Ervaringen globetrotting gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Ervaringen globetrotting gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 11:39

Hoi hoi,

Ik zie regelmatig op socials advertenties voorbij komen van Globetrotting en heb al een paar keer op de website gekeken. Het aanbod spreekt mij heel erg aan, nu ik ben dus op zoek naar bokkers die hier ervaring mee hebben. Zelf rijd ik al ruim 10 jaar 1x per week op de manege, vooral dressuur, soms ook buitenritten en springen. Met groepen van 10-12 ruiters ben ik ook wel eens op andere stallen mee geweest en dan zowel langs de weg als in echt bos gebied zoals heide. Ben ook 2x mee geweest op strandrit bij een andere stal en heb vroeger ook wel eens op eigen paarden mogen rijden. Ik zou mezelf inschalen op intermediate level volgens de website.

De volgende reizen spreken mij bijzonder aan:
- Iceland: TOUCH OF THE HIGHLANDS RIDE
- New Zealand (maar voorlopig heb ik nog geen plannen om daar heen te gaan)
- Scotland: THE THIRLESTANE CASTLE RIDE
- Scotland: THE BORDERS RIDING ACADEMY
- South Africa: THE BUSHVELD (maar voorlopig heb ik nog geen plannen om daar heen te gaan)

USA ziet er ook mooi uit maar voorlopig staat dat nog niet op de vakantie planning.
Mochten jullie andere organisaties kennen met een soort gelijk concept dan hoor ik het graag :)

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:39

Goh, dat ziet er niet hoopvol uit zo....

Andere organisaties zijn er wel, zoals trailfinders: https://www.horseholiday.com/ maar uniek zijn ze niet in de zin dat even serieus Google uitknijpen op ruitervakantie je enkele handenvol organisaties oplevert die iets doen wat hierop lijkt. Dit alles naast wat je zelf van internet kunt plukken aan lokaties die zoiets aanbieden zonder dat je ze bij reisorganisaties vindt.

Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos; welk stukje daarvan zoek jij? Wat zijn je wensen?

Maar als reiziger geef ik je eerst en vooral de tip mee: bereid je enigszins voor! Elke week op de manege rijden is toch niet helemaal hetzelfde als een week lang 6-8 uur per dag op een paard zitten.
Die ervaring deed ik vrij rap op bij de NVVR en dat terwijl ik toen al enkele jaren mijn paard had, waar ik zeker 5x per week op reed. Ook dat uurtje per keer en een langere rit op zondag was toch niet helemaal hetzelfde als vier dagen, elke dag meerdere uren rijden.

Ga als voorbereiding enkele langere tochten rijden. Probeer wat uit wat je prettig vind om wat kleine dingen mee te nemen, zoals een flesje water, wat te eten e.d.
Zo vinden veel mensen een rugzak prima terwijl ik er niet aan moet denken. Zo heeft iedereen z'n voorkeuren. Probeer wat uit voor jezelf wat je prettig vindt.

Tot slot nog wel een kleine waarschuwing: heb je het kunstje eenmaal door worden dergelijke reizen wel verslavend :D