paard. Hier in Nederland zijn ze vaak al blij als je reflectie en paar lichtjes hebt ondanks dat het niet in alle gevallen wit/rood, maar kerstboom.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:19

Dit is de staartverlichting, vergelijkbaar met die van Ali volgens mij.
Afbeelding
En zo zien wij er verder uit tijdens onze wandelingen. Ik heb nog een vestje aan met voorkant wit licht en achterkant rood licht

Afbeelding

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:20

IK heb als ik in het donker ga rijden:

Voor het paard:
Een ring om de hals die licht geeft
Lampjes aan mijn stijgbeugels van kramer (Alleen kun je die bij hard aansporen uit schoppen :+ )
Een staartlamp (via Ali-expres)

Eventueel ook nog een frontriem die lichtgeeft.

Voor mezelf:
Een hesje met lichtjes van BR.
Wit licht aan de voorkant/ Rood licht achter.
Echt een heel fijn vest en ook goed verstelbaar
https://www.agradi.nl/br-hesje-reflecte ... ssenen.htm
(In de link staan er 2. De goedkopere is alleen rood licht. De duurdere is met wit/rood licht. Scheelt overigens maar 4 euro)

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:25

Kookaburra schreef:
Let op voor iedereen met reflectie.. Dit is alleen zichtbaar waar licht (zoals autolampen) op komen. Een veiligheidsvestje als je óp je paard zit, werkt dus niet goed. Autolampen schijnen niet zo hoog.

Daar ben ik het niet mee eens. Autolampen schijnen zelfs op verkeersborden. Die zitten op ongeveer dezelfde hoogte.
Maar ik ben wel van mening dat je beter een vest met licht kan aandoen, dan weet je zeker dat je gezien word. Op alleen reflectie zou ik niet vertrouwen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:39

Ik heb een groene halsring, een rode hardloopband aan de staart, nog een hardloopband met licht aan mijn linkerarm en een vestje. Ik rij ook echt buiten in het donker en ik krijg altijd zulke leuke reacties.
Maar ook als ik gewoon ga wandelen in het donker, tuig ik ze helemaal op :D

Over de autolampen die niet op het vestje zouden schijnen, vooral als ze nog een stukje weg zijn, licht het goed op. En dat is juist dat wat ik wil hebben: He, daar reflecteert wat, even oppassen. In combinatie met de feestverlichting is dat wel een aandachtstrekker

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:55

Ik heb een Horka reflecterende uitrijdeken. Reflectie rondom met borst en staartplap. Achter op de flap een rood lampje en voor aan de borst een wit. Zelf een reflectie vestje en knipperende ledjes vd Action om de armen. Heel goed zichtbaar, alleen zie ik zelf weinig dus daar nog wat voor verzinnen.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:00

pillow schreef:
Ik heb een Horka reflecterende uitrijdeken. Reflectie rondom met borst en staartplap. Achter op de flap een rood lampje en voor aan de borst een wit. Zelf een reflectie vestje en knipperende ledjes vd Action om de armen. Heel goed zichtbaar, alleen zie ik zelf weinig dus daar nog wat voor verzinnen.


Een hoofdlampje op je cap is dan fijn. +:)+

Daar is ook een topic over. :D
[VSW] uitmesten wei met een hoofdlampje

djengo
Berichten: 30
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:24

Ik zou aan alle vier de benen reflecterende bandages doen, in de spaken van de kar ook iets van reflectie strips of verlichting.en lampjes aan de achterkant.

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:30

Bagheera_206 schreef:
pillow schreef:
Ik heb een Horka reflecterende uitrijdeken. Reflectie rondom met borst en staartplap. Achter op de flap een rood lampje en voor aan de borst een wit. Zelf een reflectie vestje en knipperende ledjes vd Action om de armen. Heel goed zichtbaar, alleen zie ik zelf weinig dus daar nog wat voor verzinnen.


Een hoofdlampje op je cap is dan fijn. +:)+

Daar is ook een topic over. :D
[VSW] uitmesten wei met een hoofdlampje

Die heb ik maar dan zit de klep in de weg om echt vlak voor het paard te schijnen.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:51

pillow schreef:
Bagheera_206 schreef:
Een hoofdlampje op je cap is dan fijn. +:)+

Daar is ook een topic over. :D
[VSW] uitmesten wei met een hoofdlampje

Die heb ik maar dan zit de klep in de weg om echt vlak voor het paard te schijnen.

Dan moet je eentje hebben die je naar beneden kunt laten schijnen. Zoals die oplaadbare van de lidl

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:01

Als je vlak voor paard op grond en naar voren wilt schijnen kun je beter een hoofdlamp bevestigen aan het borsttuig. Met een hoofdlamp heb je te grote schaduwen van het paard zelf. :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:45

Dorine92 schreef:
pillow schreef:

Die heb ik maar dan zit de klep in de weg om echt vlak voor het paard te schijnen.

Dan moet je eentje hebben die je naar beneden kunt laten schijnen. Zoals die oplaadbare van de lidl

Die logica ontgaat mij volkomen.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:40

pillow schreef:
Dorine92 schreef:

Dan moet je eentje hebben die je naar beneden kunt laten schijnen. Zoals die oplaadbare van de lidl

Die logica ontgaat mij volkomen.

Dan schijnt hij op de weg ipv half omhoog / rechtdoor

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Zichtbaarheid in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 00:30

Ja maar dan moet ik hem tussen mijn ogen en de cap hebben. Lijkt me niet echt handig.

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Zichtbaarheid in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 02:53

Je hebt cap lampjes die zitten boven de klep van je cap en zijn verstelbaar omhoog en omlaag waardoor deze naar voren of meer richting de grond schijnt. Maar of het echt op de grond komt, dat betwijfel ik want er zit een paardenhoofd tussen. Maar een caplamp hoeft natuurlijk niet onder de klep van je cap, dat gaat niet.