Poep op straat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lariek0ek
Berichten: 36
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:43

Ik zou, zoals de meesten, het opruimen of in de goot stoppen. aangezien ik het ook niet leuk zou vinden als mijn kinderen onder de mest of met een fiets/ander speelgoed vol mest thuiskwamen:D

katel
Berichten: 32
Geregistreerd: 22-10-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:04

Ik vind dat jullie helemaal gelijk hebben, dat je het even op moet ruimen, want het is idd vies, maar ik heb nog nooit een ruiter af zien stappen om het op te ruimen. Dus zitten hier alleen maar hele nette, brave ruiters? Ik moet tot eigen schaamte bekennen dat de enige keer dat ik het heb opgeruimd, was toen er iemand nogal kwaad werd.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:59

askazita schreef:
ze zeggen ook wel dat je de poep in de bebouwde kom wel op moet ruimen en buiten de bebouwdekom niet


ze zeggen ook wel dat een helm verplicht is
ze zeggen ook wel dat een ruiterbewijsverplicht is
ze zeggen ook wel dat je bitloos onverzekerd rijdt
ze zeggen ..... zoveel onzin

Zorg toch verdorie dat je de wet kent voor je de weg opgaat. Dát is nu verplicht!!

hc

juval

Berichten: 13270
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:18

HC, oké, je moet je aan de wet houden, maar er is ook nog zoiets als goed fatsoen. ook al staat het niet in de wet dat je de paardestront moet opruimen, het is toch wel fatsoenlijker als je er voor zorgt dat er niemans last heeft van jou sh*t ??
tenminste zo zie ik het.

en ja, ik ben wel eens afgestapt om de stront van de weg te schoppen.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:02

Zowel 'last' als 'overlast' zijn een kwestie van perceptie en beiden in een vol land als NL niet te vermijden.
Als een ruiter rijdt waar die hoort te rijden is mesten geen fatsoensprobleem. Hooguit de reactie van degene die meent last te hebben en dat tegen de verkeerde uit Knipoog

hc

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:08

Vivjuuh schreef:
http://www.nhd.nl/article1879346.ece

Ik vind het een beetje belachelijk dat je het moet opruimen, moet je gewoon even van je paard afstappen en die poep opruimen? Trouwens, je hebt toch niks mee om het op te ruimen..


Ja en Ja Haha!

Gewoon even afstappen, met je voet de mest opzij schuiven. Je veegt je voet af aan het gras, of een tak , of wat je voorhanden hebt. En vervolgens stap je weer op . Wat is daar nu zo erg aaan?????

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:06

Antheman schreef:
Wat is daar nu zo erg aaan?????


Dat je zonder noodzaak de doorstroming van het verkeer belemmert, het risico oplevert voor jou, je paard en de overige verkeersdeelnemers. Bijvoorbeeld.
Verder is het niet erg slim om het verwachtingspatroon van niet-ruiters zélf verkeerd te leggen. Het is op zich keurig geregeld en het énige 'probleem' is het verzaken van de reinigingsdienst van de wegbeheerder.
Waarom zou je de hand in eigen boezem steken als er niets aan de hand is?! Dat is alleen maar onslim. Let wel, ervan uitgaande dat je rijdt waar je hoort te rijden.

Ik ga een paard roepen, nog éven lekker ontspannen. Ik denk dat het een drie-poepenrit gaat worden Knipoog

hc