Wist je dat!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Wist je dat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:50

TornadoLover schreef:
wist je dat je dat in belgiƫ (Nog) niet nodig hebt?? Haha!
Wist je dat, ze al langer dan 12 jaar zeggen dat die wet zal komen Pling Haha.. En wist je dat in Belgiƫ de Cap/Tok nog niet eens verplicht is..

Citaat:
Ook was mijn motto altijd; als ze me willen controleren, ben ik sneller weg dan die boswachter op zijn fiets....Pling
:= Daar heb je gelijk in!

Er zijn wel degelijk voordelen aan een ruiterbewijsje; Als die wet er echt komt, zul je geen kinderen/ouderen hebben die de straat op gaan, zonder dat ze weten wat ze wel mogen en niet mogen op straat,(galoperen),(voorbij steken),.. Ik leg hoogswaarschijnlijk m'n A af tijdens dit jaar. En m'n B (als ik zin heb) in de grote vakantie. Gewoon voor mezelf. En voor m'n ouders, dan weten zei teminste dat als ik over drie jaar alleen op straat ga, ik weet wat ik kan en niet kan doen. (wat niet wil zeggen dat ik het nu nog niet weet..) En zo heb je ook de zekerheid dat er geen beginnelingen op de baan gaan (want beginnelingen kunnen echt niet slagen als ze nog beginnelingetjes zijn) en dat hun paard er dan maar van door gaat op de baan, zonder dat ze er iets aan kunnen doen. Wat niet wil zeggen dat zoiets nooit gebeurt met een gevorderde, maar die hebben al vaak meer controle over hun paard.

Maar dat is mijn mening er over.
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 13-01-07 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Wist je dat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:53

Wist je dat ze dat in Nederland ook al bijna 30 jaar roepen Knipoog

Miss_m

Berichten: 1837
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Wist je dat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:54

Nooit gecontroleerd om heel eerlijk te zijn bij ons..
Hoor het wel van meer mensen vind het beetje onzin alsof je dan beter kan rijden ofzo...
Ligt maar net aan welk paard enz.
mijn paard is met harde wind ook anders als normaal..

Anoniem

Re: Wist je dat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:55

Je gaat het halen op een 25 jarige manege paard, die net al 3 uur heeft gelopen Haha!
En je stapt vervolgens op je 3 jarige die 2 weken onder het zadel is...

zo veilig dat bewijs Haha! Tong uitsteken

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Wist je dat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:27

@Runningkawa: Inderdaad, dat is dan ook de reden dat ik m'n ruiterbewijsje wil (opnieuw) afleggen met m'n eigen paard Knipoog

Waarom opnieuw: ik heb de test afgelegt, maar heb verder nooit meer iets gehoord: erg, ik was er namelijk door, maar later bleek dat het niet geregistreerd was in die manege om daar je A af te leggen. tja Lachen

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Wist je dat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:10

ik heb hem ook met mn eigen paard afgelegd, en alleen daarom zit er waarde aan voor mij.. het gaat me ook niet echt om waar je wel of niet dat ding nodig hebt, maar dat ik nu weet dat ik verantwoord met mn paard over de weg kan.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wist je dat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:20

Ik vind het op zich een goede zaak, maar dan moet je wel consequent zijn vind ik. Het overal verplichten, maar dus ook zorgen dat je het overal kunt halen! Ik heb het zelf niet en zou niet weten waar ik het zou kunnen halen. Ik heb misschien wel vrijstelling; als je bv je ORUN instructeurs diploma hebt of een bepaald niveau in de sport hebt of zo..? Weet iemand dat?

zan
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-01-07

Re: Wist je dat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:38

huh? bij ons heb je helemaal geen ruiterrijbewijs nodig... kwoon op de veluwe.. natuurlijk, op plekken waar beschermt wild leeft zal je wel niet mogen komen.. maar daar mag je ook niet met vergunning als je t mij vraagt!