Pony op hol geslagen buiten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 16:23

Nagelbijten / Gniffelen Okay als ik het nader hand bekijk was het best grappig.
Ik en sam gingen op buitenrit.
nou wij op stal vraagt sam is het goed als ineke ook mee gaat?
Ik oke hoe meer zielen hoe meer vreugd Tong uitsteken
Nou wij lekker met zn 3en buitenritje maken .
maar mijn pony houd ervan om heel hard te galoperen .
Ze denk haast altijd dat het een race is en vooral als iemand voor haar begint te draven of in galop gaat dan haalt ze meestal gewoon in Haha!
Nou Haha! dit keer ging sam draven met haar paard armani dus ik keek al een beetje naar haar van wat doe je nou ,
want ze reed voorop en we waren aan het begin van een lang pad.
Nou dus mijn pony sabina die ging armani inhalen en galoperen ik reed best hard in galop maar dat ik sam inhaalde dat vond ze niet erg dat mocht.
dus ik lekker in galop ze maakte ook nog een vreugde bokje hihi Tong uitsteken
ik was erg op snelheid ik zat zoon beetje in rengalop.
maar op een gegeven moment komt de pony van ineke mij en sabien inhalen dat was niet de bedoeling maar twas best fris weer en levi besloot om zich een keer uit te leven maarja ik was een beetje aan het afremmen en toen kwam levi voorbij stormen ik schrok me rot want ik dacht van ja als levi voorbij kom dan denkt de mijne helemaal van race......
maar ineke viel dus eraf en ze viel in de berm maar wat doet die ze ze blijft de teugels vast houden dus ze werk meegeslepen!
het zag er best schokkend uit maar gelukkig had ineke niks... op een wat modderig achterste na dan Nagelbijten / Gniffelen
nou wij ook ons avontuur weer gehad . maar toen armani begon met draven wou ineke nog zeggen kunne we niet beter blijven stappen? maar twas al te laat mijn pony schoot ook al met haar turbo vooruit. Bloos
Laatst bijgewerkt door shilady op 31-01-07 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

pikatjuh
Berichten: 42
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: achter mn computer

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:25

wat een avontuur zeg maar goed dat het goed is afgelopen misschien rensprot iets voor jou haha

tamara_85
Berichten: 411
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:25

Die gaat vast niet meer met jullie mee op buitenrit Knipoog

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:31

Om die reden 'overleggen' wij ook altijd of er gedraafd wordt of niet......Daarnaast hield die tut haar pony vast Boos! , misschien moet je je indenken wat er was gebeurt al ze die teugel niet had beet gehouden en de pony aan de kletter was gegaan. Durf er op te wedden dat die van jou (naar hoe jij het verteld) er achter aan was gegaan en er dan nmisschien nog veel meer ongelukken waren gebeurt Ach gut !

Gelukkig maar dat het goed is afgelopen Haha!

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:33

Zooo gelukkig dat het goed is afgelopen idd Haha! had veel erger gekund .. beter overleggen misschien? Of niet meer met elkaar op buitenrit Knipoog

vauban
Berichten: 329
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: NB

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:34

met dit soort dingen moet je echt oppassen!
vroeger kon ik ook met mijn paardje naar buiten maar sinds een vergelijkbaar "ongelukje" gaat dit niet meer!!
m'n paardje gaat totaal flippen als hij buiten komt en schiet zomaar uit het niets in volle rengallop weg! mij was destijds niet verteld dat dat andere paard "eigenzinnig" was buiten

als je weet van je paard dat hij zo doet is mijn tip toch zo min mogelijk andere mensen naar buiten mee te nemen, en als je het wel doet zorg dat ze weten wat je paard kan doen dan is aan hun de keus of ze mee willen!!!

denk nou niet wat is dat een zeur!!! wat ik meen het echt serieus!! ik ben al een lange tijd bezig om mijn paardje weer naar buiten mee te krijgen maar elke keer begint ie weer!! en buitenrijden vind ik een van de leukste dingen die er zijn :S

linda_arnold: zo moet je niet denken... als die pony er inderdaad achteraan was gegaan had DaanxBien haar pony onder controle moeten kunnen houden!! als je dat niet kan moet je niet naar buiten gaan! dan is het een gevaar voor mens en dier

groetjs

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:40

Citaat:
linda_arnold: zo moet je niet denken... als die pony er inderdaad achteraan was gegaan had DaanxBien haar pony onder controle moeten kunnen houden!! als je dat niet kan moet je niet naar buiten gaan! dan is het een gevaar voor mens en dier


Als reactie op.........

Citaat:
Ze denk haast altijd dat het een race is en vooral als iemand voor haar begint te draven of in galop gaat dan haalt ze meestal gewoon in

en

maar twas al te laat mijn pony schoot ook al met haar turbo vooruit.


Ze haalt meestal gewoon in/het was al te laat..............daar uit concludeer ik consequentie een beetje ontbreekt!

vauban
Berichten: 329
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: NB

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:41

linda_arnold: precies! en daar moet je volgens mij behoorlijk mee oppassen...

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 16:43

nee die ontbreekt niet maar het meisje dat voorop reed vond het goed dat ik begon met galoperen en ineke houd haar paardje normaal gesproken gewoon onder controlen alleen deze keer werd hij een beetje heet .. hij is ook half arabier net als sabien.
maar het was gewoon de bedoeling dat hun dan gewoon vanzelf weer achter mij aan kwamen niet dat levi gek ging doen en ook mij probeerde in te halen .

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 16:44

ik was trouwens al een beetje gestopt met galoperen toen levi voorbij mij schoot ..

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:57

ik ken het verhaal.
komt ook wel deels door mij zelf hoor.
elke keer als ik op buitenrit ging was het in de bossen en zo rennen.
dit vind ze schitterend en dat is er een beetje naar de kop geslagen tenminste meer als eerst want dit had ze ook al toen ik haar kocht.
maar ik vermelt dit altijd en dan is het de keuze aan andere of ze meegaan of niet ik ga dan ook vaak alleen op buitenrit en alleen over straat als ze rustig is voor haar doen.

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:06

Ik heb dit ook (gehad?), met mijn paard. Ik heb haar helemaal onder controle, maar vanaf er een paard voor haar te ver weg zit in galop wil ze voorbij steken, en ik vind dat niet bepaald grappig! Mijn tip:
Rijd veel in het midden, en laat je paard NIET voorbij steken! Want zoals je nu bezig bent kan dit aardig gevaarlijk worden! Stel je voor zeg: jullie gaan met een heel groepje naar het bos, lekker rustig galopje doen; en jou paard schiet weg. Er gaan een paar anderen mee: Elkaar een beetje opjutten etc. Dan krijg je je paard echt niet meer stil hoor! Ik wil niet weten wat er dan gebeurt.

Maar dat is mijn mening hier over. Ik ga nu zoveel mogelijk in groep naar buiten en galopeer regelmatig in het midden, of op grote velden met een paard in zicht. Een beetje oefenen dus. En als het van de mede ruiters mag; Ga ik natuurlijk al te graag voorop,maar dan moeten zij hun paard ook de baas kunnen..

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 17:08

ik Mocht erlangs van de voorste.
twas een klein foutje van haar dat ze begon met draven zonder ons het te zeggen.
maar zowieso ik was al een heel end vooruit toen levi langs me schoot,

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:11

Ik kan hier niet om lachen, het had ook heel anders af kunnen lopen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Pony op hol geslagen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 17:14

Dat levi fris werd en ook ging galoperen is tog normaal?