Op reis naar De Veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:03

wow! dat ziet er ontzettend mooi uit de omgeving zeg! nog 1.5 tot 2 weekjes en dan ga ik er ook lekker heen Lachen
die zandvlakte schreeuwt gewoon om een lekker galopje Nagelbijten / Gniffelen

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:50

ik heb er ook echt onwijze zin in..heb wel plattegronden van internet gehaald, maar weet dus niet waar er gelegenheid tot een pauze is....

lowara jou avator is echt te gaaf:P

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:37

Er zijn echt genoeg plaatsen om te rusten en je paard te stallen. Wij hebben vorig jaar ook een rit van 7 uur gemaakt en we zijn diverse keren gestopt.

Als je aankomt bij de Woody Ranch wordt je door de eigenaar naar de stal en dergelijke gewezen. Je kunt dan meteen naar een kaart vragen. Hij weet ook precies waar je kunt uitrusten...

Wij vonden de omgeving ook echt supermooi! Heel erg afwisselend en je komt bijna niemand tegen. Tip: neem je fototoestel mee als het lukt. Zadeltassen zijn ook errug handig!

De zandvlakte is ook echt te gek! En uitnodigend voor een goeie galop. Het is alleen wel mul, dus redelijk zwaar voor de paarden.

Veel plezier in ieder geval en laat even weten hoe jullie het hebben gehad!

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 13:06

Wow Marcato die foto's zijn echt geweldig! Maar het is nog niet zeker dat we gaan met dat hele chipgebeuren maar ik wil al wel heel zeker Haha!

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:12

Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken met die chips e.d. Ik weet daar helemaal niks van hoe dat in z'n werk gaat en zo.

In ieder geval veel succes ermee en als je meer foto's of info wilt, PB me even dan!

Groetjes!

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:16

het chippen is wel verplicht, maar wie controleerd dat????
ik ga vanuit caitwickerzand, dus weet niet of die iets markerern op mijn kaartje Tong uitsteken

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 13:16

cissy schreef:
gevonden hier: http://www.belg.be/leesmeer.php?x=1946

Citaat:
Verplichte identificatie van de paarden via microchip
Elk paard wordt vanaf zijn geboorte beschouwd als een voedselproducerend dier dat op elk ogenblik in de voedselketen trecht kan komen. Teneinde de bescherming van de volksgezondheid te aranderen, is het onontbeerlijk het parcours van het paard te volgen m het, in het geval van de mogelijke aanwezigheid van residu’s van eneesmiddelen die het kreeg, uit te sluiten voor menselijke onsumptie.

Het is in dit kader dat het koninklijk besluit van 16 juni 2005 breffende de identificatie en de encodering van de paarden in een entrale gegevensbank gezien moet worden.

Timing

De identificatie van de paarden zal progressief, over een periode van 3 jaar ingevoerd worden :

§ Ten laatste op 1 juli 2006 zullen de voedselproducerende paarden geïdentificeerd moeten zijn vóór hun vertrek naar het slachthuis alsook de paarden bestemd voor het handelsverkeer en de uitvoer voor ze België verlaten;
§ Ten laatste op 1 juli 2007 zullen de veulens geboren in 2006, de paarden die aan verzamelingen deelnemen en deze die van eigenaar veranderen, geïdentificeerd moeten zijn;
§ Ten laatste op 1 juli 2008 zullen alle andere paarden die op het Belgisch grondgebied verblijven geïdentificeerd moeten zijn.

Vanaf 2007 zal elk veulen ten laatste op 4 maand, en in elk geval voor het van eigenaar verandert, geïdentificeerd en geregistreerd moeten worden.

Identificatie

Elk paard moet geïdentificeerd worden door inplanting van een microchip in de linker halsstreek en een paspoort, waarvan de inhoud op Europees niveau is vastgesteld. Voor de veulens die bestemd zijn om in hun geboortejaar geslacht te worden is er evenwel een uitzondering voorzien. De identificatie bij middel van het door de identificeerder opgestelde identificatie-attest waarin het identificatienummer van de moeder wordt vermeld, zal volstaan.

Er zal een vereenvoudigde procedure voorzien zijn voor de paarden die reeds gedeeltelijk of volledig geïdentificeerd zijn conform de bepalingen van het besluit.

De identificatie wordt uitgevoerd door een erkende dierenarts die als identificeerder wordt aangesteld.

etc etc

(FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu)



lijkt me dus dat ook de Belgische paarden gechipt moeten worden, tis een europeese regelgeving


Dit staat er in de tekst: § Ten laatste op 1 juli 2008 zullen alle andere paarden die op het Belgisch grondgebied verblijven geïdentificeerd moeten zijn. Dus dan moeten onze paarden toch niet gechipt worden aangezien ze terug naar België komen en niet in Nederland blijven?

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 13:17

@mizsz_g_en_a: Dat waren we ons dus ook aan het afvragen wie dat zou controleren Haha!

cissy

Berichten: 19869
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:50

Citaat:
§ Ten laatste op 1 juli 2006 zullen de voedselproducerende paarden geïdentificeerd moeten zijn vóór hun vertrek naar het slachthuis alsook de paarden bestemd voor het handelsverkeer en de uitvoer voor ze België verlaten;

waarom denk je dat ik dit dik had gemaakt in mn eerdere post?
jullie paarden gaan toch het land uit,het maakt voor de identificatieplicht dan toch niet uit dat ze niet geslacht worden maar op vakantie gaan? (en het is al 1 juli geweest)
Als je het zeker wilt weten en geen boete wilt riskeren zul je het toch even moeten gaan checken.

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 16:09

Ik had een mailtje naar de woodyranch gestuurd met de vragen en zij stuurden terug:

De paarden hoeven niet geent te zijn.
Ook ruiterbewijs is hier niet nodig.
En er rijd bijna niemand met een gids.

Wij verkopen de midden veluwe kaart vol met prachtige routes deze moet voldoende zijn.
En u krijgt ons gsm nummer voor het geval u de weg kwijt raakt...!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:31

niet geeent? mm dat is wat minder eigenlijk, vooral met ziektes enzo. gelukkig hier alles weg geent dus aan ons kan het niet liggen Clown

mm zadeltassen.. DAAR had ik dus nog niet aan gedacht! goed idee!

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 23:57

Loware welke precieze datum ga jij naar de Veluwe?

(ik zie trouwens juist dat we hetzelfde onderschrift hebben Clown )

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:11

ik ga zaterdag btw

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 01:00

Soprano schreef:
Loware welke precieze datum ga jij naar de Veluwe?

(ik zie trouwens juist dat we hetzelfde onderschrift hebben Clown )


we hebben dezelfde smaak Clown
Geen idee waneer we gaan. mijn leerling komt dit weekend terug van vakantie en dan spreken we iets af voor de komende week om erheen te gaan.
waarschijnlijk of vrijdag of misschien die maandag erop ofzo? we hebben gratis benzine, dus ach... goedkoop reisje voor ons Knipoog

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 13:07

Ok ik heb het nog eens besproken met mijn zus en we gaan het waarschijnlijk uitstellen tot volgend jaar ofzo. Aangezien onze paarden nu niet echt zo'n goede conditie hebben en dan kunnen we ons wat beter voorbereiden Lachen Spijtig misschien waren we elkaar tegengekomen (Als je een bruin (kaal door haar zomerexeem) paard zag rondlopen dat van elk ritselend blaadje verschiet met een roepend mens erop met een rode (!) cape dat zouden wij geweest zijn Knipoog ) want ik had graag een stuk van Lowara's manen willen stelen voor op mijn paard te kleven Duivel

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:51

Clown Lowara's manen zal ik dan extra goed bewaken Knipoog
wel jammer, dat je niet gaat, wie weet waren we elkaar inderdaad tegengekomen!

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 17:33

Heb je een excuus om volgend jaar nog eens te gaan hé Tong uitsteken

Isabella_
Berichten: 4309
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Nijkerk

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:40

Hihi ik wil er binnekort ook hen is voor ons wel een eindje rijden maar komen vnauit driedorp... met de trailer gaan we erheen. misschien dnek ik aan een dagtocht, Cool

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:08

Wij zijn vorig jaar op de veluwe geweest (met fjordenjubileum) echt geweldig, zo'n bos hebben wij hier nu ook nodig Haha!
Ik vond het toen nogal meevallen van beesten (was 12 augustus)
Onze paarden zijn wel gechipt en paspoorten gingen mee, maar ze waren niet geënt

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:52

dus jullie hadden weer geen last van de vliegen? mm zal ook we een beetje met het weer te maken hebben misschien? normaal stikt het hier thuis van de vliegen,maar door het koude weer zijn ze nu ook weg.
dan maar gewoon kijken op de dag zelf wat voor weer het is. bewolkt=geen vliegendeken mee, zon= wel vliegendeken mee Ja

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:55

edit: het is bekend, als het zaterdag niet giet van de regen, gaan we er dan heen Ja

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 18:22

Oo gelukzak Haha! Post nog eens hoe het is geweest hé!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:29

we gaan zondag ivm dat het zaterdag giet van de regen Clown ik zal zeker vertellen hoe het was!

Anoniem

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:40

SV --> BRT.

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Op reis naar De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 13:53

En, en, en?? Hoe is het geweest Haha!