Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:12

Bij Epe is Schutteshof een aanrader als accomodatie. Niet supergoedkoop, maar echt heel fijn voor elkaar. Goede plek voor ruiter en paard.
Epe heeft een behoorlijk ruim uitrijgebied, behoorlijk gevarieerd ook. Wel rekening mee houden dat er nogal wat van die kleine steentjes in de zandpaden liggen, niet ieder paard is daar even blij mee.

fransis

Berichten: 179
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: oost souburg

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:53

griebels schreef:
Ik weet ook neit in welk deel want ik ken heel de veluwe niet Schijnheilig
Voorbereiding is indd leuk, maar dan moet je dus wel de juiste routes en de juiste plekjes kennen Ja En die kennen we dus niet Bloos

ben ik het mee eens. de veluwe trail is een goed te volgen route, alles is goed aangegeven, en de overnachtingsadressen zijn eigenlijk allemaal goed. ik heb hem een keer gereden, ben helemaal niet bekent op de veluwe, maar heb nu wel zonder te verdwalen de hele veluwe kunnen zien. dus voor de leek een hele goede keuze.

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:09

Dit blijf ik even volgen.. Informatie op doen door mensen die er bekend mee zijn .. altijd handig Haha!

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:09

heeft iemand een paar goede sites? ik zou het liefst 3 dagen rijden, met 2 overnachtingen...

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:19


Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:44

Ariannne schreef:
Ik ben al een paar keer op de veluwe geweest. De paalhoeve vond ik niet zo prettig, veel geschreeuw en druk gedoe. Onder de kastanje in Kootwijkerbroek is erg goed verzorgd en prettig maar wel wat duurder. De woodyranch heb ik leuk gevonden, dan kun je in oude kermiswagens overnachten. Ik ben benieuwd hoe de omgeving van epe is daar ben ik nog niet veel geweest, kan iemand daar iets over vertellen?


Epe is een heerlijke plaats. Heb het tot nu toe alleen gezien in voorbereiding en tijdens de Eperpaardenvierdaagse ook een aanrader, maar dat is geen trektocht. 'Mijn' camping is toch wel die van Henk Vosselman, Jagtlustweg 6 in Epe. Stampend vol tijdens de vierdaagse, maar oergezellig. Niet duur en de paarden staan er prima. Misschien zijn er ook stallen te huur voor trekkers, maar dat zou je Henk moeten vragen. Na de 4daagse vast weer heel rustig. Caravans te huur en prima en schone douches aanwezig. Grote plekken om je tent op te zetten.
De weg oversteken en je zit in het bos; voor mij ideaal. Ik heb ook verschillende bordjes van de trail gezien ,maar er niet speciaal op gelet.
Er zijn fijne, brede paden.

Ariannne
Berichten: 42
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:51

afgelopen weekend ben ik twee nachten naar Otterlo geweest.
Het is heel heel leuk daar. We hebben drie dagen gereden. We zijn een dag in het nationaal park wezen rijden. Daar hoef je je niet aan de paden te houden dus kun je kriskras over de heide en door de bossen rijden, dat was super! De dag erna zijn we via het reukelbos naar de ginkelse heide gereden. Het is prachtig daar en de omgeving is erg afwisselend, bos, heide, graslanden, bloemenvelden. Het is echt een aanrader om naar dat gebied te gaan. We hebben overnacht bij de beeksehoeve. www.debeeksehoeve.nl

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:09

Ik wil hem waarschijnlijk ook ooit gaan rijden, weet iemand dan de kosten (ongeveer) om te overnachten?
enne hoe stoom ik mijn paard klaar? (trainingsschema?)

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:26

Sanniejj schreef:
Ik wil hem waarschijnlijk ook ooit gaan rijden, weet iemand dan de kosten (ongeveer) om te overnachten?
enne hoe stoom ik mijn paard klaar? (trainingsschema?)


Over het trainen kan ik simpel zijn: begin met je paard een half uur om de dag te rijden, maar alleen stappen!
Voer dat op met een kwartier per week tot je zit aan de tijd dat je per dag wilt rijden + een half uur. Nog steeds alleen stappen, misschien eeen klein galopje, maar met stappen krijg je 'harde' paarden. (97%/3%) Daar zal geruime tijd over heen gaan; immers er komt per 4 weken maar een uur bij. Je moet dus in januari/februari beginnen voor het fikse dagritme. Of in de winter door kunnen rijden en dat kan/doet/lukt bijna niemand. Veel succes!

Voor de kosten van overnachting mag je rekenen op € 35,-/ €45,- per man in een B&B en met een tentje op kamping 'Jagtlust' kost een nachtje €5,- en voor het paard ook. Daar zit uiteraard geen ontbijt bij.

Ramoon12
Berichten: 103
Geregistreerd: 22-06-07
Woonplaats: In de achterhoek.......

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:20

Hoe zit het met een ruiterbewijs. Heb je deze nodig op de routes van de veluwe trail? Heeft er iemand toevallig routes die door te mailen zijn?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:46

ja hoe zit het met ruiterbewijs?

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:00

Als je een ruiterbewijs nodig hebt, is dat alleen in de omgeving van Arnhem, de rest van de Veluwe is in ieder geval zonder ruiterbewijs te doen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:23

OK bedankt Haha!

Ramoon12
Berichten: 103
Geregistreerd: 22-06-07
Woonplaats: In de achterhoek.......

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:48

Heeft er iemand routes, die te mailen zijn?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:43

ben ik ook benieuwt naar!

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Ervaringen Veluwetrail gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:19

ik ben zaterdag op park hoge veluwe geweest. We gingen een dagje met trailer en 2 paarden. Het was helemaal het einde! Wel duur, de toegang was 35 euro met 3 personen, 2 paarden en de auto. De auto kun je ook buiten het park neerzettten maar dat scheelt maar 3 euro.

De ruiterpaden staan goed aangegeven, er zijn niet veel kruispunten waar je verkeer kruist, alles is goed onderhouden. We hebben 4 uur gereden zonder paarden tegen te komen. Verder was het hele park vrij rustig.
Ik kan het iedereen aanraden. Het enige wat niet goed was, was in het begin een boomstam over het ruiterpad. Mijn paardje stapte er vakkundig overheen. (leuk!)
Zaterdag ga ik voor 5 dagen naar de veluwe met mijn paard en vriendin met paard. We gaan dan naar Kootwijk, slapen bij het hilletje. Paarden staan daar dan op de weide. Zin zin zin in!!!