Bijna alle ponykampen Zwiggelte afgelast.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Bijna alle ponykampen Zwiggelte afgelast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 10:43

Bijna alle ponykampen bij ondernemer afgezegd uit angst voor wolf.

Roelof Bos uit Zwiggelte organiseert ponykampen in juli en augustus. Normaal gesproken zijn er dan zeven boekingen. Nu staat er welgeteld één boeking. Oorzaak: angst voor de wolf. Dat betekent 15.000 euro aan gemiste inkomsten en een even zo groot bedrag aan doorlopende kosten.

“Ik heb wel meer aanvragen gehad, maar ik heb wel de situatie uitgelegd. Want ik wil niet dat ze hier komen en zeggen: als ik dat had geweten, dan hadden we niet gereserveerd. Om die teleurstelling te voorkomen meld ik het gewoon. Meerdere keren werd toen gezegd dat men toch op zoek ging naar een andere accommodatie", zegt Bos.

Begeleiders aansprakelijk

De aanwezigheid van een roedel van zeven wolven in de omgeving beangstigt kinderen volgens hem. "Dat zou misschien niet hoeven, maar het is toch iets anders als er tien reeën lopen dan zeven wolven. Kinderen hebben de beelden gezien van wat de wolf bij schapen kan aanrichten. Dat schrikt af en geeft angst. De begeleiding is verantwoordelijk voor de kinderen en is aansprakelijk. Dus je hebt er een aantal begeleiders bij die zeggen dat ze dat niet gaan doen."

Bos gaat op zoek naar een andere inkomstenbron. "We hebben geen andere keus. Maar ik hoop dat het ponykamp weer terugkomt. Dat vind ik wel belangrijk: het vermaak van kinderen met paarden en pony's zie ik graag bij mijn bedrijf hier verschijnen."

Filmpje op RTVDrenthe.

Bron rtv Drenthe

Bijna alle ponykampen bij ondernemer in Zwiggelte afgezegd uit angst voor de wolf https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/163498 ... or-de-wolf #rtvdrenthe

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:56

Door het wolven topic hier opuit gekomen.
En dit gaan de pro wolvers toch wel betalen? Ik bedoel hun hobby. En hobby kost geld...toch?

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:01

DuoPenotti schreef:
En dit gaan de pro wolvers toch wel betalen? Ik bedoel hun hobby. En hobby kost geld...toch?

Want? Zij hebben de wolf toch niet uitgezet of zo?

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 18:02

Imo heeft de man gegronde reden om inkomstenderving te claimen bij de verantwoordelijke instanties die de wolf vrij baan geven.

Als zijn bosgebied plots Zonneveld, industrie, woonwijk zou worden, zou er immers een compensatie volgen omdat hij zijn normale werk niet meer kan uitvoeren. Ook al is het bos geen privéterrein van hem.
Hij is er wel van afhankelijk voor zijn kostwinning.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:18

Lieser schreef:
DuoPenotti schreef:
En dit gaan de pro wolvers toch wel betalen? Ik bedoel hun hobby. En hobby kost geld...toch?

Want? Zij hebben de wolf toch niet uitgezet of zo?

IK denk nog steeds dat die wolven wel zijn uitgezet. In het kader van "natuurherstel" werden\worden allerlei dieren uitgezet maar de meeste daarvan zijn niet gevaarlijk zoals de wolf, vandaar dat je over die andere niet veel hoort.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:51


anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:53

Toevallig kreeg ik zojuist via mail een berichtje uit Toscane (Italie) van iemand die zegt dat daar wolven gereintroduceerd zijn zodat nu de schaapherders steeds gewonde en gedode schapen hebben maar omdat de wolf door de wet is beschermd mogen ze niets doen. Daar wordt gewoon gezegd dat ze uitgezet zijn hoor vanwege "de natuur".Volgens deze persoon, door mensen die zelf in de grote stad wonen en niets van het platteland\de natuur afweten.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:57

Lieser schreef:
DuoPenotti schreef:
En dit gaan de pro wolvers toch wel betalen? Ik bedoel hun hobby. En hobby kost geld...toch?

Want? Zij hebben de wolf toch niet uitgezet of zo?

Daar zou ik nog maar eens niet zo zeker van zijn......

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:58

DuoPenotti schreef:
Door het wolven topic hier opuit gekomen.
En dit gaan de pro wolvers toch wel betalen? Ik bedoel hun hobby. En hobby kost geld...toch?


Volgende vraag: wie precies zijn volgens jou de 'pro wolvers'...?


(Volgens mij is het gewoon een EU besluit en kan de man idd belastinggeld krijgen wegens gederfde inkomsten.)

Hobby vind ik een wat raar woord...

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:59

anjali schreef:
Toevallig kreeg ik zojuist via mail een berichtje uit Toscane (Italie) van iemand die zegt dat daar wolven gereintroduceerd zijn zodat nu de schaapherders steeds gewonde en gedode schapen hebben maar omdat de wolf door de wet is beschermd mogen ze niets doen. Daar wordt gewoon gezegd dat ze uitgezet zijn hoor vanwege "de natuur".Volgens deze persoon, door mensen die zelf in de grote stad wonen en niets van het platteland\de natuur afweten.

Tuurlijk joh, die mensen uit de stad die niets van natuur weten, gaan in een bos in Zwitserland een paar wilde wolven vangen, nemen ze mee in de kofferbak van hun Volvo V40 en rijden er mee naar Toscane.

En de wereld is plat ...

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:02

Jarenlang is "de wolf" gevolgd, tijdens zijn nadering van Nederland,
en ook daarna.
Hoe de eerste wolven via Drenthe binnenkwamen,
via Duitsland de Rijn overstaken en naar België doorliepen, noem maar op.

Maar sommigen geloven wellicht liever wat Lieser beschrijft.