Wat vinden jullie van strandritten ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:17

ik moet voor bijde een stukje rijden maar daarom is het extra leuk als ik er ben! het bos en ook het strand!!

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:18

Ik woon erg dicht bij het strand
en ik ga over 2 weken voor het eerst met mijn pony naar het strand.
Ik zelf ben er al veel vaker geweest..
Maar niet met mijn eigen paard.

Ik zie het strand niet als gaan en racen.
Ik denk dat de meeste posters in dit topic de gevaren van het strand niet inzien.
Niet zo heel lang geleden is er nog een paardje op het strand verongelukt omdat ze struikelde in stap.
(heeft ook op VN gestaan op bokt)
Persoonlijk rijd ik liever gewoon door het bos en de polder.
Daar kan ik ook voluit gaan en racen.
Het maakt voor mij geen verschil..

Elamor
Berichten: 5176
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:20

superrrrr!! Haha!

wat ik iets minder vond was dat het een te grote groep was. 40 haflingers ofzo. dan moest je steeds stoppen enzo.

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:28

sjietaah schreef:
Ik woon erg dicht bij het strand
en ik ga over 2 weken voor het eerst met mijn pony naar het strand.
Ik zelf ben er al veel vaker geweest..
Maar niet met mijn eigen paard.

Ik zie het strand niet als gaan en racen.
Ik denk dat de meeste posters in dit topic de gevaren van het strand niet inzien.
Niet zo heel lang geleden is er nog een paardje op het strand verongelukt omdat ze struikelde in stap.
(heeft ook op VN gestaan op bokt)
Persoonlijk rijd ik liever gewoon door het bos en de polder.
Daar kan ik ook voluit gaan en racen.
Het maakt voor mij geen verschil..



je moet idd erg oppassen voor kuilen... ik ga alleen galoperen als het net ep ik en het strand recht trokken is en dan lang de zee rand maar het blijft natuurlijk wel gevaarlijk

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:17

Zelfs op een recht stuk strand heb je nog kans op ongelukken..
Al eens van drijfzand gehoord?

Deze zomer ook al meerdere paardjes vast komen te zitten hier aan de Zeeuwse kust..
Het strand is gevaarlijk, niet zomaar een plek waar je even kan gaan racen.

Vroeger kon dat wel, maar door de vele scheepvaart, het baggeren en verleggen van de branding (vloedlijn?) ed is het strand een gevaarlijke plek geworden. Andere stroming en door de zandzuigers is er dus drijfzand ontstaan.

Dit geld natuurlijk niet voor elk strand in Nederland.
Maar de Zeeuwse stranden, vooral aan de Westerschelde, zijn wel zo geworden.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:37

Baron en Heidi vinden het ook leuk op het strand,
en je kunt er mooie fotos maken, zoals je kunt zien in het topic:
viewtopic.php?f=53&t=629390

jOyss

Berichten: 831
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Zuid Limburg.

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 01:03

Ik ben laatst naar een ruiterkamp geweest in Zeeland, heb ik ook veel strandritten gemaakt.
Geweldig vind ik het Haha!, zo lekker door de zee enzo.

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:27

Ik wil het graag een keer doen! Lijkt me helemaal te gek! Lang niet zoveel last [als het er al is] van die rot vliegen/dazen en lekker dat windje. Hmm, krijg er helemaal zin in!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102277
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:53

Ik heb het zo vaak gedaan ik kan het niet eens meer natellen op 2 handen...Haha! Maar ik vind het fantastisch!! Dat gevoel wat je krijgt als je in volle galop over het strand raast is niet te beschrijven...het enige woord wat ik eraan kan geven is 'hemels'. Lachen Ik ga elk jaar met de meiden uit mijn les een strandrit doen maar dit jaar wilden we wat anders dus nu gaan we een rit over de Veluwe maken. Maar het strand blijft roepen...Knipoog

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:29

Super ga min. elk jaar ff naar het strand!
Heb de laatstje jaren alleen maar op dravers gereden, het lekkerste gevoel wat er is als ze helemaal gek worden omdat ze bijna mogen. en dan toch controle houden machtig!
wij kiezen altijd precies het goede getij uit dat het strand super te rijden is zonder kuilen.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 07:50

RT-D -> PP

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:49

Strandritten vind/ vond ik super... helaas zijn er te veel mensen die niet zo goed kunnen rijden, waardoor er op het strand de grootste ongelukken gebeuren... Dat vind ik een beetje jammer..

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:58

Urielle schreef:
Ooit wil ik het ook eens met een eigen paard gaan doen maar ik hoor vaak dat paarden het de eerste keer heel eng vinden, vooral het geluid en de geur van de zee dus ik vind het best eng om te doen.

Het ligt er helemaal aan wat je paard doet als hij iets eng vindt. Sommige paarden gaan stuiteren, anderen gaan rennen. Ik ben met mijn paard ook nog nooit op het strand geweest (wel met andere paarden), maar ik weet dat als mijn paard het echt heel spannend gaat vinden, hij zal gaan rennen. En op het strand maak ik me daar niet zo heel veel zorgen over, dan heb ik genoeg ruimte om hem weer bij me te krijgen. In het bos was dat minder geslaagd Scheve mond Hij hield namelijk weinig rekening met mijn knieën en bomen zijn best hard..... dan liever op een strand.

W.b.t. het GAAN op het strand, ik heb weleens op het strand gereden met een paard (type bulldozer van 1.80) wat zodra hij er was telkens steil omhoog kwam omdat hij weg wilde, die wilde alleen maar hard. Niet echt relaxt....
Het is een paard echt prima aan te leren om rustig te zijn op het strand, en toch ook eens echt hard te kunnen. Hier zijn geen stranden in de directe omgeving, wel veel open velden waar je ook erg goed voluit kan, en dat doen we dan ook vaak. Maar ik kan erop stappen met een los teugeltje, en hij gaat echt niet zomaar weg. Oortjes worden wel zover gespitst dat ik soms denk dat hij kramp gaat krijgen, maar hij blijft heel braaf. Als ik er gewoon rustig overheen wil stappen kan dat, een handgalopje gaat ook prima. Maar geef je eenmaal aan dat hij mag dat gáát hij ook.

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:14

Bosritten enz. zijn écht niet veel rustiger! Maar strandritten vind ik heeeeeerlijk Haha! lkkr kei hard crossen zonder te hoeven stoppen!! Meestal moet ik daar een lang zandpat voor zoeken Clown

Echt heel gaaf Haha!
Ik wil trouwens ook altijd een keer met me eigen pony's een keer naar de zee gaan Knipoog Maarja dat komt nog wel een keer Haha!

quibusjes

Berichten: 329
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:56

Ik woon niet eens zo ver van het strand, maar heb alleen nog maar op nepstrandjes gereden. Heb wel genoeg strandritten gemaakt, maar nog niet met mijn eigen paardje. Dus dat staat al een hele tijd op de planning. Het lijkt me heerlijk om langs de zee te rijden, met de zeelucht en wind je tegemoet. En dan afsluiten met een foto van ons met op de achtergrond de zee en ondergaande zon Tong uitsteken

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:58

Het strand is echt geweldig mooi! Lachen
Heb het 1 x gedaan, wat ook niet bepaald soepel verliep. Maar echt, heel veel mensen zien de gevaren er niet van in.

LuckY___Girl
Berichten: 150
Geregistreerd: 15-11-05
Woonplaats: Swalmen..(Roermond)

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:10

Mij lijkt het echt KEI leuk Haha! ..
ikwild at echt eens gaan doen ..
alleen ik denk dat er jammer genoeg neit aan toe komt ..
we hebben geen trailer en een auto die dat zouw kunne trekken ..an nog meer van zulk pelarie
( ook is het een beetje verweg:P)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:15

Ik heb al wat strandritten gemaakt, maar dan op paarden die helaas gewend waren naar het strand te gaan, en dan idd niet te houden waren. Ik heb graag controle over mijn paard, de ervaringen die ik gemaakt heb waren niet positief. Ook heb ik teveel verhalen gehoord over dodelijke ongelukken op het strand (o.a. paard been gebroken en ander paard compleet de pees door) dat ik mijn eigen paarden liever heel hou, en een strandrit niet helemaal bovenaan mijn lijstje staat.

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:17

'gewend om naar het strand te gaan' is niet verkeerd. 'gewend om altijd te racen op het strand' is minder mooi.

Het strand is net zo veilig of gevaarlijk als dat je het zelf maakt.

Afgelopen zaterdag nog, optisch goed strand, maar door de heersende windrichting veel zachte plekken, windgaten en drijfzand. Als je dan aan komt van 'strand is scheuren' dan kom je idd met een geblesseerd paard thuis.

er1k
Berichten: 791
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:40

Lijkt me erg leuk een x een strandrit te maken ! Tot nu toe alleen bosritten gemaakt aangezien het strand niet echt naast de deur ligt Lachen

Debortje_
Berichten: 4104
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:54

lijk me gaaf! over het strand met me pony Haha!
komt nog wel! Knipoog

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:19

Ik vind het echt super! Eerst is het een half uurtje wandelen naar het hele grote recreatiepark met talloze ruiterpaden. Daar wandelen we dan eerst doorheen en gaan we het strand op. Echt heerlijk, lekker racen of gewoon lekker door het water spetteren Haha! .

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:23

Ik ga dit weekend 3 dagen met Amy naar het strand.
Het zal voor haar de eerste keer zijn op een echt strand..

Ze is bij mijn vriend eens naar het Haringvlietstrandje geweest, daar volledig uit dr naadje gegaan.. Maar dat is geen echt strand.. Dus ik hoop dat het deze keer meevalt..

We gaan vrijdagmiddag door en ga ik vrijdagavond met haar aan de hand over het strand stappen. Om te laten wennen..
Zaterdag morgen en avond rijden en zondagochtend rijden..

Ik heb er heel veel zin in! En ik hoop dat het mijn 'mening' die ik hier eerder poste over het strand kan veranderen Knipoog

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:42

ik vind het strand onwijs gaaf. maar niet om het gaan hoor. je kan er heerlijk stappen en draven. ik ben met me huidige paardje nog nooit naar strand geweest. en als ik dit wel ga zal het gewoon rustige ritjes worden aangezien ik weet dat ze toch al een heet hoofd is dus ik haar niet nog heter ga maken door alleen maar te GAAN op het strand. het is leuk voor een klein stukje.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:11

Ik vind het echt heerlijk om over het strand te rijden! Zeker op Widia.
Die is vet rustig op 't strand en kan je lekker aan een los teugeltje laten lopen. Ze durft best een stukje het water in en kan lekker hard scheuren.
Ik vind het vooral geweldig om op zomeravonden te gaan, heerlijk. Lachen