trektocht door Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

trektocht door Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 00:43

Zijn hier mensen die wel eens een trektocht door Drenthe hebben gemaakt?
En dan bedoel ik niet met een manege o.i.d. (want dat is toch anders) maar met je eigen paard.

En nu is mijn vraag:

- welke kanten van Drenthe zijn wel aan te raden, en welke raden jullie af?
- hebben jullie vooraf overnachtingsplaatsen geregeld, of zagen jullie wel waar je uit kwam?
- kennen jullie goede overnachtingsplaatsen?


Ik heb in de herfstvakantie een trektocht van 3 dagen gereden door Z-W drenthe. We overnachten toen wel op dezelfde manege. Ik ben van plan om in de mei- en zomervakantie weer op trektocht te gaan, en dan een groot deel van Drenthe te pakken.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: trektocht door Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:35

Ik ben er niet geweest maar kan je wel een aantal dingen vertellen:

Ik zou van te voren overnachtingsplaatsen regelen. In de zomer is het hoofdseizoen dus erg druk. Je moet mazzel hebben dat mensen je zomaar opnemen. Wild kamperen mag niet en waar laat je je paard op dat moment? Van te voren regelen dus. Dan weet je ook de kosten.

Overnachtingsplaatsen staan op deze site: http://www.paardentoerisme.nl

Stippel per dag niet meer dan 25 km uit. Je verdwaalt vaak wel of rijd wat om. Zo hou je het voor zowel paard als ruiter leuk.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: trektocht door Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:38

heb dit jaar door drenthe een trektocht gemaakt. Was heel leuk. We zijn in Zorgvlied geeindigt. De eigenaar van het hotel met stalling waar we overnachten heeft ons toen terug gebracht naar het beginpunt.

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: trektocht door Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:10

Wij zijn 2 keer in Drenthe geweest met de paarden, 1 keer in Havelte bij ruitervakantiecentrum Havelte, erg leuke appartementen en super wei, wat verder van bos en hei, en de 2e keer naar Wateren/Zorgvlied, bij de Alberthoeve, prima acco, hoop slaapmogelijkheden en vlak bij bos en hei, je kunt daar echt super rijden in het Drents-Friese Wold, oneindig.......
Regel het ruim vtv, wij gaan ook weer de Meivakantie en staat al een poos vast, en zeker voor 1 of 2 nachtjes, ze verhuren misschien liever per week.
Vooral in Drenthe is vollop keus, ff zoeken, maar ik vond het gebied bij Wateren zeer de moeite waard, je kunt 3 kanten op, allemaal bos en geen kip te zien.

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: trektocht door Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:18

Ik heb met mijn pony een trektocht gemaakt over het drents-friesche wold en dwingelderheide (typefouten daargelaten). Wij hebben op verschillende plaatsen leuk gelogeerd, op bijvoorbeeld De Alberthoeve, Hoeve 't Wed, Manege Smit Pesse, en nog op een kampeerboederij in Dwingeloo. Super 10 dagen gehad. Zeker aan te raden.