waar overnachten, loon op zand+ omg waalwijk/raamsdonkveer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

waar overnachten, loon op zand+ omg waalwijk/raamsdonkveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 18:39

Hai, omdat vandaag het idee is opgekomen om toch eens een echte trektocht te gaan maken, (je moet wat tijdens je franse les) en we eigenlijk maar besloten hebben dat we het beste een beetje in de buurt kunnen blijven, zo'n eerste keer. Voor ons is loon op zand zo'n 35 km, dus dat is best te doen (+ ik heb de totale fietsroute naar loon op zand al liggen, van een eerder plan)

Ik heb me net zo bedacht, dat we het beste rond hank,raamsdonkveer, raamsdonk,waspik, waalwijk de eerste overnachting kunnen plannen.
Iemand een ideetje daarvoor?

Dan moeten we ook nog een plekkie hebben als we aangekomen zijn bij de loonse & drunese duinen, liefst bij loon op zand.

Het hoeft niet aan zoveel voorwaarden te voldoen, zolang de 2-3 ponys maar op de wei kunnen, en wij ergens een slaapzak uit mogen rollen. (liefst nemen we geen tentje mee, als er wel een tent mee moet, gaat dus ook de derde pony als pakpony mee, anders zijn het er maar 2)

Oja, nog een vraagje..

Bij raamsdonk, zullen we ergens de maas over moeten. Is er een brug waardat we overheen kunnen met de paarden in de buurt, of zouden we ook op de pont mogen? (de grote autopont dan natuurlijk)


Hoop dat iemand me verder kan helpen. Dit is overigens pas voor komende zomervakantie, maar je moet toch optijd beginnen met dingen regelen enzo. (En okee, ik loop altijd wat hard van stapel... Haha! )

elkje
Berichten: 21
Geregistreerd: 04-01-06

Re: waar overnachten, loon op zand+ omg waalwijk/raamsdonkveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:27

over die brug gesproken ik denk dat t te link is. als je paard gek wordt boven aan kan je geen kant op. mijn paard staat nu op 4 ijzers omdat haar hoeven anders te hard slijten en met 4 ijzers op een ijzere dek op een pond lijkt mij ook heel eng als ze moeilijk worden en gaan glijden.. maar ik zit met de zelfde dingen ik kom zelf over ongeveer 2 weken aan die brug toe maar mijn plan is om evt. tegen betaling me door iemand met een paarden of vee wagen over het water te laten brengen. maar ben ook erg benieuwd hoe andere dit al gedaan hebben of dat de brug en pond mischien helemaal niet zo eng zijn als dat ik denk.
nou veel pleziwer in iedergeval volgend jaar..

elkje
Berichten: 21
Geregistreerd: 04-01-06

Re: waar overnachten, loon op zand+ omg waalwijk/raamsdonkveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:31

over die brug gesproken ik denk dat t te link is. als je paard gek wordt boven aan kan je geen kant op. mijn paard staat nu op 4 ijzers omdat haar hoeven anders te hard slijten en met 4 ijzers op een ijzere dek op een pond lijkt mij ook heel eng als ze moeilijk worden en gaan glijden.. maar ik zit met de zelfde dingen ik kom zelf over ongeveer 2 weken aan die brug toe maar mijn plan is om evt. tegen betaling me door iemand met een paarden of vee wagen over het water te laten brengen. maar ben ook erg benieuwd hoe andere dit al gedaan hebben of dat de brug en pond mischien helemaal niet zo eng zijn als dat ik denk.
nou veel pleziwer in iedergeval volgend jaar..

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: waar overnachten, loon op zand+ omg waalwijk/raamsdonkveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 16:36

elkje schreef:
over die brug gesproken ik denk dat t te link is. als je paard gek wordt boven aan kan je geen kant op. mijn paard staat nu op 4 ijzers omdat haar hoeven anders te hard slijten en met 4 ijzers op een ijzere dek op een pond lijkt mij ook heel eng als ze moeilijk worden en gaan glijden.. maar ik zit met de zelfde dingen ik kom zelf over ongeveer 2 weken aan die brug toe maar mijn plan is om evt. tegen betaling me door iemand met een paarden of vee wagen over het water te laten brengen. maar ben ook erg benieuwd hoe andere dit al gedaan hebben of dat de brug en pond mischien helemaal niet zo eng zijn als dat ik denk.
nou veel pleziwer in iedergeval volgend jaar..



Wij moeten ook over de merwedebrug, bij gorinchem. Over deze loopt mijn pony rustig heen, is niet de eerste keer dat we dat gedaan hebben... Alleen die pont, dat vind ik zo eng. Als ze de heenweg schrikken... willen ze miss op de teruweg er niet meer op. Ook zat ik zoiezo te denken om op die punten beetje bach rescue te geven. (en uiteraard daarna pauze)

D_Star

Berichten: 462
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: waar overnachten, loon op zand+ omg waalwijk/raamsdonkveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:37

in Loon op Zand bij de Mussenberg Haha! gaan wij ook altijd naar toe, is vlak bij het dorp en vlak bij de duinen. Wij gaan altijd met een grote groep maar weet niet hoe het zit als je met zn 3e gaat. zit in iedergeval wel wei bij voor de ponys

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: waar overnachten, loon op zand+ omg waalwijk/raamsdonkveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 16:48

kee, de mussenberg ken ik wel ja! (daar gaat mijn routebeschrijving precies naartoe Clown , onze school gaat daar altijd met brugklaskamp heen.. route gechanteerd bij leraren Haha! )

Zal eens kijken ofdat ik daarover iets kan vinden!

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Re: waar overnachten, loon op zand+ omg waalwijk/raamsdonkve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:27

Vlakbij Waalwijk ligt Kaatsheuvel, hier heb je manege Pullens hier kan je pony slapen. Manege Pullens heeft afspraken met camping Duinlust deze ligt net achter de manege. Je kunt hier in een tent slapen naast het weiland van de pony's of je kunt een caravan voor een nachtje huren. Via het bos ben je met 10 minuten bij de duinen.