Met BEGINNER buitenrijden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
katel
Berichten: 32
Geregistreerd: 22-10-06

Re: Met BEGINNER buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:08

dolor schreef:
in noorwegen heb ik ook buiten gereden. en in die groep gingen ook beginners mee. de pony's werden aan de staart van de begeleider vast gebonden en de volgende weer aan de staart van diegene daarachter. zo kreeg je 4 pony's ofzo achter elkaar en dat ging harstikke goed. dus misschien is dat een optie.



Maar die pony's zijn daar aan gewend. Ik zou dat niet zomaar doen met een paard dat daar niet aan gewend is.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Met BEGINNER buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:13

Als de pony braaf is kan je t altijd proberen om naar het bos te gaan.
Wat ik zelf zou doen is kijken of er nog iemand mee kan die het niet erg vind om te wandelen.
Die kan dan de pony vasthouden aan een touwtje en miss wat sneller ingrijpen als jij op je paard zit.
Als t goed gaat kan je t touw overnemen en wat draven ofzo maar wat extra hulp is nooit weg...
Mijn paard is in het bos heel relaxed maar het strand is bijna niet te doen... dus even goed kijken hoe de pony reageert...

dolor
Berichten: 2063
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Met BEGINNER buitenrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:25

katel, dat kun je dus oefenen. eerst in de bak en later buiten. en eerst zonder iemand erop. dus paarden aan elkaar binden en aan de hand de bak doorlopen. dat een paar dagen doen. als dat goed gaat kun je op de voorste gaan zitten. gaat dat nog steeds goed, dan weer zo een paar dagen oefenen. dan iemand op het tweede paard zetten en ook dat oefenen. als dit allemaal goed gaat doe je precies het zelfde langs de weg, dus begin je weer opnieuw alleen langs de weg.

en deze paarden (waarover dit topic gaat) zijn het ook niet gewend om handpaard te zijn of met een handpaard te lopen. dus dat moet ze ook eerst oefenen. dus het ligt er net aan wat je zelf het fijnst vindt en dat ga je oefenen.