Met pony op kamp?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Met pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 19:05

haj,

Ik wil graag met een vriendin en haar pony en met mijn pony een weekend op kamp.
maar, mijn pony heeft niet zo heel veel conditie.
kan je dan wel op kamp gaan?

Ik rij 1/2 keer per week ongeveer 1 uur.
Ze staat 24/7 buiten met haar veulen (bijna 1) en haar half zus,
en staat bijna nooit op een stal.

x

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Met pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:35

je rijdt maar 1/2x ?? Nors opkijken

ik zou t niet doen,
op kamp doe je aardig veel met je pony, en gaat meestal wel 2 x per dag rijden, en aangezien zij hetzelfde aantal maar dan in een week rijdt, lijkt het me geen goed idee, rijdt dan gewoon een paardje van daar,
het zou zonde zijn als je na 2 dagen al niet meer kunt rijden, want je pony is helemaal kapot, (op).

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Met pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:38

Wanneer is het kamp? Als het in de grote vakantie ligt dan zou je gewoon kunnen gaan opbouwen. (drie maal in de week rijden,) dan (vier maal in de week gaan rijden) en natuurlijk afwisselen. Dus die dag gaan rijden, volgende dag longeren. En stilaan conditie gaan opbouwen. Dan zou het best lukken, als je je pony teminste niet gaat overvragen..

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Met pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:43

Haha ja inderdaad dan moet je eerst opbouwen 1 a 2 keer per week rijden is erg weinig hoor....
ik ben ook op ponykamp geweest en dan waren er dagen bij dat we wellis 4 uur per dag reden met de ponys.....

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Met pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:56

Tja als je dat graag wilt is het toch verstandiger om een beetje te gaan trainen. Een week kamp is minimaal wel 2 uur rijden per dag, maar de zwaarte verschilt nogal. Wil je naar een kamp waar alleen wordt buitengereden of wil je ook dressuur- en springles? Het laatste vergt natuurlijk veel meer van je pony en daar moet je je training wel op aanpassen.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Met pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:15

Ook op buitenritten zul je de training moeten aanpassen. Zoals het er nu voor staat kun je je pony na 2 dagen weer naar huis sturen.

Ik zou in ieder geval het rijden op gaan voeren naar 5 keer per week en ook langer. Liever een te goede conditie voor zo'n kamp dan een te slechte.

Kies een kamp uit en vraag naar wat er per dag van het paard geeist wordt. Een rit door de duinen vergt veel meer dan een rit over boerenlandweggetjes. Daar moet je dus ook nog rekening mee houden.

Ga goed trainen en als dat niet kan, laat dan je paard thuis.

honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Met pony op kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 20:17

Bedankt, ik wil ook graag alleen maar een weekend (dus 2/3 dagen ?)