plek voor buitenritten Groningen en Omg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margrietjuhh
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Assen

plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 18:27

hallo,
ik ben op zoek naar een plek van Groningen en Omg om buitenritten te kunnen maken
van Groningen en Omg
weet je iets
PM me dan even

groetjes Margriet

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:16

Bij Haren in de buurt ben ik wel eens wezen rijden, was heel mooi. Zijn bossen. En bij Glimmen schijn je ook mooie buitenritten te kunnen maken. Waar woon je? Ik heb laatst met kennissen ook in de buurt van Wehe-den Hoorn, Zuurdijk, Leens en rond terug naar Wehe ook een leuke rit van 1,5 uur gemaakt. Veel fietspaden. Was ook mooi. Ligt eraan waar je woont, ik kan je nog wel meer vertellen. Groetjes, Agnes

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:13

Wil je met je eigen paard of een paard huren. Met eigen paard wil ik wel een keer een dagrit begeleiden, je kan alle kanten op. Hoe lang wil je weggaan en wat voor omgeving? *lange zandpaden of bos of allebei?*
Ik sta in Eelde, vanuit daar kan je op 1 dag naar Appelbergen *via mooie route* en weer terug.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:33

Als je vanuit Haren zelf vertrekt kun je via brede zandpaden (de meningen zijn erover verdeelt hoe dat 'bos' nou heet Haha! ) vosbergen/quintusbos/langelaan (komt allemaal op hetzelfde neer) naar Appelbergen rijden. Vanaf Appelbergen kun je door naar het Noordlaarderbos. En als je nóg verder wilt, kun je via het noordlaarderbos richting de boswachterij van Schipborg rijden (voor de boswachterij van schipborg moet je nog wel een vrij lang stuk langs de weg én de totale rit komt dan op een uur of 6).

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:47

Vosbergenlaan is het in ieder geval niet, die houdt al ruim voor het noorwillemskanaal op Knipoog Oosterbroek heet het daar. In Harenermolen kan je inderdaad wel een tijdje zoet zijn, en makkelijk door naar noordlaren. Heerlijke zandpaden Ja

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:42

Ik noem het altijd Sassenhein, omdat dat cafeding daar zo heet Knipoog.

Anoniem

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:22

EA CO --> SV.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:36

Natuurgebied Harkstrede is heerlijk. Dat is voornameijk heide maar je kan er dus heerlijk rijdne Lachen
Verder Noorlaarderbos, Sassenhein, Quintusbos, Appelbergen. Dat zijn allemaal bossen omgevind Glimmen-Haren-Zuidlaren.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:03

WendyBZ schreef:
Vosbergenlaan is het in ieder geval niet,


Haha nee, zover ben ik inmiddels al wel (na meer dan 11 jaar op dat stuk bos rond te rijden, vorbergen óf lange laan óf quintusbos) Haha! Er zijn mensen die bestrijden dat het vosbergen heet omdat dat aan de andere kant van het kanaal zou zijn. De lange laan heet officieel sowieso niet zo, maar wordt alleen zo genoemd omdat het een......hmm tjsa, lange laan is. Dàn zijn er ook nog mensen die bestrijden dat het bij het quintusbos zou horen omdat dat een afgezet stuk bos zou zijn. Waar iedereen nu trouwens gewoon doorheen rijdt omdat de verbodsbordjes weggehaald zijn. Ík denk dat het gewoon bij het quintusbos hoort omdat de quintushoeve er in principe gewoon IN staat Haha! Maar eigenlijk maakt het ook niets uit, iedereen weet toch meestal wel over welk stuk bos het gaat Knipoog


Om toch nog iets aan het topic toe te voegen; als je nog paarden zoekt die je kunt huren.....manege de bongerd in Glimmen (dichtbij bovenstaande bossen rondom Haren) verhuurt paarden, ik weet alleen niet of ze nog steeds aan mensen verhuren die er niet (les)rijden en naar het bos willen. Dit deden ze vroeger wel.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:07

Ik geloof dat ze in Schipborg ook paarden verhuren (fjorden?) Maar daar heb ik verder ook geen ervaring mee. Maar ik bied me wel aan om ook eens mee te rijden Knipoog

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:18

WendyBZ schreef:
Ik geloof dat ze in Schipborg ook paarden verhuren (fjorden?) Maar daar heb ik verder ook geen ervaring mee. Maar ik bied me wel aan om ook eens mee te rijden Knipoog


Zit in Schipborg niet ook een ijslandersverhuurbedrijf (fijn woord voor scrabble)?? Mussarindil ofzoiets?

Ik bied me trouwens ook aan als gids Haha! Tong uitsteken

Margrietjuhh
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Assen

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 11:00

hehe allemaal heel lief dat jullie ook mee willen
ik wil een paardje huren Lachen
want heb geen eigen paardje meer Boos!

Nienkee
Berichten: 555
Geregistreerd: 02-04-06

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:05

Weet iemand ook routes in de buurt van Tolbert?

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:21

Margrietjuhh schreef:
hehe allemaal heel lief dat jullie ook mee willen
ik wil een paardje huren Lachen
want heb geen eigen paardje meer Boos!


Ik heb er twee staan thuis, ik weet niet of je een beetje rijervaring hebt? Anders kan je wel op een van onze andere mee. Knipoog

Leoniee
Berichten: 1490
Geregistreerd: 07-12-04

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:52

Je kan een paard huren bij manege de Bongerd in Glimmen, of bij de Bult in Noordlaren. Verder kan je écht op heel veel verschillende plaatsen rijden.
Als je van lange zandpaden houdt, kan je het beste naar de lange laan/'t hemrik of hoe jullie het ook willen noemen gaan en ook in het noordlaarderbos kan je dan rijden, poolselaan etc.
Eh, verder als je van bospaadjes houdt kan je het beste naar de Appelbergen gaan, of in het Quintusbos (dat is bij de lange laan/'t hemrik), alleen daar ben je zo doorheen.
In Appelbergen kan je ook nog over de polder rijden, dit is ook weer meer het idee van zandpad met heel veel weide eromheen.


En eeh, verder kan je nog naar Eelde rijden, daar vind ik persoonlijk niet heel veel aan, daar heb je een paar zandpaden en ook wel wat andere paadjes (toch?).
Als je vaker wilt gaan rijden misschien een idee om eens een boekje met ruiterpaden en ruiterroutes aan te schaffen (kan je bijv. kopen bij de VVV)?

Er zijn trouwens ook wel eens boktritten in omg. Noordlaren volgens mij?

Als je nog meer wilt weten kan je wel pm'en

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 00:07

Tja en dan kan je ook nog naar Het Fjordenpaard in Een (bij Roden) http://www.fjordenpaard.com daar kan je paard huren en zelfstandig mee gaan buitenrijden.

Margrietjuhh
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Assen

Re: plek voor buitenritten Groningen en Omg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 10:04

WendyBZ schreef:
Margrietjuhh schreef:
hehe allemaal heel lief dat jullie ook mee willen
ik wil een paardje huren Lachen
want heb geen eigen paardje meer Boos!


Ik heb er twee staan thuis, ik weet niet of je een beetje rijervaring hebt? Anders kan je wel op een van onze andere mee. Knipoog


ik heb wel rijervaring
als het goed is staat er meer in mijn profiel Lachen