trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:39

Ik zit me langzaam aan te orienteren om een soort mini-trektocht te gaan maken, omdat het steeds meer begint te kriebelen.

Dit gewoon hier in de omgeving. Wel zal ik een tentje e.d. mee moeten nemen voor de overnachtingen, ik krijg niemand zo gek om de spullen te brengen vrees ik.

Mijn pony is hardstikke verkeersmak, hoge(25m) lange(500m) bruggen met snelweg ernaast zijn geen probleem, doen we aan aan lang teugeltje. Daar zit het probleem niet in.
Conditie heeft ze ook wel, maar wil niet meer dan 20 km per dag afleggen, omdat het ons eerste tochtje wordt en we gewoon in de buurt moeten blijven. Ook wil ik maar maximaal een week weg.

Zadeltassen heb ik wel, maar ik denk niet dat er voldoende in past. Grotere zadeltassen aanschaffen? Ik zit te twijfelen om deze zadeltassen aan te schaffen. Iemand er ervaringen mee, of weet iemand een betere keus?

Wat zijn dingen die je echt niet mag vergeten, en wat kun je bijv. thuislaten/vervangen/oplossen door/met andere dingen?

Paardenspullen, wat is van absoluut belang?
Tentje, hoe zwaar zou je die max moeten hebben? Kussen mee, of zonder kussen slapen? en zo ja, hoe meenemen?

En eten? Was toch niet van plan om een heel gasstel mee te slepen.... Koude maaltijden die je gewoon in een bakje bij elkaar kunt gooien en meteen op kunt eten?

Alle overige dingen die ik nog over het hoofd zie kunnen ook nog gemeld worden, graag zelfs.....

Blueke
Berichten: 56
Geregistreerd: 06-05-05

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:03

Hoi Myrthe,

goede vraag. Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden. Dit jaar zal het niet meer lukken (veulentje op komst) maar volgend jaar hebben we er zeker zin in!

Kent iemand een site of een boek met informatie over mooie rij-landschappen met goede mogelijkheden tot overnachting, hier in Nederland en de omringende landen?

Hmmm, het lijkt me echt een heerlijke ervaring!

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:10

Spannend, zo te horen ga je in je eentje of gaat er iemand mee (afgezien van je pony natuurlijk)?

Dit jaar ga ik voor de derde keer trektocht begeleiden op onze manege, maar onze slaapspullen en eten worden gebracht mbv de trailer (we zijn met z'n 13en). We nemen dus haast niks mee op de paardenrug, afgezien van telefoon, kaart (die moet je even plastificeren, superhandig), wat drinken in een normale zadeltas voor als het heel warm is, een paar extra teugels en beugelriemen, strotouwtje, hoevenkrabber, geld. Zelf neem ik altijd als ik meerdere uren achtereen rijd, een paar van die mueslibars mee in een heuptasje.

Ik kan je verder weinig tips geven, al zou ik geen kussen meenemen. Dat neemt alleen maar ruimte in! Ik neem aan dat je wel een lekker dikke trui meeneemt, die kun je ook gebruiken als kussen, evt met sloop eromheen.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 23:19

Ik ben nog een beetje opzoek naar een 'geschikte' persoon+paard/pony om mee te gaan Knipoog Omdat ik gewoon niet iemand zoek waarvoor ik me verantwoordelijk moet voelen, of constant moet begeleiden. Het is allemaal al spannend genoeg. Bloos

Maar het kriebelt al jaren, en geloof dat we er nu wel aan toe zijn. Ik zit ook te denken om de voortas van dabo @bokt te bestellen, dan kan ik de 'kleine' spulletjes die vaak nodig zijn, daar in doen, en de grote(re) spullen in de grote zadeltassen.

De tip van trui als kussen is een goeie! Had ik nog niet aan gedacht. Lachen

Hoe trouwens met slaapzakken doen? Gewoon een simpele dekentje? Ik moet ook al zo'n klein oprolbaar matje meenemen. Ik wil in de herfstvakantie gaan, dus zo warm is het dan niet meer.

Hmm, wordt nog lastig, in die kleine ruimte al je spullen mee willen nemen, ik zie het alweer Lachen

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:29

Lijkt me idd heel wat om je slaapzak, matje, tentje en jezelf op je pony mee te nemen! en dan heb ik het nog niet oevr je kleren, toiletspullen en eten voor jezelf en je pony. Misschien kun je ipv in een tent, in jeugdherbergen en/of hotels ofzo overnachten? Kost wel wat, maar dat scheelt denk ik wel veel!

Lijkt mij trouwens supergaaf hoor, zo lekker op avontuur met je pony! Als ik er zelf eentje had was ik misschien wel met je meegegaan haha Haha!

Die voortas van dabo heb ik weleens gezien, die lijkt idd handig! Dara zit ook een kaarthouder in, of niet?

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:30

MyrtheJ schreef:
Ik zit me langzaam aan te orienteren om een soort mini-trektocht te gaan maken, omdat het steeds meer begint te kriebelen.

Dit gewoon hier in de omgeving. Wel zal ik een tentje e.d. mee moeten nemen voor de overnachtingen, ik krijg niemand zo gek om de spullen te brengen vrees ik.

Mijn pony is hardstikke verkeersmak, hoge(25m) lange(500m) bruggen met snelweg ernaast zijn geen probleem, doen we aan aan lang teugeltje. Daar zit het probleem niet in.
Conditie heeft ze ook wel, maar wil niet meer dan 20 km per dag afleggen, omdat het ons eerste tochtje wordt en we gewoon in de buurt moeten blijven. Ook wil ik maar maximaal een week weg.

Zadeltassen heb ik wel, maar ik denk niet dat er voldoende in past. Grotere zadeltassen aanschaffen? Ik zit te twijfelen om deze zadeltassen aan te schaffen. Iemand er ervaringen mee, of weet iemand een betere keus?

Die tassen van Harry's Horse? Niet doen, veel te lomp groot. Als je zoveel zooi nodig hebt onderweg, dan heb je het absoluut NIET begrepen Haha!
MyrtheJ schreef:
Wat zijn dingen die je echt niet mag vergeten, en wat kun je bijv. thuislaten/vervangen/oplossen door/met andere dingen?

Laat alles thuis wat geen absolute noodzaak is. Grammen tellen; weeg alles wat je meezeult, je zult versteld staan van de hoeveelheid zooi en daarmee gewicht.
MyrtheJ schreef:
Paardenspullen, wat is van absoluut belang?

Borstel en hoevenkrabber; de rest is flauwekul.
MyrtheJ schreef:
Tentje, hoe zwaar zou je die max moeten hebben? Kussen mee, of zonder kussen slapen? en zo ja, hoe meenemen?

Geen kussen en tent alleen als je dat per se wilt; ik zal nooit een tent meeslepen......
MyrtheJ schreef:
En eten? Was toch niet van plan om een heel gasstel mee te slepen.... Koude maaltijden die je gewoon in een bakje bij elkaar kunt gooien en meteen op kunt eten?

Eten koop je gewoon in op het moment dat je het nodig hebt. Met eten gaan slepen is iets wat alleen die stomme Hollanders doen, wat is dat toch dat je je mud aardappelen meent te moeten meezeulen. Ze bakken overal brood hoor.
MyrtheJ schreef:
Alle overige dingen die ik nog over het hoofd zie kunnen ook nog gemeld worden, graag zelfs.....

Maak je niet druk dat je een uur tegen de wind stinkt, het zij zo, ZE moeten er maar mee leren leven.....

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 23:37

Ik snap dat ik zoveel mogelijk thuis moet laten, maar ik weet niet hoeveel ik dan nog mee neem, vandaar dat ik het maar gewoon vraag, ofdat ik die tassen nodig ga hebben of niet Knipoog
De reden dat ik dit topic plaats is om wat dingen wat duidelijker te hebben, en niet alleen maar vaag in een droom.

De tent laat ik natuurlijk liever thuis, maar dan moet ik wel allemaal adressen zoeken bij mensen waar ik in huis mag. Hier in de omgeving is dat erg lastig... Veel simpeler om dan in een weilandje te slapen samen met de ponys. Maar in de herfst doe ik dat niet zonder tent boven m'n hoofd.

Uur in de wind stinken is nog wel het laatste waar ik me druk om maak, zeker als ik met paarden weg ben Lachen

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:41

Hoelang wil je gaan? Als je maar twee nachten wegblijft heb je natuurlijk minder nodig dan wanneer je een week gaat. Dat laatste zou ik je niet aanraden voor een eerste keer, trouwens.
Overnachten zou ik geen tentje voor meenemen, met mooi weer slaap je best lekker buiten (matje en slaapzak), maar er zijn ook veel plekken met trekkershutten, waar je gewoon lekker droog in een bed slaapt en vaak ook wel een kookstelletje erbij krijgt.
Kijk voor zadeltassen eens bij Equestrian nomads (www.equestriannomads.nl) of Goedhard (www.goedhard.nl) op de site, die snappen namelijk wat beter waar zadeltassen voor zijn dan de gemiddelde ruitersportzaak.
Bagage kun je beperken door gebruik van inlegkruisjes in plaats van elke dag een schone slip. Miniverpakking toiletspul, makeup laat je thuis. Neem wat van die plastic tasjes mee van de markt, komen voor vanalles van pas: afval, kleine boodschapjes onderweg, natte kleding, poep weghalen die op een echt onbeleefde plek is gevallen, etc.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 10:52

Ik wil een dag of 3/4 wegblijven. Gewoon hier in de omgeving, we hebben hier geen trekkershutten, alleen wat boerenbedrijven en mensen met paarden aan huis. Geen echte bossen. Maar hier ken ik de omgeving en dat vind ik wel zo fijn.
Buiten slapen vind ik in de herfst niet zo lekker, dan kan het nog best gaan regenen en koud zijn 'snachts.

Die inlegkruisjes zijn een goede tip.

Hoe zit het met spullen voor EHBO? Daar moest ik vannacht opeens aan denken.

Anoniem

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:57

Je link van Libella doet het niet. Overigens vind ik de kwaliteit van andere spullen die ik daar heb gekocht niet goed, dus ik zou er wat huiverig tegenover staan. Als je goede zadeltassen wilt, ga naar http://www.justwestern.nl Lachen Dit zijn mijn zadeltassen : viewtopic.php?p=25915603#p25915603 Daarin zie je ook de grote groene aan westernzadel (maar kunnen aan elk type, mijn vriendin heeft ze aan haar boomloos gebruikt, en mijn nicht aan haar Wintec). Dat zijn de large. Ortliebs (wacht maar tot Antheman langskomt) schijnen ook heel goed te zijn.

Het aller, aller belangrijkste, zorg dat het gewicht van je zadeltassen _exact_ gelijk is. Een halve kg verschil kan al fikse drukplekken opleveren (door schade en schande wijs geworden, ten koste van mijn pony ja). Daarnaast, neem zo min mogelijk zooi mee.

Je belangrijkste spullen (mobiel, geld, gegevens, hoevekrabber) neem je in een buideltasje mee. Want als je paard ervandoor gaat, kan hij lastig bellen Knipoog

Wat ik meehad voor een week :
Mens
- Slaapzak + matje, opgerold achter zadel vastgebonden.
- Spanners + pakketouwtjes.
- 1 pyama + slippers + paar sets ondergoed.
- 1 set 'gewone' kleren (na een lange dag kan het fijn zijn om even wat anders aan te hebben).
- Handdoek + badpak (heb ook in mijn omgeving gereden, dus we hebben nog aan het strand gelegen ook Haha! )
- 2 handdoeken (ik heb lang haar Clown ) + wat washandjes in een plastic zakje
- Toilettas (tandpasta, tandenborstel, shampoo en douchegel,mini-verpakkingen dan) + Antimuggenzooi + zonnebrand (zowel voor mens als paard)
- Pleisters, purol, schaar.
- Reservelenzen / bril.
- Plastic bord + bestek + plastic beker + waterkoker (zo'n staaf, bij een kampeerwinkel te krijgen).
- Wat zakjes cup a soup en Trek / Noodles dinges.
- Druivesuiker + koekjes (mueslirepen bijv.)
- Ontbijtkoek + kleine verpakkingen hagelslag / jam enzo. Brood kochten we onderweg.
- Regenponcho + trainingsjack.
- Puzzelboek en leesboek + kladblok met pen voor dagboek.
- Papier met alle adressen, telefoonnummers daarvan + smid, DA, familie etc.
- Paardenpaspoort.
- Routebeschrijving globaal uitgewerkt.
- Twee bidons met water (voor mezelf) zaten in voortas.
- Wegwerpcamera
Paard
- Opvouwbare emmer --> http://www.justwestern.nl/easyshopmaker/tn_e7_29.jpg
- Halster hadden ze om, touw aan je zadel vastgeklikt.
- Hoevekrabber (in buideltas)
- 1 harde (manenborstel)
- Mes (in buideltas)
- Antivlieg.

Pffff.. dat was het wel zo'n beetje.

Al je spullen doe je in plastic zakken, om de boel schoon te houden + bij regenbui droog te houden.

Krachtvoer nam ik niet mee, dat aten ze bij de overnachtingsplekken wel. Leer je paard ook wennen aan dat je plastic zakken in je hand meeneemt Haha!

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:28

Wow, ga ik even anders zeg....
'alles wat je niet meeneemt weegt niets en kan niets mee fout gaan'


@TS
het allerbelangrijkste is het welzijn van jouw paard. De rest is luxe.
Het cruciale verschil tussen een trektocht en een routinerit is tijd.

Rij je normaal een uur en nu vijf, dan is alles vijf keer zo kritisch.
Daarbij komt dat een meerdaagse niet alleen herhaald X-keer zo kritisch is, doch dat ook de herstelperiode afwezig/korter is.

Op een trektocht wordt doorgaans anders gereden en ook dat is een andere, extra belasting van het paard.
De ruiter zal doorgaans minder soepel worden en een extra belasting zijn.

Alles wat je meeneemt heeft door dit alles een sterk vergroot effect op het paard.

Samengevat
- hou het simpel

HC

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:16

Maya schreef:
Het aller, aller belangrijkste, zorg dat het gewicht van je zadeltassen _exact_ gelijk is. Een halve kg verschil kan al fikse drukplekken opleveren (door schade en schande wijs geworden, ten koste van mijn pony ja). Daarnaast, neem zo min mogelijk zooi mee.

Je belangrijkste spullen (mobiel, geld, gegevens, hoevekrabber) neem je in een buideltasje mee. Want als je paard ervandoor gaat, kan hij lastig bellen Knipoog

Tot hier heb je het goed verwoordt. Kleine toevoeging: verwar een buideltasje NIET met een rugzak. Rugzakken zijn voor wandelaars, niet voor ruiters.
Maya schreef:
Wat ik meehad voor een week :
Mens
- Slaapzak + matje, opgerold achter zadel vastgebonden.
- Spanners + pakketouwtjes.
- 1 paar sets ondergoed.
- 1 set 'gewone' kleren (na een lange dag kan het fijn zijn om even wat anders aan te hebben).
- Handdoek + bikini (is lichter) (heb ook in mijn omgeving gereden, dus we hebben nog aan het strand gelegen ook Haha! )
- 1 handdoek, tenzij: (ik heb lang haar Clown ) + 1 washandje in een plastic zakje
- tandpasta, tandenborstel, shampoo in mini-verpakkingen + Antimuggenzooi + zonnebrand (zowel voor mens als paard)
- Pleisters, purol, schaar.
- Reservelenzen / bril.
- plastic beker
- Druivesuiker + koekjes (mueslirepen bijv.)
- Regenponcho
- Routebeschrijving globaal uitgewerkt.
- Twee bidons met water (voor mezelf) zaten in voortas.
- Wegwerpcamera

Paard
- Halster hadden ze om, touw aan je zadel vastgeklikt.
- Hoevekrabber (in buideltas)
- 1 harde (manenborstel)
- Mes (in buideltas)
- Antivlieg.

Lijstje aangepast naar mijn inzichten. HC doet het ongetwijfelt met nog minder en dan kan ook best, maar sommige zaken zijn afhankelijk van hoe, waar en hoe lang je gaat.

Anoniem

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:28

Buideltasje is ook wel heuptas. Ik rij eigenlijk standaard met zo'n ding in de zomer als ik langere tochten maak. Dan is het nl te warm voor jas of bodywarmer, en zo kan ik toch net wat kleine dingetjes meenemen die me niet hinderen. Ik draag trouwens die buidel op m'n rug Lachen

Jij neemt een stuk minder mee dan ik Clown Haha! Ach, het is toch ook maar een richtlijn. @ TS, gewoon kijken en vergelijken Lachen Wellicht ook interessant om eens de zoekfunctie te gebruiken op trektocht?

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:31

wat handige aanvullingen Knipoog
- een microvezel handdoek ipv een normale handdoek, een stuk minder zwaar en droogt sneller.
- gebruik voor shampoo, zeep, afwasmiddel etc. ecover. Werkt overal voor.
- je hebt hele lichte 2 persoonstentjes en ook hele lichte maar warme slaapzakken.
- een vriendin van mij heeft een inflatable van 1 m bij 70 cm. Daar lig je alleen met je billen tot hoofd op en met je benen kan je dan op wat kleding liggen.
- over het algemeen zijn canvas tassen het efficientste..

Maar eigenlijk raad ik je gewoon aan om een pakpaardje mee te nemen...

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:40

Dankjullie wel voor de reacties.
Dat lijstje heb ik zeker wat aan...... En jouw links ook maya.

Ik had de zoekfunctie al gebruikt, maar daar kreeg ik weinig effectiefs uit.

Huertecilla, het is voor mij niet meer dan logisch dat ik mijn paardje er conditioneel goed op voorbereid voordat ik zoiets ga doen. Vandaar ook dat ik me nu al aan het orienteren ben.... Als ik het doe doe ik het goed, en anders maar niet. Laat het in ieder geval niet ten koste van m'n pony gaan.

tsja, maar een pakpaardje moet dan wel voorhanden zijn. En voor Irena is dat simpelweg echt te veel, plus dat ze er helemaal niets aan vindt als handpony/pakpaardje.

fransis

Berichten: 179
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: oost souburg

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:58

MyrtheJ schreef:
Ik snap dat ik zoveel mogelijk thuis moet laten, maar ik weet niet hoeveel ik dan nog mee neem, vandaar dat ik het maar gewoon vraag, ofdat ik die tassen nodig ga hebben of niet Knipoog
De reden dat ik dit topic plaats is om wat dingen wat duidelijker te hebben, en niet alleen maar vaag in een droom.

De tent laat ik natuurlijk liever thuis, maar dan moet ik wel allemaal adressen zoeken bij mensen waar ik in huis mag. Hier in de omgeving is dat erg lastig... Veel simpeler om dan in een weilandje te slapen samen met de ponys. Maar in de herfst doe ik dat niet zonder tent boven m'n hoofd.

Uur in de wind stinken is nog wel het laatste waar ik me druk om maak, zeker als ik met paarden weg ben Lachen

in dat geval kan je een wollen deken op je shabrak leggen, en daar bovenop je zadel. die deken kan je dan voor jezelf gebruiken. zo deed ik het in mijn jonge jaren.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:13

Dat kan vervelende consequenties hebben voor de pasvorm van je zadel......

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 03:04

Dit hou ik even in de gaten Lachen. Het lijkt me altijd zo mooi om een trektocht te gaan maken alhoewel ik zelf dan al snel zou kiezen om bijv. van boerderij naar boerderij te trekken.

Een handpaard zou ideaal zijn Tong uitsteken Maar jammergenoeg niet mogelijk.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:39

Maysie schreef:
Een handpaard zou ideaal zijn Tong uitsteken


Is dat zo?

Je hebt meer lastdragend vermogen tot je beschikking om meer meuk mee te slepen.
Daar staat echter een waslijst aan beperkingen tegenover en het aantal potentiële problemen neemt exponentieel toe met het aantal paarden.
Weeg die twee kanten af.
In West-Europa is de noodzaak voor totale zelfredzaamheid afwezig dus de noodzaak daarvoor van alles en nog wat mee te nemen ook afwezig.

Hou het simpel.
Vergelijk als voorbeeld één NietBeslagen rijpaard met rijpaard+pakpaard rondom op ijzers.

HC

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:19

Huertecilla schreef:
Maysie schreef:
Een handpaard zou ideaal zijn Tong uitsteken


Is dat zo?

Je hebt meer lastdragend vermogen tot je beschikking om meer meuk mee te slepen.
Daar staat echter een waslijst aan beperkingen tegenover en het aantal potentiële problemen neemt exponentieel toe met het aantal paarden.
Weeg die twee kanten af.
In West-Europa is de noodzaak voor totale zelfredzaamheid afwezig dus de noodzaak daarvoor van alles en nog wat mee te nemen ook afwezig.

HC

Ja maar, waar laat je dan de hagelslag??!?
Minimalistisch denken valt niet altijd mee. Ik hoef jouw toch niks te vertellen over de mud aardappelen, de pindakaas en hagelslag die zoveel Hollanders menen te moeten meeslepen naar hun vakatieadres. Veel mensen zijn bang voor nieuwe/onbekende dingen, dat proef je ook hier uit sommige reacties.
Persoonlijk draai ik het altijd om en neem vanaf mijn vakantieadres spullen (etenswaren en auto-onderdelen) mee terug naar huis.... Haha!

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:49

ikke schreef:
Minimalistisch denken valt niet altijd mee. Ik hoef jouw toch niks te vertellen over de mud aardappelen, de pindakaas en hagelslag die zoveel Hollanders menen te moeten meeslepen naar hun vakatieadres. Veel mensen zijn bang voor nieuwe/onbekende dingen, dat proef je ook hier uit sommige reacties.


Het zijn behoorlijke fundamentele dingen. Neem de GPS. Een erg nutig ding voor beroepsreizigers en woestijnracers. Op vakantie echter??? Je hebt ten eerste de tijd en ten tweede gáát het bij vakantie toch juist voor een groot deel om wat je voor nieuws/anders tegenkomt!? Verdwalen in West Europa??? Duh... Je komt altijd érgens en daar is het vast net zo mooi, alleen anders en anders is juist interessant toch?! Haha!

Zo kreeg ik een ongevraagde open sollicitatie om mee te gaan van een 'avonturier' die daar gelijk bij schreef dat hij 'uiteraard' wel satellietelefoon en dergelijke mee wilde.... Gratis met een gids mee willen liften met telefoon etc. en niet geinteresseerd in of ík die ballast zou willen.
Boek maar via de Wehkamp een ritje op Lanzarote. Is niks mis mee, héél mooi, risciovrij en met alle comfort van het hotel Pling

HC

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:59

heeeeeel belangerijk: telefoonnummers van DA's en hoefsmeden. OP PAPIER, want als je gsm plat is heb je weinig aan je opgeslagen telefoonnummers Clown
Verder wat ehbo spullen voor je paard.
Oh, en een halsterhoofdstel kan handig zijn.
Verder niet vergeten elke dag te strechen Knipoog

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:39

Huertecilla schreef:
ikke schreef:
Minimalistisch denken valt niet altijd mee. Ik hoef jouw toch niks te vertellen over de mud aardappelen, de pindakaas en hagelslag die zoveel Hollanders menen te moeten meeslepen naar hun vakatieadres. Veel mensen zijn bang voor nieuwe/onbekende dingen, dat proef je ook hier uit sommige reacties.


Het zijn behoorlijke fundamentele dingen. Neem de GPS. Een erg nutig ding voor beroepsreizigers en woestijnracers. Op vakantie echter??? Je hebt ten eerste de tijd en ten tweede gáát het bij vakantie toch juist voor een groot deel om wat je voor nieuws/anders tegenkomt!? Verdwalen in West Europa??? Duh... Je komt altijd érgens en daar is het vast net zo mooi, alleen anders en anders is juist interessant toch?! Haha!

Zo kreeg ik een ongevraagde open sollicitatie om mee te gaan van een 'avonturier' die daar gelijk bij schreef dat hij 'uiteraard' wel satellietelefoon en dergelijke mee wilde.... Gratis met een gids mee willen liften met telefoon etc. en niet geinteresseerd in of ík die ballast zou willen.
Boek maar via de Wehkamp een ritje op Lanzarote. Is niks mis mee, héél mooi, risciovrij en met alle comfort van het hotel Pling

HC

Kijk, wij begrijpen elkaar.
Het is dat we per-se op een bepaalde plek in GB willen gaan paardrijden, dus dat is geboekt; ook de boot is geregeld, dat geeft minder risico op teleurstelling maar verder heb ik nog vrij weinig idee waar we deze zomer uit zullen komen anders dan dat het zeer waarschijnlijk ergens tussen st Austell en Billing is.

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: trektochten;waar rekening mee houden, praktische dingen, enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:21

ik hou ook meer van avontuur Ja toch als het over trektochten te paard gaat!