buitenrijden in Noord-Holland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:38

BillyJean schreef:
Ik woon vlakbij je en heb mijn paard BillyJean staan in Santpoort, bij Haarlem. 20 minuten rijden met de auto. Zij staat daar omdat ik in het geweldige duin-bosgebied kan rijden naast de manege. Het is 2000 ha. groot, er komen geen gemotoriseerde voertuigen en geen honden. Uren goede, mooie ruiterpaden, over hoge duinen, door bossen en over vlaktes. Je kan vandaar uit ook naar het strand maar dat doe ik haast nooit. Nationaal Park Zuid Kennemerland heet het gebied.


Ik vind de duinen juist erg zwaar en mul.
Voor mij een reden om er niet heen te gaan. Alleen als het veel geregend heeft rij ik er wel eens.
Het is wel een mooi duingebied.

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:18

GvdT schreef:
BillyJean schreef:
Ik woon vlakbij je en heb mijn paard BillyJean staan in Santpoort, bij Haarlem. 20 minuten rijden met de auto. Zij staat daar omdat ik in het geweldige duin-bosgebied kan rijden naast de manege. Het is 2000 ha. groot, er komen geen gemotoriseerde voertuigen en geen honden. Uren goede, mooie ruiterpaden, over hoge duinen, door bossen en over vlaktes. Je kan vandaar uit ook naar het strand maar dat doe ik haast nooit. Nationaal Park Zuid Kennemerland heet het gebied.


Ik vind de duinen juist erg zwaar en mul.
Voor mij een reden om er niet heen te gaan. Alleen als het veel geregend heeft rij ik er wel eens.
Het is wel een mooi duingebied.


Ik vind het er juist helemaal niet mul en zwaar, de helft van de tijd, als je bijvoorbeeld twee uur rijdt, rij je door bossen en dus over bosgrond!(bijv. Landgoed Duin en Kruidberg, waar je ook doorheen komt) Verder is de (zand) duingrond erg goed te doen, er zijn gerust wel wat zwaardere plekken bij maar als je daar gewoon in stap doorheen gaat is er niets aan de hand. Ik rij er minstens twee keer in de week, alle seizoenen door.

Myrte_

Berichten: 223
Geregistreerd: 04-09-05

Re: buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:21

heey!
als je naar heemskerk rijd, kan je vanuit daar zo door het bos en de duinen naar het strand!
vriendin van mij had er vandaag gereden en ze zei dat het heerlijk was
sparenwoude ken je ook nog een keer proberen,
volgens mij ook wel leuk!
en ja het twiske dat zei je zelf al!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:59

vandaag voor het eerst in dijksgatbos geweest dat was zeer de moeite waard! Amazone was er zeer over te spreken die had echt een smile van oor tot oor dus dat gaan we zeer zeker nog eens doen!
Billy jean we gaan zeer zeker eens afspreken om daar in dat "mulle"duin gebied te gaan rijden!

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 00:37

Het is niet mul en...amazone? rij je dan niet zelf?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 10:58

Dat mulle was maar een als grapje bedoeld.
En nee ik rij niet zelf heb een pony en bovendien mag ik niet meer rijden hoezo???

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:58

Meningen verschillen

Ik kom al zeker 20 jaar in de kennemerduinen, dus ik weet wel waar ik het over heb.

Heb er 1 staan met een 90% genezen peesblessure en die mag daar echt niet lopen.

Dat stuk bij duin en kruidberg vind ik juist erg pruttig en zuigend.

Misschien hebben ze er wat aan gedaan maar de laatste keer dat ik dat gereden heb ben ik om gedraaid

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:33

Dan hebben ze er vast wat aan gedaan, sinds begin 2002 rij ik er elke week en alleen in de winter bij hevige regenval is het drassig maar ja dat is het dan overal. Ik reed eerst in Spaarnwoude, nou als je het over pruttig hebt, daar is het erg, ook als het een tijdje droog is.
Maar dat is dan ook voornamelijk een oude vuilnisbelt waar je op rijdt, niet pretttig, en je wordt constant door honden en skeelers belaagd.
Ik vond het echt een verademing dat ik in de Kennemerduinen en Duin en Kruidberg ging rijden. Mensen die daar voor het eerst rijden schrikken nog wel eens van de afgronden waar je langs rijdt, bergje op en bergje af, soms best steil, en de vele bochten in het pad, maar het is daar zo oer, ik vind dat heerlijk.
Maar laat ik niet teveel reclame maken, het is daar net zo lekker rustig...

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:52

Heb je er wel eens op een B-tje gereden?
Hou je geen tenen en knieen over

Het is er idd heerlijk rustig. Rondje parnassia rijd ik ook nooit, ik heb zo'n hekel aan het terug rijden van af het strand Daar ga ik altijd met de auto heen.

Als je in spaarnwoude langs de jachthaven rijd en dan zo onder de brug van zijkanaal C door langs de woonboot bewoners richting spaarndam heb je wel goede paden. Paden zijn zo ie zo daar behoorlijk opgeknapt.

Als het heel veel geregend heeft en het past in mijn (sgw) wedstrijdplanning ga ik misschien een poging wagen in het duin.
Verdwalen kan je er iig niet

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:47

Een B-tje? Hoe bedoel je dat?

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:46

Mijn eerste duinrit was op een pony van 1.20.
Sommige paden liggen dan een stuk lager dan de kanten.

Je leert er wel goed je tenen van naar binnen houden

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:51

AH ! Muntje valt! Een b-pony. Ja met kleine pony's is dat een probleem.

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:16

dat klinkt wel als een mooi duingebied, zou ik ook wel eens willen rijden. Btw mijn paard staat ook in de beemster

IpsilonkaJarig

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:50

Ik rijd regelmatig (whaha al 3 x de laatste 2 maanden) in de duinen van Castricum. Kan daar heerlijk genieten van de rust Ik parkeer alleen niet bij Johanneshof, mij veel te druk daar hihi.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 22:33

barreltjuh schreef:
dat klinkt wel als een mooi duingebied, zou ik ook wel eens willen rijden. Btw mijn paard staat ook in de beemster


je staat bij de "buren" hi hi hi in je profiel staat zelfs een foto met de stal waar wij staan op de cahter grond

Eefiesvenna

Berichten: 457
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Den Burg - Texel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:25

Als je echt lekker wil ritten kom eens een weekendje naar Texel! zoveel ruiterpaden dat je niet in 1 weekend overl langs gereden kunt zijn! Er zijn ook genoeg pensionstallen waar je voor een weekendje welkom bent! bos, duinen, strand,zee alles bijelkaar!

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re: buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:47

Ik woon zelf in zaandam en ga ook heel vaak naar 't twiske, beetje jammer dat je nu moet betalen. A'damsebos is ook wel leuk maar op den duur gaat het vervelen. Ik ga zelf veel naar Nederhorsterberg je hebt daar niet echt ruiterpaden maar je kan er wel heerlijk rijden rond de plassen en zwemmen met je paard( geen aanrader als 't echt warm is want dan moet je over de zonnende mensen heen)Wat ook leuk is maar wel een stukkie rijden is: op de veluwe(afslag voorthuizen eraf) het is ongv. een uurtje rijden maar je kan dan ook wel de hele middag je lol op, zoveel brede ruiterpaden om lekker te racen en leuke kronkel paadjes die heuvel op en af gaan.onze omgeving is idd niet echt paardvriendelijk maar als je toch een trailer hebt is het de moeite waard om nederland te verkennen op de rug van je paardje.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:21

is een meeting een idee..had t al eerder geopperdĀ±p
in schoorl verzamelen bijvoorbeeld. daar is een grote club met veel parkeermogelijkheden... 5 minuten van het bos.. dik uur van het strand en verder gigantisch duin en bosgebied om de dag door te brengen

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: buitenrijden in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 15:25

wendyashley schreef:
Ik woon zelf in zaandam en ga ook heel vaak naar 't twiske, beetje jammer dat je nu moet betalen.


betalen in het twiske?
hoezo dat en waar en waarom enzo?


mizsz_g_en_a schreef:
is een meeting een idee..had t al eerder geopperdĀ±p
in schoorl verzamelen bijvoorbeeld. daar is een grote club met veel parkeermogelijkheden... 5 minuten van het bos.. dik uur van het strand en verder gigantisch duin en bosgebied om de dag door te brengen


ik heb geen idee of er nog meer gegadigden zijn voor een meeting

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:05

Noord-Hollands duinreservaat en het strand is ook erg mooi!

Bingelding

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:59

ik ben wel in voor een meeting

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:53

okay dan ga ik nu een nieuw topic aanmaken bij boktmeeting!
link komt later

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:57


Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:11

Sorry beetje laat met antwoorden: maar idd in het twiske moet je sinds kort betalen voor je het gebied in gaat. Bij de verschillende ingangen staan slagbomen dus je komt er niet op zonder te betalen.
Ik geloof dat het 1 euro per uur is en 3 of 5 euro voor de hele dag, het is opzich niet zo duur maar wel belachelijk.
groetjes

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:20

Ik ben vorige week nog in het twiske geweest, kom wel via een rot route (lees: Door een steeg, langs spoorweg) en rij zo het ruiterpad op. Heb nog nergens slagbomen zien staan. Jaa, en staan wel vreemde stoplichten, en pakeerautomaatachtigen, maar dat geld voor auto's! niet voor paarden (Stal-eigenaar helpt volgens mij een beetje met het twiske mee, en hij heeft er niets over gezegt)

On-topic: In Castricum kan je heerlijk rijden! In Egmond ook, ijmuiden! maar ook het twiske natuurlijk, en ze zijn trouwens een nieuw ruiterpad aan het aanleggen, in purmerland. Zou volgens mij best groot worden