Poep op straat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pikeur

Berichten: 6311
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:59

Cindyrella schreef:
Er zijn voor paard en wagen speciale zakken om tussen de paardenkont en de bok te hangen... zoiets moeten ze ook maken om aan je zadel te hangen.... Knipoog hahaha!


Bestaat al. Cool

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 00:28

Ik reed een keer langs het huis van een vriendin van mij en vlak bij haar buren legde Brenda een hoop neer. Beetje beschamend toen mijn vriendin dat zag haha maar uiteindelijk hadden haar moeder en de buurvrouw een "gevecht" wie de mest mocht hebben voor over de plantjes Clown
Maar ik ruim het niet op want meestal rijden we al in de berm of is er uberhaupt geen berm. En daarbij komt ook nog eens dat ik eerst niet eens af kon stappen. Brenda heb ik dan veel minder onder controle en t zadel zou dan aan dr buik zitten Clown (nu past ie wel beter Knipoog )

pipelientje

Berichten: 32
Geregistreerd: 16-06-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:00

Ik laat de poep ook gewoon liggen hoor. wij rijden over een weg waar alleen auto's rijde dus niet veel mense lopen ensoh..

Tam_

Berichten: 3730
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Dirksland. (ZH)

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:10

Wij moeten altijd door de straat als we naar het natuurreservaat willen gaan, en de friezen laten dan wel eens wat vallen Tong uitsteken Maar dan gaan we als we terug komen, met een kruiwagen+schep er naar toe, en scheppen het op Knipoog

Maar in de polder ofzo doen we het niet, daar ligt vaak zat poep Nagelbijten / Gniffelen

Mandy_Fjordy
Berichten: 62
Geregistreerd: 27-05-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:47

Op sommige(de meeste) plaatsen is het wel verboden ..

tinka__
Berichten: 1094
Geregistreerd: 03-03-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:02

Volgens mij is het binnen de bebouwde kom verboden dus netjes de mest opruimen. Buiten de bebouwde kom is het volgens mij niet verboden..( maar natuurlijk wel zo netjes als het dan in de berm kan)

_xLarax_

Berichten: 78
Geregistreerd: 25-03-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:41

juval schreef:
_xLarax_ schreef:
In sint-pancras mag je trouwens helemaal niet rijden met je paard anders krijg je een dikke boete!


dat vind ik wel apart zeg, poep of geen poep, je bent als ruiter toch ook gewoon een verkeersdeelnemer?


Ja ik vindt het ook belachelijk maar dat hebben die mensen aangevraag ofzo maar dat is dan alleen in dat dorp ofzo

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:13

_xLarax_ schreef:
In sint-pancras mag je trouwens helemaal niet rijden met je paard anders krijg je een dikke boete!


daar heb ik nog nooit van gehoord Verward

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:24

wij worden in ons dorp uit alle mooie rijgebieden geweert, met dikke hekken en wildroosters. We moeten echt dwars door dorp heen om ergens te komen. Ik ga in dorpstraten, waar de klei uit de tractorbanden valt en niet wordt opgeruimd dus niets opruimen. Denk je dat ik me druk maak als de gemeente eisen gaat stellen?? eerst maar eens voor veiligheid en uitrijdmogelijkheden zorgen, dan volgt de rest.

MAAR Wel vind ik het het moreel gezien netjes als je midden in woonwijk of voetpad bent ff wat opzij kan schuiven(mits sittuatie toelaat)of opruimen.

CherylDaraxo

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:29

Vreemd. Ik rijd in st-pancras iedere week buiten en daar heb ik nog nooit van gehoord. Er rijden daar juist superveel paarden. Wel hebben de bewoners een brief geschreven aan paardenhouders dat ze graag willen dat men de poep opruimt.

_kevin_
Berichten: 32
Geregistreerd: 22-06-07
Woonplaats: voor de computer

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:10

Niet overal is het verboden volgens mij, maar wel vaak..

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:13

ik moet wel door een wijk om naar natuurgebied te gaan en dan heb ik het over een natuur gebied waar je eigenlijk niet eens met je paard mag rijden. dan poept je paard daar heb ik schijt aan hoor moeten ze maar een dicht bij bosje maken..



Edit: typfout Tong uitsteken

_Jorien_

Berichten: 2901
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:16

Wij kunnen op 2 plekken het bos in en aan 1 kant moeten we de stront wel opruimen als de paarden daar poepen. Maar daar is door de manege volgens mij, wel een schep/bezem neer gezet, zodat je de weg wel weer kunt schoonmaken!

Vivjuuh

Berichten: 40
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Soest

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:32

http://www.nhd.nl/article1879346.ece

Ik vind het een beetje belachelijk dat je het moet opruimen, moet je gewoon even van je paard afstappen en die poep opruimen? Trouwens, je hebt toch niks mee om het op te ruimen..

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:41

Ik vraag me echt af he......hoe zou ik die mest dan op moeten ruimen? Een plastic zak meenemen oke maar hoe krijg je het in die zak en ik zie echt niet overal een reuze vuilnisbak staan waar je het in kunt gooien!
Het is gewoon niet realiseerbaar! Ik schaam me wel als mijn paard mest op de straat maar ik probeer haar dan meestal in de berm te laten staan. Maar door al die woonwijken hebben wij geen ruimte meer om te kunnen rijden en we moeten wel door de woonwijk om bij t bos te komen!

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:16

Vivjuuh schreef:


De gemeente geeft zichzelf in dit artikel een totaal brevet van onvermogen.

1. Paarden horen niet op wandel- of fietspaden. De politie is ervoor om dat te handhaven.
2. Paarden mogen waar ze wel horen ontlasten. De gemeentereiniging is ervoor dit te onderhouden.

Kortom, het gemeentebestuur schiet op alle punten zélf tekort.

Het is erg jammer dat het brede publiek (en de ruiters) de wet niet kennen waardoor gemeentebesturen hun verantwoordelijkheden kunnen afwentelen via bijvoorbeeld APVs.

HC

_xLarax_

Berichten: 78
Geregistreerd: 25-03-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:47

Rivjenn schreef:
_xLarax_ schreef:
In sint-pancras mag je trouwens helemaal niet rijden met je paard anders krijg je een dikke boete!


daar heb ik nog nooit van gehoord Verward


Ja me vriendin zei het en dat zal ook wel kloppen want zij verzorgt daar een pony in sint-pancras! en ik heb het ook wel eens vaker gehoord!

Sharon89

Berichten: 1548
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: Elst (Gelderland)

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:45

Ik ruim het nooit op, maar ik rij dan ook niet vaak door een woonwijk....

MrikkieJ_
Berichten: 29
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:35

Misschien als er iemand mee gaat opd e fiets, dat die een schepje mee neemt?? Tong uitsteken

Jessicoo

Berichten: 424
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:40

Ik ruim het nooit op.. bij ons heb ik ook nog nooit gehoord dat het MOET..
Maar ik snap dat sommige mensen er last van zouden kunnen hebben. o.a. in de bebouwdekom;)

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:40

Knoesje schreef:
Hihi, ja, dat kan natuurlijk ook gebeuren. Haha!
Honden schijten ook overal en die drollen zijn veel viezer dan die van een paard Sigaar



Dat vind jij, maar daar denken niet-paarden mensen heel anders over...
ik kan me best voorstellen dat mensen die niks met paarden hebben er van balen.
Je zal maar kinderen hebben die op straat spelen. Ik kan me wel indenken dat paardenpoep in een woonwijk voor overlast zorgt.

froukje_daan

Berichten: 158
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:52

_xLarax_ schreef:
In sint-pancras mag je trouwens helemaal niet rijden met je paard anders krijg je een dikke boete!


daar heb ik nog nooit van gehoord Verward[/quote]

Ja me vriendin zei het en dat zal ook wel kloppen want zij verzorgt daar een pony in sint-pancras! en ik heb het ook wel eens vaker gehoord![/quote]

volgens mij gaat dit over het perkje bij de singel. daar staat inderdaad dat het plansoen is en geen ruiterpad. verder heb ik er nog nooit van gehoord dat je in sint pancras niet mag rijden. wij doen dit ook gewoon bijna elke dag.

froukje_daan

Berichten: 158
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:56

wij schuiven de mest altijd in de goot. daar ligt het niet in de weg.(en een hond doet het ook in de goot). maar zelfs als je het netjes opruimd krijg je opmerkingen van fietsers zo van ; ja leg het daar maar neer.dan krijg je wel het gevoel van volgende keer ruim ik niets op...zelfs als je paard niet mest krijg je opmerkingen achter je aan en ongevraagd 'advies'.

askazita

Berichten: 2625
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: ♥ ♥ Ergens in de achterhoek♥ ♥

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:08

ze zeggen ook wel dat je de poep in de bebouwde kom wel op moet ruimen en buiten de bebouwdekom niet

Jessicoo

Berichten: 424
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:57

Dat zou best kunnen.
En kan me opzich ook wel voorstellen..Knipoog
Ik zou ook geen poep voor me huis willen hebben:P