Buitenrijden? help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albion

Berichten: 873
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Hilversum

Buitenrijden? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 23:56

Hee mensen,

ik had even een paar vraagjes, ik ga binnekort de weg op, en in de polder en bossen rijden. Mijn moeder vroeg hoe dit zit met de verzekering, aangezien het niet mijn eigen paard is waar ik mee rijd. Heb je hier een ruiterpaspoort voor nodig? of iets anders?
Als het aan mij lag dan ging ik wel gewoon de straat op, maar ik snap het wel van mn moeder, het is toch altijd een risico dat je loopt..
Help mij hieruit!! Bloos
Alvast bedankt Knipoog

elcke
Berichten: 746
Geregistreerd: 18-12-06

Re: Buitenrijden? help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:39

volgens mij heb je geen ruiterpaspoort of iets dergelijks nodig tenminste ik rij regelmatig buiten en altijd zonder ruiterpaspoort

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Buitenrijden? help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:47

Als ik jou was zou ik dus wel een ruiterbewijs halen, want je bent met een ruiterbewijs verzekerd:

Citaat:
Houders van een geldig Ruiter- en Koetsiersbewijs zijn verzekerd tegen schade (wettelijke aansprakelijkheid) toegebracht aan derden tijdens een recreatieve rit (inclusief op- en afzadelen c.q. in- en uitspannen) voor maximaal € 750.000 per geval met een maximum van 1,5 miljoen euro per jaar.
bron: www.ruiterbewijs.nl


Maar volgens mij kan je ook de schade claimen bij je eigen WA verzekering, maar daarvoor zou je even naar je eigen verzekerings maatschappij moeten bellen.

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Buitenrijden? help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:49

Ruiterbewijs is waarschijnlijk niet verplicht in het gebied waar jij rijd, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

Zorg dat je iig WA verzekerd bent en wie er aansprakelijk is als het paard iets of iemand schade of letsel toebrengt. Jij zit dan wel op zijn rug, maar je bent niet de eigenaar.

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Buitenrijden? help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:55

Er lopen al een paar topics hierover op BRT Ja Ik heb ze even niet voor handen voor je (zit op m´n stage)...

Albion

Berichten: 873
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Buitenrijden? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:36

Oké hartstikke bedankt allemaal Knipoog