Wat vinden jullie van strandritten ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:10

ik vind het geweldig om over het strand te galopperen, om te zwemmen in de zee met paarden, maar de duinen en bos vind ik ook geweldig! ik heb mazzel dat ik zo dicht aan het strand woon Haha!

knolle_krack

Berichten: 2242
Geregistreerd: 08-08-06
Woonplaats: Sintmaartensbrug

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:55

NOu ik ben nou een paar keer op het strand weest
maar het was gewoon heeeel gaaf om daar af en toe heen
te gaan heerlijk voor ontspanning voor paard en ruiter. Vingers aflikken alleen als ze de zee niet in wille kan je beter maar niet je opa roepen om je pony er in te helpen voor dat hij op ze tene trappuh Haha! Haha! Haha!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:10

Superleuk! *LOL*
Vroeger gingen wij elke zomer naar Vlieland op vakantie en dan gingen m'n zusje en ik altijd strandritten maken. Snel dat dat ging! Haha!

Fammiie_x

Berichten: 3008
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Delft

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 14:19

Ik ben nu even 1 dagje terug van texel, en ik heb al 1 strandrit gemaakt Lachen Het was echt super leuk op Emandia, Ze gaat niet echt 1 van de snelste maar dat was niet erg Tong uitsteken Ze ging ook hinneken soms omdat ze bij de groep wou blijven echt zoo grappig (L) Emandia is echt zoo liief Lachen

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:42

nog drie weken dan zit ik op texel met mijn 2 paarden en dan ga ik ook lekker over het strand rijden en eventueel zwemmen als ze het water indruven!!!!!! Haha! Haha! Haha!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 16:57

Apple schreef:
'gewend om naar het strand te gaan' is niet verkeerd. 'gewend om altijd te racen op het strand' is minder mooi.

Het strand is net zo veilig of gevaarlijk als dat je het zelf maakt.

Afgelopen zaterdag nog, optisch goed strand, maar door de heersende windrichting veel zachte plekken, windgaten en drijfzand. Als je dan aan komt van 'strand is scheuren' dan kom je idd met een geblesseerd paard thuis.



zijn er geen sites waar je dat kunt checken? dus dat je een waarschuwing kunt krijgen wanneer het strand vol plekken kan zitten? Of is dat gewoon iets dat je moet 'weten'.. in dat geval mag je ons bokkertjes een cursus "wanneer is het strand gevaarlijk" geven Haha! , als je wilt natuurlijk Lachen

Ik heb op texel een strandrit gemaakt, met fotoreportage voor het blad waar ik voor schrijf, nou zo heerlijk om door de branding te sneuren Haha! maar lijkt me ook heerlijk om gewoon lang teugeltje te stappen hoor Ja werd alleen duizelig als je naar de grond kijkt, vanwege het bewegen van de zee en die heen en terugspoelende golven *LOL*

VeraW

Berichten: 1821
Geregistreerd: 14-11-04

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:16

ik heb deze zomer mijn eerst strandrit gereden dit was super gaaf.
Lekker crosse Haha! . Volgend jaar ga ik weer.
In mijn onderschrift staan nog wat fotos er van.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:19

Ik wil zoooo graag met mijn oudje nog eens naar het strand, maar ik heb er gewoonweg het vervoer niet voor Scheve mond
Lijkt me prachtig Lachen al is het alleen om te wandelen..

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:44

Kjoetie, je moet het weten Nagelbijten / Gniffelen.

Je kunt er vanuit gaan dat met noordoostelijke wind het strand vaak slechter is. Verder is het strand ook vaak slecht als er net een storm is geweest of als de strandpaviljoenhouders hun tent aan het op of afbreken zijn (veel gesleep met zand door shovels).

Daarnaast kun je kijken op www.getij.nl . Je kunt dan het beste gaan rijden voordat het op het laagste water is, zeg maar 1 uur voor laag.

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:21

dat word dan dinsdag kwart voor 6 het strand op!
:di 15 aug 00:10 39
06:47 -100

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:24

Ik ben het al jaren aan het zeggen dat ik eens een strandrit met het paard wil maken maar het komt er maar niet van. Mijn haflinger die ik daarvoor op ogen had, is de laatste tijd medisch niet in orde dus ik vrees dat het ook niet meer met haar zal gebeuren. Jammer Verdrietig want dat zou echt onbezorgd langs de zee op galloperen zijn. Ohh...lijkt me echt zalig!

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:25

Dat wordt wel erg vroeg NinaTijger Haha!.

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:31

vind ik niet erg Tong uitsteken ik slaap bij een vriendin en die woont 2 min *te paard* bij het strand vandaan en is wel lekker zo'n leeg strand! Tong uitsteken

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:35

Bij mij valt het mee Haha!. Ik wou rond 8 uur te paard zitten, dan wordt het nog eb: http://www.getij.nl/index.cfm?page=geti ... NOORDWMPT;

(later kan weer niet, want dan mag je het strand niet meer op).

(toevoeging, waar zit jij dan? Als ik nl op locaties in Noord Holland kijk dan is het rond 6 uur 's ochtends juist hoog water dus ongunstig om te rijden)

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:39


Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:32

Onhandige tijden. Als je 'smiddags na 13:00u kunt gaan rijden dan zit het goed. 's Ochtends vroeg heb je hoog water.

blacklight

Berichten: 1010
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Wintelre

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:33

echt mega gaaf, lekker over de branding gassen

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:40

Ik woon 10 min. stappen van het strand af. Haha!
En ik rijd er bijna nooit. *LOL* Ben niet zo'n buitenrijd-mens. Maar rengalop over het strand is natuurlijk wel vet. Lovers

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:00

Apple schreef:
Onhandige tijden. Als je 'smiddags na 13:00u kunt gaan rijden dan zit het goed. 's Ochtends vroeg heb je hoog water.


hoe meer het in de min is hoe lager het water is toch? Clown

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:02

Hoe meer in de min hoe lager het water inderdaad Haha!. Eigenlijk kun je aanhouden dat zodra het grafiekje onder de horizontale lijn komt dat het dan prima rijden is.

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:17

mooi dinsdag morge is het -100 dus dat zal dan wel goed zijn Tong uitsteken

fUrytjj_04

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-12-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:18

in 1 woord...

GEWELDIG..! Cool

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:06

Aan de ene kant lijkt het strand me heerlijk, aan de andere kant ben ik bang aan de dingen die fout zouden kunnen gaan: kan ik 'm wel houden, als ik er af val rent hij dan niet 1km weg etc etc.
Stom eigenlijk, want de kans dát hij zware schade maakt is in de directe omgeving van onze stal groter dan op het strand.

Ook in rengalop zou ik bang zijn dat hij struikelt, zich verstapt e.d met alle gevolgen van dien.
Nee, ik denk dat ik eerst zelf mijn angst maar eens kwijt moet raken voordat ik m'n paard zonder angst het strand op probeer te krijgen Haha! Clown
Misschien eerst een keer aan de hand wandelen en kijken hoe hij het vind...ooit Tong uitsteken

rocky12
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:48

ja he ninatijger, we gaan ff lkkr door het water rijden!! 's morgens om kwart voor 6. Knipoog en dat is echt zoooo gaaf als er helemaal niemand op het strand is, het is er dan zo stil...... echt heerlijk!!!

Anoniem

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:25

ik vindt t strand, en de duinen die er natuurlijk bijhoren, fantastisch om te rijden. sterker nog, ik heb er zo ongeveer leren rijden, vanaf mijn zevende ben ik begonnen op een manege op tien stapminuten van t strand, en als het maar alleen droog was, gingen we naar t strand ipv de bak. Zelfs 23 jaren verder ( met een pauze van 10 jaar), rij ik nog steeds graag op t strand.
Natuurlijk moet je opletten op de kuilen, de zee en niet te vergeten de kite surfers die tegenwoordig steeds vaker op t strand te vinden zijn.. Vooral in de winter is het er goed toeven, geen mensen geen surfers geen kuilen....