Paardrijden en fietsen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lletam

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-05-12

Paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 22:01

Wij zouden graag met paard (ik) en fiets (vriend) buitenritten maken en dan het liefst in het bos (langs de weg in de buurt doen we natuurlijk al)
Iemand tips? Omgeving Elst/Rhenen evt. verder richting Utrechtse Heuvelrug.

Onali

Berichten: 18465
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:45

Leersumse Veld heb je een groot gedeelte een fietspad naast het ruiterpad.

lletam

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 14:28

Dank voor de tip

Ibbel

Berichten: 49186
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:34

MTB fiets kopen, kan je ook op niet-ruiterpaden fietsen :P

Eén algemene tip, MTB of niet: hou er wel rekening mee dat je niet op staptempo kunt fietsen (en zeker niet op rulle paden).
Je zult al snel (veel) draf à 12-14 km/u moeten rijden om het voor de fietser een beetje leuk te houden.

LoveBodin

Berichten: 4357
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:39

Wat wij in het algemeen doen (wij doen dit ook vaak, ook in vreemde gebieden), is ruiterenmennen pakken en naast de fietskaart leggen. In sommige gebieden mag je vrij wandelen en fietsen op wegen en paden, dat is heel makkelijk plannen, maar soms moet je je houden aan mountainbike en fietspaden, dus dan leggen we de kaarten naast elkaar.

Mijn vriend lukt het trouwens best goed om naast het paard te fietsen in stap, alleen niet op mulle paden inderdaad. Maar op veel andere wegen en paden wel. Het enige wat hij niet bijhoudt is rengalop :') . En uiteraard doen we ook wedstrijdjes, maar dat is niet helemaal eerlijk :+ .

Als je hapklare routes wil, heb ik die nog wel ergens, maar niet voor jouw gebieden, wel voor veluwezoom (en Brabant...)