Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 15:44

Ja, ik ben wel eens benieuwd wie er wel eens een huifkar bij dit bedrijf heeft gehuurd en wat jullie ervaringen er mee zijn. Lachen
Van de zomer wil ik samen met een vriendin zo'n huifkartocht doen, maar ik ben erg benieuwd naar de mening van anderen.

Ook wil ik wel eens weten op welke campings/maneges jullie toen overnacht hebben en hoe dat was.

Doei! Nathalie.

kirstentje

Berichten: 189
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: neede

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:32

Ben er wel eens geweest maar toen hebben we er een huifkar voor een paar uurtjes gehuurd. De paarden liepen gewoon hun "standaard" rondje dus ik kan er niet zo heel veel over zeggen. De paarden hadden er naar mijn mening niet echt veel lol in..... Maar het kan zijn dat ze voor de langere tochten van een paar dagen andere paarden gebruiken.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:56

Ik heb er ruim 10 jaar geleden een zomer gewerkt. Paarden lopen inderdaad hun standaard rondje. Als de paardjes de kans krijgen gaan ze ook rustig ergens halverwege staan grazen. De meeste klanten hebben nog nooit een paard van dichtbij gezien, dus hebben ook geen idee hoe ze dit op kunnen lossen.
Je krijgt een paard met huifkar mee en moet een bepaalde paaltjesroute volgen. De paarden lopen dit rondje meerdere keren per dag, dus erg veel schokkends zal je niet meemaken.

Als je voor meerdere dagen een huifkar huurt dan krijg je wel enige uitleg en een kaart mee. Maar in verhouding tot wat ik toen bij andere bedrijven zag waren de huifkarren van rijmaaran heel erg basic. Er zijn in die omgeving namelijk meerdere bedrijven die huifkararrangementen organiseren.

TinkerTreas

Berichten: 3705
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:07

Ik heb een paar jaar geleden daar een huifkar gehuurd.
We zijn een midweek gegaan.
We hadden een leuke enthousiaste fjord, niet zo'n afgestompte.
De huifkar vond ik een beetje tegenvallen, je kon hem niet goed afsluiten waardoor er allemaal wespen binnenkwamen (ik haat wespen).
Op zich vond ik het wel voor herhaling vatbaar, maar dan zou ik nog liever in een tent gaan slapen als in die huifkar.

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:04

Ik heb ook een paar keer daar een huifkar voor een week gehuurd,we hadden allemaal paarden ervaring dus we kregen een vrij pittige fjord mee.Hartstikke leuk.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:57

In 1998 geloof ik, (ik was nog vrij klein) hebben we (dwz; mijn ouders, jongere zusje en ik) daar een huifkar gehuurd voor een week.
Mijn moeder had 20 jaar ervaring, en ik reed ook.

We hadden (heel dom) geboekt voordat we er waren wezen kijken.
Toen we er waren, schrokken we over de conditie van de paarden en de situatie. Nagelbijten / Gniffelen
Pony's aan kettingen, in de brandende zon.
Kleine veel te volle wagentjes met shetlanders en veel te dikke mensen.
mensen die niet wisten wat de voor en achterkant van een paard was, bij wijze van spreken.

Uiteindelijk toch besloten om het wel te doen, en het paard gewoon een leuke week te geven en het beste ervan te maken.
(snap eigenlijk niet precies waarom mijn ouders ervoor kozen, achteraf gezien).

Wij kregen Fjord Alexandra mee, met een korte uitleg over het besturen, een kaart en succes, en hebben de eerste dag gereisd, en daarna een aantal dagen blijven staan op een huifkar camping in Wezup.
Daarna nog 1 dag weg geweest en op een manege gestaan een dag, en weer terug gegaan naar Wezup.
Ik heb er heel erg van genoten, als pennymeisje zijnde.
Maar ik had ook toen al door dat t niet goed was zoals ze daar met de paarden omgingen.
tenminste, niet zoals ik het graag zou zien.

Ik ben nog 2 keer terug geweest om Alex op te zoeken.(afgelopen zomer's 2005 en 2006, waarvan 1x geslaagd)
En het was er nog precies hetzelfde als eerder.
Massa verhuur van paarden, snel geldverdienen, onder slechte omstandigheden.
Ik zou het je dus afraden daar iets te huren.

(Er zijn ook veel meer bedrijven die huifkarren verhuren daar in de buurt, met luxere karren!)



Marsu, kan jij je Alexandra herinneren?

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:06

Alexandra, zegt me zo gauw niks. Maar als zij voor de echte vakantiewagens liep, dan zag je die ook weinig. Die waren altijd onderweg. En aan de andere kant. Die fjorden waren nauwelijks uit elkaar te houden. Dat snel geld verdienen gold trouwens ook ten aanzien van het vakantiepersoneel. Ik zou daar een paar weken komen helpen. Je kent het wel eerste vakantiebaantje.

Ik zou dan met de andere vakantiemedewerkers mee kunnen eten (elke dag patat) en in mijn tentje op de camping mogen staan. Toen ik daar aan kwam bleek dat er te veel mensen waren en dat ik dus maar 5 dagen in 2 weken tijd kon werken. Later bleek ook dat ik die dagen dat ik niet werkte, niet mee mocht eten en zelf mijn campingplaats moest betalen. Voor de dagen dat ik wel werkte kreeg ik geloof ik 25 euro per dag. Aan het eind van mijn vakantie had ik dus geen cent verdiend.

En inderdaad, ze staan in de brandende zon aan een ketting. Sommige paarden stonden rustig de hele dag aan de ketting zonder dat ze uiteindelijk moesten werken. Om 9u gingen we ze vangen en rond 17u gingen ze weer terug de wei in.

De vakantiehuifkarren zijn niet veel meer dan een gewone huifkar met een stapeltje matrassen en een camping gasstel. Veel meer luxe zit er echt niet in.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:14

jammer, had graag gehoord hoe het met haar was geeindigd, uiteindelijk.

ik reeg er de keren dat ik er was, het gevoel vanchaos en gehaast, alles vlug vlug, om maar zoveel mogelijk mensen weg te hebben met een paard, en dus veel geld te verdienen.
maar dat klopt dus ook wel als ik jou verhaal zo lees, Marsu.

van de zomer was ik er dus ook even om te kijken, maar het is nog precies hetzelfde als eerst.
hooguit nog toeristischer.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:50

super leuk groot bos daar! Tong uitsteken

Rozebottel

Berichten: 273
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: Randstad

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:19

En wat is dan wel een goed bedrijf om zo'n tocht te maken? Vrienden hebben ons uitgenodigd om een dagje mee te gaan, maar als ik een beter alternatief heb, kunnen we daar naar toe...

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:34

Ik ben er 3 jaar op ponykamp geweest, en regelmatig met feestjes een huifkar mee.

Ik vond het altijd erg leuk, paarden aan de ketting is inderdaad niet zo geweldig, maar verder is het bos erg leuk, er is ook ergens halverwege een grote speelweide waar je kunt pannekoeken bakken etc, heb ik ook wel eens gedaan met een feestje, ech tleuke sfeer dan.

De paarden weten vaak (dus niet altijd Knipoog) wel waar ze heen moeten, dus het sturen is niet zo moeilijk..

Ik weet niet of ik het moet aanraden of niet, het is maar hoe je het zelft ervaart en hoe je het zelf maakt denkik..

horsiej

Berichten: 2045
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: westland.

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:02

ik ben er zondag een huifkartocht wezen maken van een uur
met een fjord genaamd cilia, ze was al best oud.
en maandag heb ik er een buitenrit gemaakt op rinco.
we reden met ze 3e + begeleidster.
rinco was een kruising tussen een haf en nog iets Tong uitsteken
we hebben anderhalf uur gereden,
en de pony's hebben er onwijs van genoten.
we hebben ook nog een heeel stuk gegalopeert en we reden alleen
maar met gevorderden dus de pony's konden lekker
de benen strekken, we gingen behoorlijk hard dat vonden de pony's geweldig! Haha!

horsiej

Berichten: 2045
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: westland.

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:13

deze fotos heb ik nog gemaakt daarzo:

Afbeelding
ik op rinco.

Afbeelding
cilia voor de kar, ik bestuur en me moeder zit naast me.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:25

Wij hebben dus een hele poos geleden al geboekt, kwam nu pas het topic weer tegen. Bloos
Hebben een lijst met campings gekregen, iemand nog een paar aanraders?
En verder, poetsspullen, zitten die ook inbegrepen of hoe zit dat? Nagelbijten / Gniffelen

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:25

Iemand ook een foto van binnenin zo'n huifkar?

Schimpje

Berichten: 2015
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Tweede Exloermond

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:42

poetsspullen zitten erbij inbegrepen, op www.rijmaaran.nl kun je meer info vinden denk ik..

ik heb er een jaar of 6 gewerkt, en kwam er al veel langer.
dat de paarden daar de hele dag aan de ketting staan is waar, maar ze worden wel een aantal keer naar de waterbak gewandeld als ze niet werken. verder worden er idd ook oudere paarden gebruikt voor de wagen, maar alleen zolang ze er nog plezier in hadden en het aankonden. wij hadden achter de camping een weiland die we "de bejaardensoos" noemden, daar stonden alle oude paarden in het hoge gras. deze hoefden dan niet meer voor de kar, of alleen nog af en toe een rondje met een klein karretje. er was daar zelfs ooit een fjord, sonja, die op 32 jarige leeftijd nog dribbelend van enthousiasme het terrein af liep voor de weekwagens!! geef je aan bij het huren van een weekwagen dat je ervaren bent met paarden, krijg je natuurlijk een wat pittiger paardje mee.

de paarden kennen idd de routes, lopen gewoon hun rondje en zullen af en toe eens een hapje gras nemen. tuurlijk is het niet de ideale manier van paardenhouden zoals een particulier zijn paarden houdt, maar verwaarloost worden ze zeker niet. paarden worden altijd bijgevoerd met hooi/kuil/gras en mais, hebben de hele winter vakantie en krijgen in de zomer regelmatig als extraatje een paar vuiliszakken oud brood van de bakker. als het land nat is gaan ze de hele winter naar binnen en krijgen de oudjes extra biks om ze dik te houden. als je op buitenrit gaat, kun je zelf aangeven of je ervaren bent of niet, dan passen ze de keuze van het paard aan. er worden nu ook manege lessen gegeven.

ik heb er altijd met veel plezier gewerkt, maar door omstandigheden en school kom ik er nu niet meer. ik leste daar, maar kreeg ruzie met de instructrice (werkt verder niet op het bedrijf) en kom er nu eigenlijk nooit meer.

Alexandra is inmiddels al 2 jaar overleden, toen liep ze al een jaar niet meer voor de wagen. leuk feitje is dat ze al jaren nog maar 1 voortand had, en verder eigenlijk niet veel meer overhad van haar gebit. deed ook rustig drie kwartier over haar biks, stond dan lekker op haar gemak te soppen en te kwijlen.

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:25

Wij willen over 3 week graag een rit maken met huifkar+pony erachteraan, we wouden dat graag bij rijmaaran doen,maar als ik dit zo allemaal lees weet ik het niet meer. Toevallig nog een ander huifkarverhuurbedrijg omg.Drenthe?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:37

Huifkarverhuur in Drenthe:
http://www.ertussenuit.com/links/88-5-1.htm

Maar als je bij google "huifkarverhuur drenthe" intikt krijg je zo'n 894 resultaten, daar zit vast wel iets voor je tussen Haha! Knipoog
Ik ben zelf erg gecharmeerd van het Dwingelderveld, daar zitten ook genoeg huifkarverhurders.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 12:34

Ik heb van rijmaaran gehoord en heb toen eigenlijk niet meer verder gekeken naar andere huifkarbedrijven.. Had ik misschien toch wel moeten doen van te voren als ik idd sommige berichten lees, maargoed..
Hoop iig dat het een leuke week gaat worden.

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:52

Schimpje,wij hebben Sonja ook nog voor de huifkar gehad,ze was toen een jaar of 17 of zo.
Een heerlijk pittig ding,we hebben toen veel lol gehad,Ze sjouwde overal doorheen.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:56

Wat fijn om wat te horen over Alex!
Echt fijn, dat paard heeft in een week tijd toch een speciale plek in mn (toen nog penny) hart gekregen:)

Sonja ken ik ook wel ja, dat was ook een leuk ding.

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:04

Het is heel wat jaren geleden maar dit moet Sonja zijn

Afbeelding

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:08

Ow wat leuk! Haha!
ik zal ook eens een foto zoeken van alex!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:56

Zouden jullie de foto's dan aub wel als een link willen plaatsen? Thanks! Knipoog

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Huifkarverhuur Rijmaaran, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 08:35

Leuke foto! Haha!
Heeft iemand ook een foto van de huifkar van binnenin? Ben ik wel benieuwd naar!

Hoop dat wij ook een beetje een pittige pony meekrijgen! Heb je zelf uitzoek of krijg je er gewoon een?
En wat voor rassen zijn er? Alleen fjorden en wat haflingers of ook anderen?