Iemand ooit met paard naar Oostenrijk geweest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Iemand ooit met paard naar Oostenrijk geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 22:58

Vorig jaar heb ik 1 week met paard gewandeld in Tsjechie, waar we overnachtten bij mensen aan huis (op een verlaten weilandje, op een gazon of gewoon een veldje tussen de flatgebouwen). Dit jaar willen we graag naar Oostenrijk en ik vroeg me af of hier mensen zijn die 'paardenervaringen' hebben in Oostenrijk.

Ik heb een heleboel vragen, maar tis handiger als ik eerst ff kan kijken of hier uberhaupt mensen zitten die ervaring hebben met Oostenrijk.

Als iemand zin heeft om naar Tsjechie te gaan: VOORAL DOEN!!! Heerlijk land, super aardige mensen, overal mag je met je paard komen en je kunt ook eigenlijk overal wel kamperen met je paard. Wij hebben met zn tweetjes en 1 paard een route gelopen van ongeveer 110 km in 6 dagen, in een prachtig natuurgebied. Wel hadden we veel last van vliegen, maar dat heb je geloof ik bijna overal waar bossen en water zijn.

pomelo
Berichten: 573
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: het land van de stille waters...

Re: Iemand ooit met paard naar Oostenrijk geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:34

Ik ben een paar jaar terug naar Oostenrijk geweest. Dat was wel niet met m'n eigen paard.
Ik ben er vaak gaan buitenrijden en het was er erg mooi en leuk. Waar wij zaten stonden ook nergens bordjes van 'paarden verboden' ofzo, maar we zijn nooit het dal uitgegaan met de paarden, dus hoe het in de rest van het land is weet ik niet...

NoGo

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: Iemand ooit met paard naar Oostenrijk geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:56

Het ligt eraan wat je allemaal wil vragen maar je kan me een pb sturen met vragen....
Die kan ik dan laten beantwoorden door iemand die ik ken die met haar paard vanuit oostenrijk hier naar nederland is gekomen en nu hier woont.
Ze heeft zelf geen internet.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Iemand ooit met paard naar Oostenrijk geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:00

Regio Dachstein-Tauern in Salzburg/Steiermark heeft een behoorlijk ruiterpadennetwerk geloof ik..
Zal ff kijken of ik info kan vinden..

[Edit] http://www.reiturlaub.cc/ en ik zag onderweg tijdens het zoeken ook nog iets over ruiterpadennetwerk in Kärnten http://www.reit-eldorado.at/
http://www.fena.at is de site van het bundesfachverband voor paardrijden in Oostenrijk.. Ik weet niet of je op die site nog spannende dingen tegen kan komen, zit op m'n werk en heb niet al te veel tijd om rond te snuffelen Knipoog

Succes in ieder geval! Ik vind oostenrijk een heerlijk land om te paardrijden. Word helemaal gelukkig als ik op de rug van een paard lekker door het bos bergje op en bergje af ga, of door zo'n snelstromend beekje op een doorwaadbare plek wandelen, en lekker galopperen door de almweides enzo Knipoog

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Iemand ooit met paard naar Oostenrijk geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 20:38

Ah, thanks voor de info NaNi! Die sites ga ik eens doorlezen Lachen

Helaas voor mij weinig 'galopperen over de almweides' of ik moet zelf ook gaan rennen Tong uitsteken We zijn met 2 mensen en 1 paard, waarbij het paard de bagage draagt en dat is al zwaar genoeg (vindt hij Knipoog )

Maar ruiterroutes zijn altijd handig, evenals overnachtingsplekken waar je met paard terecht kan.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Iemand ooit met paard naar Oostenrijk geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:34

Oostenrijk! Het land van de Norikers Ja

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Iemand ooit met paard naar Oostenrijk geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 01:51

Whahaha, ja, en daar ga ik met mijn arabier tussen lopen Knipoog