Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 21:38

Binnenkort ga ik met een vriendin naar "de Kleine Pol" in Otterloo om daar een weekend op de Veluwe te rijden met onze paarden.

In het voorjaar zijn we er heen gereden (we waren toevallig in de buurt) en kregen we meteen een rondleiding op het erf. We weten dus op wat voor locatie we zitten. Het is erg kleinschalig en de eigenaren zijn aardig en behulpzaam.

Ik heb begrepen dat het aan de Veluwe Trail ligt. Ook hebben we al een kaart gekocht van de omgeving.

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die ook op deze accomodatie hebben gestaan en wat zij vonden van de uitrijmogelijkheden.

Groetjes

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:57

Ik ben er meerdere keren geweest. Is mijn favo overnachtingsplek!

Je kunt vanaf hier alle kanten oprijden, das super geregeld.

Verder hebben ze de lekkerste bedden die je je kunt voorstellen en het zijn echt reuze aardige mensen hier.

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 12:59

Haha! Die bedden zijn niet verkeerd. Das wel lekker als je na zo'n intensieve rit heerlijk kan slapen.

Zijn er ook genoeg rustplekken onderweg waar je je paard evt. kan stallen (iig drinken, voeren e.d.)?

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:28

Hoeveel rustplekken heb je dan nodig?
Vanuit de Kleine Pol heb je een heel behoorlijk (lees groot) uitrijgebied (overlapt ook met "mijn" uitrijgebied), maar rustplekken, tja, daar houdt ik me niet mee bezig. Als je ergens wilt rusten kun je altijd vragen of ze een emmer water hebben, lang touw mee dan kun je ze misschien laten grazen terwijl je je thee drinkt aan de rand van een terrasje.
Neem anders gewoon zelf wat lekkers mee en zoek een lekker grasplekje voor je paard en klaar ben je, daar heb je niet veel faciliteiten voor nodig Vork

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 15:40

@ Waratje: We gaan maar met z'n 2-en. Uiteraard nemen we zelf wat te eten mee (ook voor de paarden) en halsters + touwen. Vorig jaar zijn we onderweg op een stal gestopt, waar de paarden in de bak konden lopen en lekker konden rollen. Wij hebben zelf toen op het terras wat gegeten en gedronken. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je dat niet zo veel hebt daar in de buurt.

Het zou makkelijk zijn als we dit jaar ook zoiets kunnen vinden. Zo niet, dan gaan we ze gewoon aan het touw laten grazen.

Nog meer mensen geweest in de buurt van Otterloo met hun paard? Ben benieuwd naar andere verhalen en ervaringen.

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 11:19

Weet iemand trouwens of je ergens op de Veluwe ook met je paard het water in kan?

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:07

Ik ben er vorig jaar met een vriendin geweest. Toen waren ze nog volop aan het verbouwen. Het is er erg leuk en lekker kleinschalig en de uitrijgebieden zijn super.

allegro

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-05-03
Woonplaats: haarlem

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:32

Marcato schreef:
@ Waratje: We gaan maar met z'n 2-en. Uiteraard nemen we zelf wat te eten mee (ook voor de paarden) en halsters + touwen. Vorig jaar zijn we onderweg op een stal gestopt, waar de paarden in de bak konden lopen en lekker konden rollen. Wij hebben zelf toen op het terras wat gegeten en gedronken. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je dat niet zo veel hebt daar in de buurt.

Nog meer mensen geweest in de buurt van Otterloo met hun paard? Ben benieuwd naar andere verhalen en ervaringen.

Als je naar de Hoge Veluwe gaat (er is een ingang Otterlo, die ken ik eigenlijk niet maar die is vast vlakbij de kleine pol) dan kan je prettig lunchen bij de koperen kop.(paarden kan je daar goed vastzetten en er is water voor ze) Ook heel mooi rijden op de hoge veluwe trouwens!! Dus echt een aanrader.

sabien

Berichten: 957
Geregistreerd: 27-11-04

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:01

Ik ben ook bij de Kleine Pol geweesten vond het een erg fijne overnachtingsplaats. De eigenaren zijn idd er aardig en gastvrij. En de kamers en stallen/paddoks zijn super netjes. Het ontbijt was ook heerlijk!

Marcato schreef:
Weet iemand trouwens of je ergens op de Veluwe ook met je paard het water in kan?


Ja dat kan! Er zijn verschillende kleine poeltjes, maar waar die precies ook al weer waren weet ik niet meer....

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 14:51

@ allegro: Thanks voor de tip! Ik schrijf het meteen op van de Koperen Kop.

@ sabien: Dat lijkt me toch ook wel ff lekker als we door het water heen kunnen gaan.

Ik zal aan de eigenaren wel vragen of zij weten waar de Koperen Kop zit en waar je te water kunt gaan. We hebben er al zin in, nu nog hopen op mooi(er) weer...

Thanks voor de reacties!

sabien

Berichten: 957
Geregistreerd: 27-11-04

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:59

De Koperen Kop zit in het park de Hoge Veluwe (daar moet wel intree betaald worden). Het ligt ongeveer in het midden van het park ter hoogte van de ingang in Otterloo. Het is zowiezo wel handig om een kaart van het park te hebben en daar staat de Koperen Kop ook op aan gegeven.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:15

Ik ken de KLeine Pol wel en de eigenaren ken ik vrij goed. Zijn idd aardige mensen. Sta zelf met mijn paard daar vlakbij. Bij stoeterij willemien. Die is iets van 250 meter verder op aan de andere kant van de weg.
Leuk rijden daar. Volgens mij is er achter op de hei vlakbij Juffrouw Tok en de schaapskooi een plas waar je met je paard in kunt.
Rustpauze kun je idd doen bij de Koperen Kop. Die zit midden op Park Hoge Veluwe. Ben ook wel eens naar de Panoramahoeve gereden in Bennekom. Dat is een pannenkoekenhuis met mogelijkheid om je paard in paddock te zetten. Zelf kun je dan lekker een pannenkoek eten.
Juffrouw Tok heeft ook mogelijkheid om te rusten met paarden. Net als Carnegie's in Otterlo.
Theehuis De Mossel toendertijd ook maar weet niet hoe dat nu zit.
Maar vraag het gewoon aan Esther of Sander en die kunnen je wel verder helpen.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:56

SisLeone schreef:
Juffrouw Tok heeft ook mogelijkheid om te rusten met paarden. Net als Carnegie's in Otterlo.
Theehuis De Mossel toendertijd ook maar weet niet hoe dat nu zit.


Ben vorige week in deze omgeving met paard op vakante geweest. Bij De Mossel kun je, je paard in het land zetten. Zie mijn profiel voor foto's.

Bij Juffrouw Tok zagen wij wel stallen toen wij erlangs reden maar moet eerlijk zeggen dat het niet erg aansprak om daar je paard in de zetten. Zag eruit alsof het al heel lang niet gebruikt was dus weet nog of ze nog in gebruik zijn.

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 17:07

Leuk al die positieve reacties!

En wat een mooie foto's zeg, Emmetjes!

Ik heb de kaart van het gebied al in mijn bezit, dus ik laat me vrijdag alles vertellen door Esther en Sander. Ik neem aan dat zij toch ook wel alle leuke plekjes weten.

Begrijp ik het goed dat de Mossel, Juffrouw Tok e.d. in de buurt van Otterloo zijn? Daar is natuurlijk ook de Kleine Pol, dus daar hoeven we niet te rusten.

Weten jullie ook van dit soort plekken verder in de Veluwe? We willen weer een lange dagtocht maken en onderweg dus bij een aantal plaatsen stoppen.

Ben benieuwd of jullie nog meer weten!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:39

Veluwe Ranch in Hoenderloo, Paalhoeve in Kootwijk kun je ook een rustpauze nemen. Meestal moet je ze wel ff bellen van te voren. Riant in Beekbergen denk ik ook wel. In het boekje van de Veluwe trail staan allerlei mogelijkheden waar je kunt overnachten maar ook rustpauze kunt nemen. Misschien dat je ze ook op hun site kunt vinden. www.hippisch-toerisme.nl heet ie geloof ik.

Tara13
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: betuwe

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo gewee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:43

heb je ook een site daarvan?
ik wil graag ook een stukje veluwetrail doen en alle info en ervaringen zijn dan welkom!!

sabien

Berichten: 957
Geregistreerd: 27-11-04

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo gewee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:31


Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo gewee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:43

Vanaf Otterloo kan je mooi een paar routes veluwe trail rijden. Ik heb in Otterloo op de boerencamping gestaan.
Juffrouw Tok ligt langs 1 van de routes van de trail. Er is daar inderdaad een stalletje waar je drie keer naar moet kijken om een stalletje te ondekken maar de paarden waren tevreden en het is eigenlijk wel een schattig stalletje (en veilig genoeg)
Paard laten drinken onderweg is eigenlijk niet echt nodig. Over het algemeen kan een paard wel 4 uur zonder water bij een rit. In gras zit ook vocht, het is meestal voldoende ze te laten grazen. Geen hooi geven, dan moeten ze wel drinken hebben. Wortelen of appels voor onderweg geven ook vocht aan het paard. Onze paarden wouden zelfs onderweg niet drinken. Het water ruikt vaak anders als thuis en een vreemde emmer vinden ze ook vaak niets.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re: Wie is er wel eens bij "de Kleine Pol" in Otterloo gewee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:09

Bij ons op stal kun je ook overnachten om trail te rijden.... sta vlak bij de kleine pol. Op stoeterij willemien. Website is www.stoeterijwillemien.nl