Op veluwetrail ruiterbewijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gratchen
Berichten: 216
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Op veluwetrail ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 14:38

Ik zat er over te denken om een paar dagen rond te gaan trekken met mijn paard en een stukje veluwetrail te doen. Nu is mijn vraag of daar een ruiterbewijs verplicht is? Ik heb dit nl. nooit gedaan omdat het (toen in elk geval) in brabant niet nodig was en er nu (omg. nijmegen) ook nog nooit iets van heb gehoord. Ik weet echter van een vriendin dat het rondom arnhem wel noodzakelijk is.

Weet iemand hier iets meer van? (uiteraard zijn we wel in staat om veilig een tocht te maken).

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Op veluwetrail ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:59

gratchen schreef:
Ik zat er over te denken om een paar dagen rond te gaan trekken met mijn paard en een stukje veluwetrail te doen. Nu is mijn vraag of daar een ruiterbewijs verplicht is? Ik heb dit nl. nooit gedaan omdat het (toen in elk geval) in brabant niet nodig was en er nu (omg. nijmegen) ook nog nooit iets van heb gehoord. Ik weet echter van een vriendin dat het rondom arnhem wel noodzakelijk is.

Weet iemand hier iets meer van? (uiteraard zijn we wel in staat om veilig een tocht te maken).


Je moet wel een vergunning voor de Posbank hebben, bij Rheden.

Dit zegt de site:
Citaat:
Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht

Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest, een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek. Het Koetsiersbewijs is tevens verplicht in het Noordhollands Duinreservaat en de Kennemerduinen, waar aanspanningen tot voor kort niet mochten rijden. Voor ruiters is het niet verplicht. Wel heeft u een toegangsbewijs nodig. Informatie vindt u op de website http://www.pwn.nl/Mijn+vrije+tijd/Te+pa ... n+tips.htm

Bron:
http://www.ruiterbewijs.nl/srr/index.ph ... Anker%2010

gratchen
Berichten: 216
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Op veluwetrail ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 11:50

ah, dat is inderdaad een slimme. Dankjewel!