Poep op straat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knoesje

Berichten: 1507
Geregistreerd: 22-06-04

Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:29

De manege-eigenaar wil ons verbieden een nieuwbouw-woonwijk in te rijden.
Hij heeft klachten gehad van bewoners over poep op straat.
Hoe zit dat nou eigenlijk?
Ben je verplicht de hoop op te ruimen?
En hoe dan, als je net een buitenrit gaat maken, in het natuurgebied iets verderop?

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:31

ik weet niet of het verplicht is , maar toen wij een keerr op straat reden werde we achterna gezeten door boze buurman Knipoog dus toen wel opgeruimd
x sharona

Knoesje

Berichten: 1507
Geregistreerd: 22-06-04

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:35

Hihi, ja, dat kan natuurlijk ook gebeuren. Haha!
Honden schijten ook overal en die drollen zijn veel viezer dan die van een paard Sigaar

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:37

ja daarom , maar je van paard is meestal wel wat groter Knipoog
maar volgens mij is t niet verplicht ofzo
x

juval

Berichten: 13271
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:39

op mijn vorige pensionstalling was wel een regel dat wanneer we de weg binnendoor naar het bos reden, (gedeeltelijk over eigen terrein) dat we dan de eventuele mest wel in de berm moesten schoppen... dat deden we dan ook, geen probleem mee.
ik zou me ook wel wat gegeneerd voelen als mn paard midden in de woonwijk op straat zou poepen... en zou het ook niet fijn vinden als mijn kinderen onder de paardenpoep zouden komen met de fietsjes/kinderwagen etc...
dus idd opruimen of in de goot schoppen.

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:43

maar een paard legt er meteen een hele hoop neer.
ik zal er zelf ook niet blij mee zijn als er voor mijn deur gemest zou worden en het niet op geruimd word.
als je het gewoon even netjes opruimd of zoals juval al zei even in de goot schoppen.
als je dat doet zal je denk ik ook geen klachten krijgen

LotteSmokey
Berichten: 252
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg (Brunssum)

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:08

Op de theorieles voor het ruiterbewijs. Zei de instructeur wel dat je altijd de poep moet opruimen..Maar ik vind het overdreven als je extra terug moet gaan om de poep op te ruimen!Dus ik laat het liggen

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:11

Volgens mij kunnen ze je niet verbieden om door een woonwijk te rijden hoor, dat doe ik met mijn bijrijdijs altijd. De mest kun je altijd wel even aan de kant doen met je voeten toch? Mijn bijrijdpaard mest gelukkig nooit tijdens het rijden. Mijn eigen paarden wel veel, maar daar rijden we weer niet mee door woonwijken, dus dat is makkelijk Haha!

Anneline
Berichten: 150
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: R'dam

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:26

Het is geloof ik niet verboden maar ik vind het vreselijk asociaal als je het gewoon laat liggen. Als je gewoon doorrijd en het opruimt als het al gebeurt is er dnek ik niets aan de hand. Moet jij er aan denken dat je de deur uitstapt en alles ligt vol poep? Auto's rijden er namelijk doorheen etc.

Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:27

Het lijkt me logisch om poep op te ruimen als het in een woonwijk ligt.
Móeten of niet, als je toch niet van plan bent om het op te ruimen, kom er dan gewoon niet.
Érg goor, al die stront op de weg.

Knoesje schreef:
Hihi, ja, dat kan natuurlijk ook gebeuren. Haha!
Honden schijten ook overal en die drollen zijn veel viezer dan die van een paard Sigaar


Die worden als het goed is ook opgeruimd...

LotteSmokey schreef:
Op de theorieles voor het ruiterbewijs. Zei de instructeur wel dat je altijd de poep moet opruimen..Maar ik vind het overdreven als je extra terug moet gaan om de poep op te ruimen!Dus ik laat het liggen


Als je het toch overdreven vind om het op te ruimen.. blijf er dan gewoon weg.
Denk ook eens aan de bewoners daar en niet alleen aan jezelf.

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:15

ik kan me dus ook best voorstellen dat als je door een woonwijk rijd en je paard mest,dat je niet meteen zin hebt om af te stappen en het op te ruimen.maar ik vind het wel belachelijk als je niet de moeite neemt om het na die tijd even aan te vegen of op te ruimen.
hoe zou jij het vinden als er voor jou voordeur een hoop paardenmest zou liggen?
ik vind dus gewoon dat het wel zo netjes staat als je het even opruimd.

_xLarax_

Berichten: 78
Geregistreerd: 25-03-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:28

Ik weet eigenlijk niet of het verplicht is maar hoe kan je het nou gaan opruimen als ie in een woonwijk poept met je bloten handen ofzo? nou dat lijkt me niet zo fris.
Ja als het langs de weg is en daarnaast is een berm dan stap je ff van je paard af en schuif je het in de berm maar hoe moet je dat dan in een woonwijk doen??

_xLarax_

Berichten: 78
Geregistreerd: 25-03-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:30

In sint-pancras mag je trouwens helemaal niet rijden met je paard anders krijg je een dikke boete!

Zappa

Berichten: 2744
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:32

er is altijd wel ziets als een goot of bosjes waar je het even in kan schoppen of in ieder geval even langs de kant van de weg schoppen of proberen in een put ofzoiets
ik doe het altijd wel vind het wel zo netjes en het is een kleine moeite

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:35

Er zijn gemeentes die het verplicht stellen om de mest van je paard op te ruimen en terecht.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je je troep achter je opruimt, het is niet voor niets een woonwijk, anders had er wel een ruiterpad doorheen gelopen Clown
De vergelijking met hondenpoep vind ik ook niet terecht, in de meeste gemeentes betaal je belasting voor je hond (ik heb geluk, hier is dat dus niet maar in de wijde omtrek ook geen woonwijk te zien hier Clown ) voor je paard betaal je geen cent belasting dus als je honden en paarden met elkaar wil vergelijken moet je toch eerst belasting voor je paard gaan betalen vind ik.

juval

Berichten: 13271
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:01

_xLarax_ schreef:
In sint-pancras mag je trouwens helemaal niet rijden met je paard anders krijg je een dikke boete!


dat vind ik wel apart zeg, poep of geen poep, je bent als ruiter toch ook gewoon een verkeersdeelnemer?

amaretto2
Berichten: 312
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: hoofddorp

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:04

Sim0ne schreef:
Volgens mij kunnen ze je niet verbieden om door een woonwijk te rijden hoor, dat doe ik met mijn bijrijdijs altijd. De mest kun je altijd wel even aan de kant doen met je voeten toch? Mijn bijrijdpaard mest gelukkig nooit tijdens het rijden. Mijn eigen paarden wel veel, maar daar rijden we weer niet mee door woonwijken, dus dat is makkelijk Haha!



Het verschilt per gemeente, er zijn gemeentes waar ze je wel verplichten om de poep op te ruimen.
Ik doe het wel altijd, ik schop het aan de kant of in de stoepgoot.
Het past helaas niet in een hondepoepzak. Haha! Haha!

amaretto2
Berichten: 312
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: hoofddorp

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:05

Tanja schreef:
Er zijn gemeentes die het verplicht stellen om de mest van je paard op te ruimen en terecht.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je je troep achter je opruimt, het is niet voor niets een woonwijk, anders had er wel een ruiterpad doorheen gelopen Clown
De vergelijking met hondenpoep vind ik ook niet terecht, in de meeste gemeentes betaal je belasting voor je hond (ik heb geluk, hier is dat dus niet maar in de wijde omtrek ook geen woonwijk te zien hier Clown ) voor je paard betaal je geen cent belasting dus als je honden en paarden met elkaar wil vergelijken moet je toch eerst belasting voor je paard gaan betalen vind ik.



Hier ben ik het mee eens.........

manfredie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:08

of dat het verplicht is kan ik niet zeggen, maar zelf ruim ik het altijd wel op.
door het de struiken in te schuiven of de berm in, een ander hoeft tenslotte geen overlast te hebben
van de poep van mijn paard. poep van een hond is ook niet lekker als je daar in gaat staan tenslotte.
ik sluit me bij vlekkie aan Clown

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:11

Ik vind het persoonlijk niet meer dan netjes om de stront op te ruimen. Stel je voor dat er kinderen invallen of zo. Je kunt er erg ziek van worden.
Als er klachten binnenkomen bij de manegehouder moet hij daar echt wel iets meedoen. Hij kan er grote problemen meekrijgen.

Maaik2
Berichten: 28
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:17

Ik weet niet of verplicht is, soms gebeurt het maarja je kan niet helemaal van je paard af om het op te ruimen. Helaas!

amaretto2
Berichten: 312
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: hoofddorp

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:18

Maaik2 schreef:
Ik weet niet of verplicht is, soms gebeurt het maarja je kan niet helemaal van je paard af om het op te ruimen. Helaas!



dat is ook waar je bent niet altijd in de gelegenheid.....

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:18

Ik rij nooit door een woonwijk maar ik ga ook echt niet afstappen tijdens een buitenrit.

Mea

Berichten: 479
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Harderwijk

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:24

Ik zou me schamen als mijn paard midden in een woonwijk gaat poepen, ik zou het inderdaad aan de kant schoppen want het is wel vies voor de deur! Bloos Maar de politiepaarden die hier wel eens voorbij komen poepen ook gewoon op straat hoor!
Gelukkig is mijn paard erg zindelijk en poept (en plast) alleen in de berm, hij doet het nooit midden op de weg, ook niet op een zandpad. Ik heb het hem niet speciaal geleerd, hij doet dit uit zichzelf! Haha! Nadeel is wel dat hij soms tijden op zoek is naar het ideale poep(of plas)plekje en er uitgebreid voor gaat staan Clown , niet echt handig als je snel door wilt rijden, maarja ik heb liever dat dan dat hij overal midden op straat gaat poepen! Knipoog

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:56

Maaik2 schreef:
Ik weet niet of verplicht is, soms gebeurt het maarja je kan niet helemaal van je paard af om het op te ruimen. Helaas!

En waarom zou je niet "helemaal" van je paard afkunnen om het bijvoorbeeld even in de goot te schuiven? Daar ben ik erg benieuwd naar.