vakantie in het buitenland met eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lagavita

Berichten: 181
Geregistreerd: 29-11-06

vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 19:54

Hallo mensen,

Ik weet dat het mogelijk is om met je eigen paard naar bijvoorbeeld duitsland, Belgie of Denemarken te gaan maar zijn er ook vakanties wat verder weg waar je bijvoorbeeld lekker een maandje of misschien zelfs langer naar toe kan en je paard op transport kan. Bijvoorbeeld italie, zwitserland, frankrijk spanje of portugal.
Ik weet niet of ik de enige ben maar dat lijkt me nou echt heel gaaf. Wat me ook gaaf lijkt is een half jaartje door zuid amerika hobbelen. Paard kopen misschien en later weer verkopen. Ik had over zoiets een keer gelezen maar kan het niet meer terugvinden.

Gaby

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:07

In de FAQ staan wat adressen, ook 1 in Portugal alleen weet ik niet of dat met eigen paard kan, zou je met paard naar Portugal willen reizen dan?

lagavita

Berichten: 181
Geregistreerd: 29-11-06

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 22:10

Ik zou niet voor een weekje met mijn paard naar portugal gaan reizen nee maar misschien voor een periode van 6 weken wel.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:16

Ja, voor een week of 6 kan ik het mij weer wel voorstellen Ja

lagavita

Berichten: 181
Geregistreerd: 29-11-06

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 22:20

Er zijn dus klaarblijkelijk geen mensen die dat een lekker idee vinden... Oke krijg maar eens 6 weken vrij van je baas maar toch...
Nu heb ik een veulentje dus voorlopig gaat ze niet mee op vakantie maar ik vroeg me af of die mogelijkheid niet geboden werd. Als je paard op een goed transport gaat hoeft dat allemaal toch niet zo gecompliceerd te zijn. En wat is er nou leuker dan je paard meenemen. Hoef je ook tijdjens je vakantie niemand te regelen die ervoor zorgt!

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:45

Ik weet niet hoe jij je dat voorstelt, Portugal of zuidelijk Spanje, maar ten eerste is het voor een paard bepaald géén plezier om zeg 2000 kilometer heen en 2000 kilometer terug in een vrachtwagen te moeten reizen.
Ten tweede vraag je een forse acclimatisatie aan totáál andere omstandigheden.
Tot slot zou jouw NL-paard ook na twee weken wennen op de eerste de beste rit met bijvoorbeeld die van mij mee het loodje leggen en bij Lusitana zou dat niet anders zijn.

Dit nog even afgezien van het simpele gegeven dat ik geen vakantieadressen ken die blij zouden zijn met zo'n vakantieganger die alleen maar extra problemen en risicos komt brengen en eerder minder dan meer wil betalen.

HC

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:38

Ik ga met HC mee. Je eigen paard meenemen lijkt me echt niet verstandig in dit geval. Boek anders eerst een kortere vakantie met beschikking tot een paard van daar en geniet van de mensen, de cultuur en omgeving zonder je zorgen te hoeven maken over je paard.

In o.a. Lusitana's onderschrift vind je een link naar een vakantie adres wat prima overkomt. Lachen

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:42

Ook ik ga met HC mee, ik heb 3x vakantie te paard gedaan in de Ardennen, Zuid Frankrijk en Canada, en ik zou mijn eigen paarden daar kapot lopen, daar ben ik van overtuigd!

Anoniem

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:47

Mét paard zou ik lekker dichtbij blijven. Het is een behoorlijke afstand om naar Spanje etc te rijden. Daarbij is het idd wat HC zegt, je paard moet behoorlijk acclimatiseren. Je zou evt bij kennissen van mij terecht kunnen in de Belgische Ardennen. Ze hebben een hotel en daarnaast een manege.

Je moet er wel aan denken dat je je goed voorbereid als je met je paard op vakantie gaat. Hier in Nederland is er maar heel weinig ruig gebied en de paarden zijn dat dus niet gewend. Veel mensen gaan dan ineens op heel ander en ruig gebied buitenrijden waardoor er meer kans is op een kreupel paard en dat is niet fijn.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:12

Zelfs de Ardennen zou ik niet aandurven met mijn eigen paard. Veel leisteen, glad, kiezelpaden, hoge bergen (vergeleken met Nederland dan he Haha! ).

Anoniem

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:50

Idd, ik heb in de jaren dat ik er werk in de Ardennen (6 jaar) toch wel een aantal mensen eerder naar huis zien gaan omdat hun paard was gestruikeld en kreupel is geworden. Dat is altijd erg jammer.

lagavita

Berichten: 181
Geregistreerd: 29-11-06

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:24

Ja jullie hebben ook wel gelijk hoor. Het ligt er ook zeker aan wat je paard gewend is maar ik heb altijd endurance paarden gekend en gereden die ook in de ardennen hadden gelopen. Paarden worden tegenwoordig alleen al voor een wedstrijd overgevlogen. Ik denk voor een deel dus ook dat het is wat een paard gewend is.
Acclimatiseren dat zal het wel moeten inderdaad daarom zou ik nooit voor heel kort gaan. Minimaal 6 weken als het zo ver weg zou zijn en rekening houden met de tijd van het jaar in verband met klimaatwisselingen etc.

Maar goed ik heb dit topic ook geopend om de voors en tegens te horen natuurlijk. Ik was al van plan nu mijn veulentje nog jong is zelf eens een ruitervakantie te boeken eind deze zomer. Dat lijkt me zowiezo heel erg leuk. Ik heb dat al eens gedaan in het zwarte woud in duitsland en in spanje en dat is zeker voor herhaling vatbaar.

Anoniem

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:52

België, Frankrijk en Duitsland lijken mij echter wel landen waar er geschikte vakantieplekken te vinden moeten zijn Lachen Niet overal, maar her en der moeten er imo wel locaties zijn, die niet enorm verschillen.

Zie idd de FAQ voor wat adresjes.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:59

lagavita schreef:
Maar goed ik heb dit topic ook geopend om de voors en tegens te horen natuurlijk.


Voor = leuk voor jou
Tegen = niet voor jouw paard

HC

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:18

Haha!

lagavita

Berichten: 181
Geregistreerd: 29-11-06

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 20:09

paard kan niet praten dus weet niet of ie het niet leuk vind. Denk dat het paard van ankie dan al die wedstrijden in het buitenland niet leuk zal vinden. Haha nou ik ben een beetje flauw. Ik vind er wel wat voor te zeggen hoor. Ik weet inderdaad ook niet of het voor je paard zo een goed plan is daar ben ik het mee eens. Vandaar dat ik benieuwd was naar reacties. Misschien hadden mensen hier ervaring mee.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:31

Nou ik kan mij herinneren dat ook het paard van Anky (en de rest) moest acclimatiseren voor de wedstrijd, een week of 2 geloof ik Knipoog Ik ben totaal niet thuis in het dressuur wedstrijd gedoe maar dat was volgens mij met de olympische spelen?

Maar dat acclimatiseren daar kan ik mij heel goed iets bij voorstellen, dat moet ik zelf ook altijd als ik in een vreemd land kom met een totaal ander klimaat dan Nederland dus kan mij best voorstellen dat het voor een paard niet echt prettig is.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: vakantie in het buitenland met eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:22

lagavita schreef:
paard kan niet praten dus weet niet of ie het niet leuk vind.


Daarom is het zo fijn dat je het voor een belangrijk deel simpel kan méten...

HC