welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:37

fooks schreef:
Aha, kijk een handelaartje Haha! Haha! Haha!
Handel is handel

Tas leunt niet op de rug van het paard maar op de lepel van je zadel
, dus je belemmert je paard helemaal niet
Ik heb zelf zo'n voortas en die leunt op het schabrak dus daar heeft mijn paard ook geen last van.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:52

De banaan leunt niet op je lepel, daar leunt je gat op Knipoog Tong uitsteken hihi
de banaan zit klem tussen lepel en kussens, maar rust wel met een klein gedeelte op de rug van je paard. Of op je dekje, als je een groot dekje hebt Knipoog Haha!

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:54

oops Knipoog

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:49

sjorsias schreef:
ik heb er eentje van imperial riding voor achter het zadel. met 2 bidonflessen erbij. super handig. en vast te maken aan de singelstoten.
Afbeelding

is niet onwijs groot en past toch best veel in Lachen



Wij zijn beide bidons al kwijtgeraakt in de duinen Zij zijn groot en ik is klein! ze stuiteren er aan de onderkant doorheen en je verliest ze zo...

dolor
Berichten: 2063
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:03

ja. dat probleem had ik dus ook. iemand die ik ken had aan de onderkant een sok genaaid, zodat de bidon er niet uit kon. en aan de bovenkant een stuk elastiek die ze 1 keer om de bidon deed en dat bleef wel goed zitten.

Anoniem

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:51

Bij de stowaways heb je dat probleem niet... Bij die knoptas van Just-Western ook niet. Beide tassen hebben daar een stevige bodem + een elastiek die je over de bidon heen doet.

Is dat bij die van IR dan open vanonder ofzo?

dolor
Berichten: 2063
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:33

ja. aan de onderkant zit 1 elastiek bandje. en aan de bovenkant is hij helemaal open. en bij het draven veren die bidons op het elastiek en omdat ze aan de bovenkant ook niet wordt tegen gehouden vliegen ze eruit of ze gaan er aan de onderkant uit langs het elastiek.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:33

Da's geen handige constructie dan hahaha Tong uitsteken

dolor
Berichten: 2063
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:37

nee. niet echt. die vriendin had er wel een handige constructie van gemaakt, haar moeder dus. dus als je goed bent in naaien enzo kan je ze wel kopen maar moet je ze dus even vermaken.

Ramoon12
Berichten: 103
Geregistreerd: 22-06-07
Woonplaats: In de achterhoek.......

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:35

Ik zweer nu bij tassen van Dabo. Ik heb zowel de voortas( erg handig en ideaal) en de banaan. Er past heel veel in. Ligt perfect op het paard. De banaan leunt bij mij alleen op het zadel, niet op de paarderug. De voortas kan ook erg veel in. Je bevestigd het heel erg makkelijk. Paard heeft er geen hinder van en je kan makkelijk overal bij.

Ik heb de zadeltassen van imperial riding ook gehad. Maar die ringetjes drukte gigantisch op de rug van het paard. En ze klapperden heel erg tegen de flanken. Het paard waarop ik rij vond het verre van prettig.

gatsby
Berichten: 52
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: borculo

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:55

Maya schreef:
Stowaways passen ook rustig aan alle types zadel zadels. Dit zijn mijn zadeltassen : viewtopic.php?p=25915603#p25915603

Voor aan een dressuurzadel :
- http://www.mijnalbum.nl/Foto=WVO66CNW
- http://img521.imageshack.us/img521/4707 ... 019gv5.jpg
- http://img516.imageshack.us/img516/5930 ... 036kc6.jpg


moet je je paard er nog aan laten wennen als je daar mee gaat rijden? of hebben ze hier geen last van. Ik zou wel eens wat langere ritten willen maken en dan lijkt het me wel fijn dat je zadeltassen mee kunt nemen.

Anoniem

Re: welke zadeltas hebben jullie op je dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:21

Sorry, ik zie nu pas je vraag Bloos

Ik ben zelf van mening dat je aan deze zadeltassen je paard nauwelijks moet wennen. Pas als je echt grote zadeltassen gaat gebruiken (dus zoals die groene in dat topic waar ik ook naar link). Je wel even wat kan moeten oefenen. Maar een normaal paard moet daar imo gewoon gelijk tegen kunnen. Ik maak me er zelf ook nooit zo druk om... Knup ze vast, stijg op en ga rijden.

Afhankelijk van de bepakking moet je soms wel wat voorzichtiger doen met een galop, maar die stowaways leveren dan geen problemen op.