Ruiterpaden Kroondomeinen Apeldoorn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Ruiterpaden Kroondomeinen Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 09:34

Hoi,

Zou iemand mij kunnen zeggen hoe goed de uitrijmogelijkheden zijn in de Kroondomeinen van Het Loo? Zijn alle domeinen opengesteld voor ruiters? Liggen er meerdere routes? Kun je vanuit het noorden van Apeldoorn en bij Wenum Wiesel goed het bos in? Hoe is de aansluiting op de paden in de gebieden van Natuurmonumenten/SBB?

Groetjes Veerle

CHIR

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: Ruiterpaden Kroondomeinen Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:20

Naar mijn weten moet je in het Kroondomein gewoon op de ruiterpaden blijven, dan is er verder ook geen probleem. Hoe het met de aansluiting vanuit de steden het bos in zit weet ik niet precies, ik woon er namelijk niet Lachen
Wat betreft de aansluitingen Natuurmonumenten/SBB zit het meestal wel goed, alleen heb je voor Natuurmonumentengebieden wel een labeltje nodig om er te mogen rijden. Tevens moet je vaak door een hek heen, vanwege wilde zwijnen, herten of loslopende ('wilde') runderen en paarden. Maar dat zal wel geen probleem zijn.

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Ruiterpaden Kroondomeinen Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 13:02

CHIR schreef:
Naar mijn weten moet je in het Kroondomein gewoon op de ruiterpaden blijven, dan is er verder ook geen probleem. Hoe het met de aansluiting vanuit de steden het bos in zit weet ik niet precies, ik woon er namelijk niet Lachen
Wat betreft de aansluitingen Natuurmonumenten/SBB zit het meestal wel goed, alleen heb je voor Natuurmonumentengebieden wel een labeltje nodig om er te mogen rijden. Tevens moet je vaak door een hek heen, vanwege wilde zwijnen, herten of loslopende ('wilde') runderen en paarden. Maar dat zal wel geen probleem zijn.


Dank je wel! Ik wist niet zeker of er wel ruiterpaden waren. Ik dacht dat die domeinen misschien wel helemaal gesloten waren voor ruiters (of niet-koninklijk publiek in het algemeen).
Een labeltje heb ik al, en mijn pony is Hooglander- en hek-proof, dus dat zal wel loslopen.

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Ruiterpaden Kroondomeinen Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 09:13

En nog een vraagje: klopt het dat de houtvesterij Het Loo is gesloten van 15 september tot 25 december i.v.m. het jachtseizoen?

CHIR

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: Ruiterpaden Kroondomeinen Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:50

Check ff http://www.kroondomeinhetloo.nl/
Je moet wel toegang betalen en het terrein is inderdaad 15-9 tot 25-12 gesloten. Dit zal waarschijnlijk zowel met jagen als met bosbouwwerkzaamheden te maken hebben.

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Ruiterpaden Kroondomeinen Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 13:59

Dank je wel! Heb ik trouwens toevallig jouw appeltaart mogen proeven in Ellecom bij Bert Harmsen, een paar weken geleden? Of was dat soms een studiegenoot van je?

CHIR

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: Ruiterpaden Kroondomeinen Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:23

Whahaha lol, ja dat klopt Haha! dan ben jij dus het baasje van Esley (zo heet je Welsh Cob toch?) Wat ga je trouwens doen in Kroondomein 't Loo? dat licht daar nogal een endje vandaan...

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Ruiterpaden Kroondomeinen Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 08:10

Toevallig! Mijn pony heet inderdaad zo (je schrijft het alleen op de Engelse manier: Ashley).
Ik heb per september een baan in A'dam, en ga dus verhuizen. Apeldoorn heeft een rechtstreekse treinverbinding en tamelijk veel huurwoningen in de aanbieding, dus het zou een mogelijkheid zijn om daar te gaan wonen. En mijn pony moet natuurlijk mee, vandaar dat ik vroeg naar de uitrijmogelijkheden!