Ruiterroute Mariënwaerdt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Ruiterroute Mariënwaerdt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 11:00

Iemand bekend met de ruiterroute op Mariënwaerdt (Tricht/Beesd)?
Er schijnt een ruiterpad te zijn, die is een paar jaar geleden geopend volgens Google maar ik kan verder geen recente informatie over vinden. Laatst hoorde ik dat het gedoogd wordt dus geen officiële ruiterroute is.
Dus kent iemand deze route? Waar mag je de trailer parkeren?

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: Ruiterroute Mariënwaerdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 17:16

Op het marienwaardt zit een pensionstal: Paardenheerlijkheid. Daar kan je de trailer neerzetten. Je mag officieel op de onverharde paden als je toestemming hebt van de paardenheerlijkheid. Ik zou dus eerst contact met hun opnemen. Waarschijnlijk kunnen hun ook een leuke routekaart meegeven.

lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 19:55

monnette1 schreef:
Op het marienwaardt zit een pensionstal: Paardenheerlijkheid. Daar kan je de trailer neerzetten. Je mag officieel op de onverharde paden als je toestemming hebt van de paardenheerlijkheid. Ik zou dus eerst contact met hun opnemen. Waarschijnlijk kunnen hun ook een leuke routekaart meegeven.


Oke, thanks voor de tip!

stroopwafels
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:42

De ruiterroute ligt helaas al een paar jaar op zijn gat. Eerst door veranderingen in het weidebeheer en afsluiten van de o.a. de uiterwaarden. Maar nu zijn ze ook een mountainbike route aan het aanleggen op het landgoed en dat gaat grotendeels over de oude ruiterroute. Het klopt dat je via de pensionstal Reset Paardenheerlijkheid kunt rijden over het landgoed. Maar momenteel is dit niet meer echt mogelijk voor mensen van buitenaf en kun je alleen nog de verharde wegen rijden. De stal klanten kunnen om en rond stal nog een rondje rijden, maar dat is dus alleen toegestaan voor pension klanten omdat die altijd up to date zijn met de werkzaamheden en veranderingen op de paden... Hopelijk organiseert de stal komende zomer weer een georganiseerde buitenrit, maar ook dat kan alleen als er goede onverharde paden beschikbaar zijn als de MTB route af is...

lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 13:12

stroopwafels schreef:
De ruiterroute ligt helaas al een paar jaar op zijn gat. Eerst door veranderingen in het weidebeheer en afsluiten van de o.a. de uiterwaarden. Maar nu zijn ze ook een mountainbike route aan het aanleggen op het landgoed en dat gaat grotendeels over de oude ruiterroute. Het klopt dat je via de pensionstal Reset Paardenheerlijkheid kunt rijden over het landgoed. Maar momenteel is dit niet meer echt mogelijk voor mensen van buitenaf en kun je alleen nog de verharde wegen rijden. De stal klanten kunnen om en rond stal nog een rondje rijden, maar dat is dus alleen toegestaan voor pension klanten omdat die altijd up to date zijn met de werkzaamheden en veranderingen op de paden... Hopelijk organiseert de stal komende zomer weer een georganiseerde buitenrit, maar ook dat kan alleen als er goede onverharde paden beschikbaar zijn als de MTB route af is...


Ah vandaar dat ik er geen recente informatie over kan vinden. Wat jammer!

lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Ruiterroute Mariënwaerdt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 15:46

Inmiddels contact gehad met paarden heerlijkheid, helaas geen geschikte route meer.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Ruiterroute Mariënwaerdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:05

Helaas geen fijne ruiterpaden op Marienwaerdt inderdaad.
Ik heb er ook al meerdere keren om geinformeerd. Ook eens met een georganiseerde rit vanaf de Paardenheerlijkheid meegegaan. Dat was wel leuk, maar het is er ook niet heel erg groot verder.
Ik zou je aanraden om een stukje verderop te gaan, de Utrechtse Heuvelrug heeft mooie routes. Leersumseveld, Grote Bos in Doorn, of meer richting Veenendaal/Rhenen die kant op.