3 dagen naar Vierhouten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jo_oxxie

Berichten: 32
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: zuid-holland

3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 12:39

Aankomend weekend ga ik met 2 vriendinnen en onze paarden naar Vierhouten, hotel de Malle Jan (ligt bij de Veluwe). Aangezien wij dit nog nooit eerder gedaan hebben, vroeg ik me af of iemand nog tips voor ons heeft. Wat moeten we bijvoorbeeld absoluut niet vergeten om mee te nemen? Hoe lang kun je per dag een buitenrit maken met paarden die een redelijke conditie hebben (thuis voornamelijk dressuurwerk en wedstrijden)? Neem je het eten van de paarden mee van thuis of laat je ze daar voeren met het bix van de stal daar? Etc
Alvast bedankt!

ikke

Berichten: 37669
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:59

Zadel en hoofdstel kan erg nuttig zijn om niet te vergeten Haha! Haha!
Verder zou ik eigen hooi meenemen, stel dat ze het hooi van daar niet lusten (sommige paarden zijn kieskeurig) en verder gewoon alles wat je dagelijks gebruikt, zoals borstels e.d.
Het belangrijkste is wel dat je een goede kaart hebt EN weet hoe die te lezen!
Veder zou ik vooral rustigaan doen. Als je niet weet hoe je paard zich houdt op lange ritten, plan die dan niet. Het is vast niet de laatste keer dat je zult gaan, gezien de service die ze in Vierhouten bieden............

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:02

leuk Vierhouten! prachtige omgeving. Ik zou de ritten niet langer dan drie uur maken en goed je paard in de gaten houden. Ik zou wel voer mee nemen van thuis en een goede kaart inderdaad.

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:27

Dan zit je niet bíj de Veluwe, maar óp de Veluwe Knipoog
Heel mooi gebied! Maar neem idd een kaart mee! Anders ga je echt verdwalen. Ik ben hier bekend en ben al eens verdwaald in het bos. Vooral het leuvenumse bos is erg mooi, maar ook erg slingeren, waardoor je snel de weg kwijt bent.
Het beste kun je bij het VVV (in Nunspeet bv) het mapje met routes halen van de Veluwe Trail. Daar staan ook dagtochten in en zo kun je goed plannen hoe ver en hoe lang je wilt rijden. Ook staan daar adressen in waar je even kunt 'bijtanken'.
Verder zijn er ook nog losse kaart(en) met kortere routes in de buurt, voor als je eens een dagje minder ver wilt. Er zijn speciale veluwetrailpaaltjes én aparte ruiterroutepaaltjes.
Verder ligt het helemaal aan de conditie van je paard hoe lang en hoe ver je kunt rijden. De paden op de Veluwe kunnen erg zwaar/ mul zijn, dus hou daar rekening mee. Je kunt hier uren onderweg zijn als je wilt.
Neem de kaart mee onderweg en let goed op de routepaaltjes.

Brok zou ik zelf meenemen, want dat voer zijn ze gewend. En verder gewoon even bij het hotel informeren wat ze daar allemaal hebben Knipoog

Heel veel plezier!

Anoniem

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:11

TAO --> SV.

Jo_oxxie

Berichten: 32
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: zuid-holland

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 19:56

bedankt voor jullie adviezen! Nu hopen dat het een beetje droog blijft.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:33

Hoi!

Ik ben er (alweer bijna 2 jaar geleden) geweest. Het is daar echt prachtig! Er was biks en hooi, maar wij hadden eigen biks mee. De stallen kan je zelf opstrooien en voeren e.d. doe je ook zelf. Geloof niet dat wij de stallen schoon achter moesten laten.
Verder kan je er heerlijk rijden en ook erg lekker eten in het restaurant.
Het worden vast geweldige dagen... Heel veel plezier!!!!!

Marieke__

Berichten: 2499
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Ravenstein

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:35

Vierhouten.. daar kom ik minstens 2 xper week! Mijn trainer enzo hebben daar een stal.. Erg mooie omgeving geniet daar maar van..

Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 02:40

Vroeger stonden wij altijd op een camping in Vierhout en gingen we vaak buitenritten maken op manegepaarden.
Het is wel tig jaar geleden maar ik vond het er altijd heerlijk.
Zelf zit ik er met een paar vriendinnen over na te denken om er een keer naar toe te gaan dus ik ben heel benieuwd hoe je ervaring daar was en of het een aanrader is.

Marieke__

Berichten: 2499
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Ravenstein

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:23

welke camping ging je dan? Vlak bij een dressuur/pension stal?

Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:37

Wij stonden altijd op camping Mosterdveen, daar hadden ze geen paarden.
Wel gingen we naar de camping die ernaast lag om paard te rijden die heet Saxenheim.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:08

ik woon in elspeet der vlak bij echt mooie bossen hoor maar wel goeie kaart meenemuh je verdwaalt zo(A)

RRteam

Berichten: 3019
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: zwolle

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:01

Boreas
op die camping heb ik ik 5 jaar gewoond en in de winter dede wij meestal de paarden daar Lachen

erg leuk rijden daar ik zal wel zelf eten mee nemen zoals brok en hooi

Anoniem

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:07

Vliegen/dazen spray niet vergeten!

Lilian__

Berichten: 2177
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:23

Ilindra schreef:
Vliegen/dazen spray niet vergeten!

in het bos heb je er niet zo'n last van.. alleen op de hei

als ik jou was zal ik naar de elspeetse heide gaan.. zoo mooi, vooral omdat alles nu in bloei staat.. veder nog even kaart haalen bij de vvv in nunspeet. (kost 2 euro, ik heb hem ook) en als de ijscoboer er op de hei staat, een ijsje gaan eten want die zijn daar echt zooo lekker. veder lekker de bossen in trekken. en niet zo veel lawaai maken want anders zie je geen wilt. Tong uitsteken veel plezier hier op de veluwe Knipoog

Jo_oxxie

Berichten: 32
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: zuid-holland

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 22:09

Inmiddels ben ik weer terug van Vierhouten en het was echt fantastisch. Allereerst hadden me geluk met het weer, alleen vanmorgen een keer goed nat geregend en voor de rest alleen maar goed weer. De paarden waren op hun gemak en we hebben buitenritten gemaakt van ongeveer 3 uur. We kregen een kaart van het hotel die goed te volgen was. We zijn zowel op de hei als in het bos geweest. Gelukkig ook weinig last van vliezen (alleen in het bos soms). Vliegenspray en een netje voor de ogen hielpen goed.
De service van het hotel was prima, maar had wel zelf voer meegenomen. Het was absoluut voor herhaling vatbaar. Ik zal een foto bij mijn profiel zetten. Nogmaals bedankt voor de tips!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:54

Leuk dat het zo leuk is geweest!!!

PS: de Triple Bar is weer bijna klaar Knipoog

Jo_oxxie

Berichten: 32
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: zuid-holland

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 21:07

Ja we hebben het echt super leuk gehad! Wanneer ga je nou bevallen? Zet hem op he! Leuk dat de triple-bar bijna klaar is. Ben benieuwd naar het resultaat. 5 oktober kan ik trouwens gewoon vergaderen. Groetjes

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: 3 dagen naar Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:13

Wat leujk dat je er zo enthousiast over bent. Mijn man en ik zijn 2 jaar geleden met onze paarden bij de Mallejan geweest. Wij vonden het ook geweldig daar. Zelfs zo geweldig dat we inmiddels een vakantiewoning hebben gekocht op Bungalowparc de Zandhoeve, naast camping Samoza.
Ook daar hebben we de paarden al een paar keer mee naar toe genomen. Het is echt zo ontzettend gaaf om te rijden daar!
Het mooiste vond ik de Elspeetse heide, 's ochtends vroeg op een hele warme augustusdag. Helemaal alleen met de paarden op de hei. Fantastisch gevoel!