Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 10:56

Hallo!

Eind augustus ga ik met mijn stiefdochter 4 dagen de Veluwetrail rijden (een stuk ervan)..

We zijn nog op zoek naar 3 overnachtingsplekken en dachten zowiezo aan de Paalhoeve. We starten in Putten waar we wonen, en gaan de eerste dag richting Paalhoeve. Van daar trekken we verder..

Iemand suggesties?...

Alvast bedankt!

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:53

Wat wil je precies van een overnachtingsplek? Stal, wei, paddock? Bed of kampeerruimte? Luxe of niet? En hoe groot wil je je afstanden maken?
Op de site van Stichting Hippisch Toerisme kun je vrij veel verschillende adressen vinden (www.hippisch-toerisme.nl).

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 11:58

Weidegang (zonder knoflook haha) en twee bedjes om in te slapen, mogelijkheid tot het meenemen van een lunchpakketje met als max. afstand per dag: 35 km.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:29

*grijns* Echt geen wilde uien in de wei? Haha!
Maarre, alle gekheid op een stokje, adressen die ik persoonlijk ken (en zeer kan aanbevelen) zijn de Witte Hoeve in Hoenderloo en Schutteshof in Epe. Goede berichten gehoord van de Kleine Pol in Otterlo (stal en paddock, geen weidegang. Ken ik niet persoonlijk, zit voor ons te dichtbij om interessant te zijn) en camping Boszicht in Laag Soeren (ja, ze hebben bedden).
Als ik me goed herinner is de Paalhoeve dan eigenlijk niet geschikt, ik heb begrepen dat de paarden daar op stal moeten.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 13:13

OKe, thanks!! Laag soeren lijkt me ook wel wat! En weet je- als er verschrikkelijk veel dazen zijn (en die zijn er nu al) is het misschien zo gek nog niet om ze 's nachts te stallen, zit ik me te bedenken..

Mmmm.. thanks for your options enneh.. volg verder gewoon je gevoel en hart hoor, mbt de knoflook; dat doe ik ook. Zolang je op scherp blijft; ik vind nl dat er zoveel mensen zijn die zo makkelijk van alles in hun dier stoppen, met de geode bedoelingen- met als gevolg gekke chemische reacties in het dier, terwijl het dier die zooi vaak niet eens nodig heeft! Haha!

Zal je opties vwbt de stallen eens ff gaan bekijken...

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:35

Was er nog eentje vergeten waar ik goede ervaringen mee heb: Henriette Hoeve in Wolfheze.
En als je op de site van Hippisch Toerisme kijkt staat er ook een pension 't Vogelwoud in Bennekom, ik ken het niet als pension, maar ben een keer daar geweest voor een zadelclinic en dat is een prachtige plek en aardige mensen, dus ik verwacht dat het pensiongebeuren daar goed voor elkaar is.
Dazen is heel verschillend per plek, er zijn veel plekken op de Veluwe waar niet of nauwelijks dazen zijn, er zijn ook plekken met (relatief) veel. Informeer eventueel bij de overnachtingsadressen die je op het oog hebt, hoe de situatie daar ter plekke is. En onderschat de last van andere vlieg- en steekbeesten niet.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 14:40

Tanx

Anoniem

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:39

Bekijk de FAQ van BRT eens Lachen Ben zelf ook erg tevreden over de Henriƫttehoeve Ja

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 15:41

Bij die camping? Van de Henriettehoeve?

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:03

Henriette Hoeve heeft geen camping. Misschien bedoelt ze Boszicht in Laag Soeren, daar komen wel meer mensen Knipoog

Anoniem

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:17

Moderatoropmerking:
Even een onzin-bericht verwijderd van een spammende user, vandaar dat bovenstaande twee berichten een beetje apart lijken. Die waren namelijk een reactie daarop. Enige bericht van de user was : "Bij die camping"

BertineJ
Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Lunteren

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:36

wij gaan ongveer hetzelfde idee doen alleen wij gaan een week trekken over de veluwe vanaf Lunteren.
In Epe bij de Schutteshof is goed en leuk.EN ZE HEBBEN GEEN DAZEN IN EPE!
Verder gaan we in Garderen bij caping de Hertshoorn en bij de boer er tegenover kan je je paard zetten.
In Vierhouten gaan we bij kennissen.
In Hoog Soeren zoeken we nog een overnachting die niet zo duur is.Je kan het proberen bij natuurcamping hoogsoeren,wij kunnen daar in week 33 niet omdat ze zelf met vakantie zijn.
Je kan ook bij De Kronkel,maar dat is wat duurder.
Wat wij doen is een plaats uitzoeken waar we naar toe kunnen rijden en dan bellen naar mini-campings en boerencampings en dan vragen of je met je paard kan komen.
Succes!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:59

Manege de Mossel was er toch niet mee? Tot voor kort stond alles leeg.

http://www.stoeterijwillemien.nl is daar in de buurt en heeft ook overnachtingsmogelijkheden.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 21:43

Hey, hallo, bedankt voor jullie tips allemaal! Ons oog is gevallen op Dop heets Del in Kootwijkerbroek. Als iemand dit kent en er leuke routes kent, horen we dat graag!

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 23:42

Dopheets del is bekend, ja, maar dan in de versie bij de vorige eigenaar. Er is nogal wat verbouwd, wel mooi gedaan leek me. Ligging is helemaal geweldig, hek uit aan de achterkant en je bent midden in het bos. Bos, hei en zandverstuiving allemaal goed onder bereik, mogelijkheden om een klein ritje te maken tot volle dagtochten, wat je maar wil.
Voor routes moet je even bij een lokale VVV binnenlopen voor een routekaartje (Ruiter- en menroutes in de boswachterij Kootwijk). De boswachterkaart Midden Veluwe is ook handig, ook te koop bij de lokale VVV's (soms ook wel bij grotere VVV/ANWB-winkels)

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 09:44

Hartstikke bedankt!

Dat klinkt in ieder geval als een geweldig stekje om te rijden. Krijg er steeds meer zin in! Zijn er aparte paddockjes en grote stallen waar de paarden verblijven?

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:26

Ik weet niet precies hoe de huidige eigenaar dingen doet, maar er was altijd een stuk weiland en ook een buitenbak die in het verleden wel als paddock gebruikt werd. Stallen zijn netjes, naar mijn smaak iets teveel muur, maar de paarden staan er toch wel tevreden en rustig. Ventilatie in de stallen is goed en de maat van de boxen is gangbaar, dus iets van 3x3.
Neem eventueel zelf wat prikpaaltjes en lint mee als je je paard(en) niet bij anderen in de wei wilt hebben of om een paddock te verdelen. Beter mee verlegen dan om verlegen, tenslotte Haha!

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:13

hey, dat is wel een goeie tip! Onze paarden klikken prima met rijden maar bij elkaar in de wei probeert de een de ander te slopen.

Dat draadje is dus een goeie! Bedankt.

Tine_

Berichten: 429
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Leusden

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:25

Ik heb met een vriendin en onze paarden een paar weken terug ook 4 dagen de veluwe trail gereden.
Van Ermelo naar Otterlo, van Otterlo van Arhnem, en van Arhnem naar Laag Soeren.
De eerste overnachting was dus in Otterlo, bij de Kleine Pol. Echt super daar, paarden in een fijne stal en mogen los in de bak/paddock, ik en vriendin in een blokhut, met bedden, een tv en een klein keukentje. Douche en toilet waren bij de mensen binnen. De mensen daar waren echt heel vriendelijk!
De tweede overnachting in Arhnem waren we bij stal Mansour, een 3 sterren manege. Daar was het echt een regelrechte ramp. Mijn anders zo brave pony wilde de stallen niet in, en toen hij er eenmaal instond kwam hij steeds omhoog. Het paard van mijn vriendin was ook onrustig. Toen kregen we andere stallen, die wel lichter waren, die eerste stallen waren heel donker, vandaar dat ze zo bang waren, maar die stallen waren helaas vies en de waterbakken waren ook of heel vies, of kapot. We werden daar ook niet hartelijk ontvangen, en voelden ons er helemaal niet prettig. Wij sliepen toen zelf op de camping ernaast, camping de Hooge Veluwe.
De derde nacht in Laag Soeren waren we op camping boszicht. Ik was daar al vaker een weekje met mijn pony geweest, om daar in de omgeving te rijden met stalgenoten. Het is echt zo leuk daar, en ik wil eigenlijk deze zomer nog eens terug. De mensen zijn daar zo aardig, de paarden mogen de wei en en de stallen zijn ook fijn. Ook kun je, je zadel veilig opbergen in de zadelkamer, waar alleen de mensen die daar ook met hun paard zijn de sleutel van hebben. heel erg leuk daar.

Sorry voor mijn lange verhaal, ik wil je heel veel plezier wensen!!

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Wie weet leuke overnachtingsplekken langs de Veluwetrail???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:27

Hey, hartstikke bedankt! Wij zouden graag naar Hog Soeren willen maar volgens mij is dat te paard best wel lastig ivm gebrek aan ruiterpaden. Iemand kennis?

Je ziet dat het kennelijk heel erg verschilt waar je bent!

Bedankt!