aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jilly__

Berichten: 799
Geregistreerd: 11-04-06

aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 11:37

hoihoi,

Wij wilde met een paar mensen naar zee een strandrit gaan maken, we hebben alleen een probleem de helft heeft een paard en de andere niet. weet je mischien een site of iets waar je pony/paard kunt huren? (ik weet niet of het hier goed staat)

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:19

Deze vraag is al zoooo vaak gesteld, gebruik de zoekfunctie eens daar kom je al een heeel eind mee!!!! Bloos

Jilly__

Berichten: 799
Geregistreerd: 11-04-06

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 13:01

als hij al zovaak gesteld is heb je vast wel een paar goede tips voor me Clown ?

INGEMUIS

Berichten: 775
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Limburg, Landgraaf

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:53

manege van Poelenburghh, dat was echt fantastisch Clown Dan ga je door het bos en dan naar het strand. Hebben ook hele fijne paardjes Knipoog

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:54

manege grol in renesse

Jilly__

Berichten: 799
Geregistreerd: 11-04-06

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 23:46

Hebben jullie mischien ook een site of telefoonnummer?

Anoniem

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:48

Hmmm ik weet niet of je onbegeleid wilt gaan rijden met de dieren? Die indruk wek je bij mij wel als je het hebt over "huren"... En ik heb zo'n vaag vermoeden dat de twee genoemde adressen geen paarden verhuren.

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:50

Manege de Hoef in Egmond aan den Hoef in Noord-Holland. www.manegedehoef.nl of 072-5065840. Wel onder begeleiding maar dat is niet zo verkeerd als je de omgeving en de paarden niet kent. Pling

Jilly__

Berichten: 799
Geregistreerd: 11-04-06

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:23

Het maakt ons opzich niet uit of het zonder of met begeleiding is, maar we willen wel met elkaar en een vriendin en ik willen onze eigen pony meenemen.

ano0uk
Berichten: 393
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:25


sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:27

INGEMUIS schreef:
manege van Poelenburghh, dat was echt fantastisch Clown Dan ga je door het bos en dan naar het strand. Hebben ook hele fijne paardjes Knipoog


mee eens leuke manege en leuke paarden en ze laten je eerst voorrijden in de bak voordat je zomaar een vreemd paard mee naar het strand krijgt
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 12-12-06 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:30

IJp schreef:
Manege de Hoef in Egmond aan den Hoef in Noord-Holland. www.manegedehoef.nl of 072-5065840. Wel onder begeleiding maar dat is niet zo verkeerd als je de omgeving en de paarden niet kent. Pling


ligt een heel eind van het strand af waardoor je eerst over een drukke weg moet en dan nog een tijd door de duinen over smalle ruiterpaden en er wordt niet echt gekeken naar het niveau van de ruiter en het paard, ze geven je rustig een net zadelmak paard mee en dan spreek ik uit ervaring helaas.Alleen hoorde ik dat pas terug op stal.

Smartiej

Berichten: 655
Geregistreerd: 17-10-06

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:32

sjorsie schreef:
INGEMUIS schreef:
manege van Poelenburghh, dat was echt fantastisch Clown Dan ga je door het bos en dan naar het strand. Hebben ook hele fijne paardjes Knipoog


mee eens leuke manege en leuke paarden en ze alten je eerst voorrijden in de bak voordat je zomaar een vreemd paard mee naar het strand krijgt


Mee eens, MAAR

Als je een eigen paard meeneemt moet je er wel rekening mee houden dat ze bij gevorderden groepen de gewoonte hebben om een stukje over het strand te galoperen (lees: rengalop). Mss kan je eigen paard hiervan schrikken? Maar zeker wel een leuke manege...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:59

-> BRT

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:45

Manege Meeuwenoord in Noordwijk aan zee Lachen

INGEMUIS

Berichten: 775
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Limburg, Landgraaf

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:08

Smartiej schreef:

Mee eens, MAAR

Als je een eigen paard meeneemt moet je er wel rekening mee houden dat ze bij gevorderden groepen de gewoonte hebben om een stukje over het strand te galoperen (lees: rengalop). Mss kan je eigen paard hiervan schrikken? Maar zeker wel een leuke manege...


Pff ja! Heb je helemaal gelijk in, toen we een stuk door de duinen reden begon de leider de vertellen wat er op het strand zou gaan gebeuren. Ze kon het daar niet uitleggen want als zei zou schreeuwen zouden de paarden direct in gallop gaan. Toen we op het strand kwamen, ging Nestlé ( paard dus Clown ) er eigenlijk meteen vandoor, ik dacht nog: dat is geen gewone gallop! Ik zat op miss ambition en die had er ook wel zin in Nagelbijten / Gniffelen Ik persoonlijk vind het té snel, je kunt er helemaal niet van 'genieten' dat je op het strand rijd. het enigste waar ik mee bezig was , was blijven zitten.. Clown

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:30

INGEMUIS schreef:
Pff ja! Heb je helemaal gelijk in, toen we een stuk door de duinen reden begon de leider de vertellen wat er op het strand zou gaan gebeuren. Ze kon het daar niet uitleggen want als zei zou schreeuwen zouden de paarden direct in gallop gaan. Toen we op het strand kwamen, ging Nestlé ( paard dus Clown ) er eigenlijk meteen vandoor, ik dacht nog: dat is geen gewone gallop! Ik zat op miss ambition en die had er ook wel zin in Nagelbijten / Gniffelen Ik persoonlijk vind het té snel, je kunt er helemaal niet van 'genieten' dat je op het strand rijd. het enigste waar ik mee bezig was , was blijven zitten.. Clown

klopt bij ons riep ze we gaan zo eerst draven en springen dan aan', zodra ze draven zei zat die van mij al lang en breed in galop en dan is het maar blijven staan, zitten kan ik dan echt niet meer Cool
wel leuk als je het vaker doet, maar de eerste paar keer vond ik het best eng

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:32

sjorsie schreef:
IJp schreef:
Manege de Hoef in Egmond aan den Hoef in Noord-Holland. www.manegedehoef.nl of 072-5065840. Wel onder begeleiding maar dat is niet zo verkeerd als je de omgeving en de paarden niet kent. Pling


ligt een heel eind van het strand af waardoor je eerst over een drukke weg moet en dan nog een tijd door de duinen over smalle ruiterpaden en er wordt niet echt gekeken naar het niveau van de ruiter en het paard, ze geven je rustig een net zadelmak paard mee en dan spreek ik uit ervaring helaas.Alleen hoorde ik dat pas terug op stal.

Ik heb er 18 jaar gereden en ben zat naar strand geweest. Bij de weg oversteken staan er sinds een paar jaar altijd 2 mensen klaar om het verkeer tegen te houden en tegenwoordig gaan ze zondag ochtend waardoor je niet zo veel mensen op de weg en duin en strand tegen kom.Er wordt altijd gevraagd of je kan rijden en dan is het toch ook aan jezelf of je eerlijk bent. Dat je een net zadelmak paard bent tegen gekomen komt een enkele keer voor want de meeste tijd stuurt ze alleen paarden op pad naar het strand die al een tijd rijden want het is niet niks waar ze heen moeten.De smalle paadjes zijn die paarden allemaal gewend, dus zou ik toch maar op de ervaring van de paarden vertrouwen. De paadjes die manege Poelenburg moet nemen zijn net zo smal, ik rijd nl nu met mijn paard in die omgeving rond en die red het makkelijk met zijn 1.70m

Chann

Berichten: 7173
Geregistreerd: 10-12-05

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:44

sjorsie schreef:
IJp schreef:
Manege de Hoef in Egmond aan den Hoef in Noord-Holland. www.manegedehoef.nl of 072-5065840. Wel onder begeleiding maar dat is niet zo verkeerd als je de omgeving en de paarden niet kent. Pling


ligt een heel eind van het strand af waardoor je eerst over een drukke weg moet en dan nog een tijd door de duinen over smalle ruiterpaden en er wordt niet echt gekeken naar het niveau van de ruiter en het paard, ze geven je rustig een net zadelmak paard mee en dan spreek ik uit ervaring helaas.Alleen hoorde ik dat pas terug op stal.
De 'drukke weg' valt reuze mee, de auto's worden namelijk door 2 mensen in zo'n oranje vestje even tegengehouden als je oversteekt. De weg is dus geen probleem. Knipoog
Je rijdt inderdaad eerst zo'n drie kwartier tot een uur door de duinen heen. En ja, smalle paden, maar die heb je bijna alleen maar in de duinen en dat is verder geen probleem. Knipoog
Er wordt niet zo gekeken naar niveau van de ruiter omdat iedereen die naar het strand gaat, goed genoeg moet kunnen rijden. Mensen die ze niet kennen, geven ze normaal gesproken alleen rustige paarden mee, of ze nu net zadelmak zijn of al een hele tijd, sommige net zadelmakke paarden zijn rustiger dan de paarden die jaren ingereden zijn. Lachen
En zodra alle paarden beneden op het strand zijn, over de hoge duinrand heen, dan gaan ze er allemaal keihard in galop vandoor, ja. Ja
Zelf vind ik dat het heerlijkste gevoel wat je met buitenritten kan hebben, zo vrij in rengalop op het strand... Vingers aflikken Je galoppeert 2x met een stapstuk ertussen. Da's vrij lastig, want de meeste paarden willen verder rennen en zijn dan moeilijk in te houden.

Paarden worden hier niet verhuurd voor het strand, alleen strandritten met begeleiding. Ik weet eigenlijk ook niet of het mogelijk is om met een eigen paard te gaan, maar als het mogelijk is, ga dan niet met een paard dat het strand niet gewend is (tenzij je heel zeker weet dat het gaat lukken Clown). Paarden zouden er behoorlijk van kunnen schrikken, als ze het niet kennen.

Ik rij zelf ruim 8 jaar op de Hoef en doe al enkele jaren strandritten in de winter hier, heb inmiddels mijn ruiterbewijs (sinds april) en mag op manegepaarden in mn eentje de duinen ingaan, niet het strand natuurlijk. Echt geweldig vind ik het in de duinen & strand. Lachen

Chann

Berichten: 7173
Geregistreerd: 10-12-05

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:46

Haha, IJp was me voor met commentaar. Tong uitsteken
Maar het komt op hetzelfde neer.
Ik denk eigenlijk dat de Hoef eigenlijk af te raden is als er eigen paarden meegaan die nog nooit op het strand zijn geweest. Lachen

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:55

Meningen verschillen, ik ben geen strand gewend (woon in de polder) maar rijd wel al jaren en heb al jaren eigenpaarden, alleen toen ze hoorden dat ik een eigen paard had bij de Hoef kreeg ik een flinke idioot mee het strand op, paard heeft er alles aan gedaan om me eraf te krijgen, is gelukkig niet gelukt,
en over die smalle paden er zijn genoeg duinpaden bij andere plaatsen waar er minimaal 2 paden naast elkaar zijn waardoor je niet continu moet bukken voor van die rottakken die in je gezicht springen als je voorbij komt, maar idd het is maar wat je gewend bent, Bij Poelenburg is het altijd netjes verlopen maar bij de Hoef werd er niet verder gekeken en die hesjes heb ik nooit gezien bij het oversteken van de weg.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:59

ik ben laatst naar www.manege.nl geweest
noordwijker hout
23 euro voor 2u bos en strand plezier, gaan binnenkort weer

Chann

Berichten: 7173
Geregistreerd: 10-12-05

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:04

sjorsie schreef:
Meningen verschillen, ik ben geen strand gewend (woon in de polder) maar rijd wel al jaren en heb al jaren eigenpaarden, alleen toen ze hoorden dat ik een eigen paard had bij de Hoef kreeg ik een flinke idioot mee het strand op, paard heeft er alles aan gedaan om me eraf te krijgen, is gelukkig niet gelukt,
en over die smalle paden er zijn genoeg duinpaden bij andere plaatsen waar er minimaal 2 paden naast elkaar zijn waardoor je niet continu moet bukken voor van die rottakken die in je gezicht springen als je voorbij komt, maar idd het is maar wat je gewend bent, Bij Poelenburg is het altijd netjes verlopen maar bij de Hoef werd er niet verder gekeken en die hesjes heb ik nooit gezien bij het oversteken van de weg.

Goede ruiters worden op moeilijke paarden gezet, was dit je eerste keer strand? Als dat zo was, is dat idd een fout geweest, maar normaal gaan alleen ervaren strandruiters (die dus al enkele jaren meegaan naar het strand) op echt lastige paarden.
Over de paden, ik heb nooit last gehad van te smalle paden, de paarden hebben zelf nergens moeite mee en zijn het gewend. Ik weet niet hoe het komt dat je zo'n last hebt gehad van takken in je gezicht, heb namelijk zelden takken in mn gezicht gehad in alle jaren die ik de duinen in ga.
Die hesjes zijn sinds een paar jaar geloof ik, het is dus absoluut veilig om de weg over te steken. Lachen

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:10

sjorsie schreef:
Meningen verschillen, ik ben geen strand gewend (woon in de polder) maar rijd wel al jaren en heb al jaren eigenpaarden, alleen toen ze hoorden dat ik een eigen paard had bij de Hoef kreeg ik een flinke idioot mee het strand op, paard heeft er alles aan gedaan om me eraf te krijgen, is gelukkig niet gelukt,
en over die smalle paden er zijn genoeg duinpaden bij andere plaatsen waar er minimaal 2 paden naast elkaar zijn waardoor je niet continu moet bukken voor van die rottakken die in je gezicht springen als je voorbij komt, maar idd het is maar wat je gewend bent, Bij Poelenburg is het altijd netjes verlopen maar bij de Hoef werd er niet verder gekeken en die hesjes heb ik nooit gezien bij het oversteken van de weg.


Hoe lang is het geleden dan dat je mee bent geweest bij de Hoef? Weet je toevallig nog welk paard? Ook ik rij er 17 jaar, en sinds een tijd wordt je inderdaad altijd overgezet door mensen in oranje vestjes...Takken heb je in het bos ook, en de meeste ruiterpaden door het duin...

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: aan zee rijden waar kan je een paard huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:12

@ Chann: waarschijnlijk miscommunicatie geweest, het klinkt nu een stuk beter Lachen