met paard naar zee, waar op letten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: met paard naar zee, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:21

Germatje schreef:
Nou ik rij in de winter bijna elke week op het strand, maar als ik al deze tips lees, word ik bijna bang om te gaan Clown
Neem gewoon je spullen mee die je normaal ook op buitenrit mee neemt en ga lekker stappen en drave langs de vloedlijn..

Goh, was ik toch niet de enigste......
Ik heb het ook ruim tien jaar gedaan, elke vakantie weer, ik sleepte niks bijzonders mee en ik ben er ook nog steeds en nee dat is niet meer geluk dan wijsheid.

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: met paard naar zee, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:27

Ik rij zomer en winter minimaal 3 keer per week op het strand, niks aan de hand hoor Haha!.

Het is geen survivaltocht ofzo Haha!.

Duhelo

Berichten: 28601
Geregistreerd: 29-05-03

Re: met paard naar zee, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 20:08

oke, droge kleren zouden wel es erg handig kunnen zijn Haha!

bandages en peesjes en dergelijke gebruik ik zowiezo niet, dus dat is geen probleem.
Door het water galoperen was ik ook niet van plan (ben dat ooit es verteld geweest op een manegerit langs het strand, dus dat wist ik nog)
zal wel een emmer meenemen voor water, haar koppie past niet in de normale emmers...

halsterhoofdstel is biothane, dus geen probleem, touwhalster extra is mss wel handig (kan haar daar ook perfect op rondsturen)

bedankt voor alle reacties Lachen! als we gaan komt er zeker een verslagje Lachen

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: met paard naar zee, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:16

Oppassen voor kuilen inderdaad en de eerste keren rustig aan doen. En oppassen met leer en zeewater Knipoog

Shorks

Berichten: 408
Geregistreerd: 14-02-07

Re: met paard naar zee, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:02

zoveel spullen heb je volgens mij lang niet allemaal nodig! als je nou een trektocht gaat maken, oke, maar als je naar het strand gaat voor een paar uurtjes?! hoe groot is nou de kans dat precies je beugelriem of je teugel breekt in die uurtjes? Tong uitsteken maarja als je het nog nooit gedaan hebt is het natuurlijk anders (toen ik de eerste keer met mn paardje ging dacht ik er niet eens aan om allemaal spullen mee te nemen Gestoord ) in ieder geval dat van die droge kleren is wel een goed idee en een zweetdeken voor onderweg terug ook. verder gewoon genieten en je niet allemaal zorgen gaan maken of je alles wel bij hebt etc. Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23769
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: met paard naar zee, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:43

Citaat:
Jemig zeg, wat zeulen jullie veel mee als jullie gaan rijden..........
Eten, drinken, reservezooi... Hallo this is Belgiƫ!! Als je gaat rijden zorg je in de basis voor goed spul en de rest is lokaal te koop, ook die emmer water voor je paard.....



Ze hebben allemaal een grote bus waar die zooi in gaat denk ik Haha!

Ik stond vroeger dichtbij het strand en als ik dan in de duinen was en ineens zin had dan reed ik naar het strand...verder geen poespas mee hoor.

Deed ik vroeger met de club ook al niet...ik was dan ook altid 1 van de eerste die klaar was met opzadelen en afzadelen Haha!

Mijn zadel was ook regelmatig nat...gewoon even schoonmaken en een vetje erover.

Duhelo

Berichten: 28601
Geregistreerd: 29-05-03

Re: met paard naar zee, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:43

poespas heb ik meestal ook niet mee, zadel,hoofdstel,pad, zweep en tok, extra halster en touw (dat durft ze wel eens kapot te trekken, trekpaard hea)
beugelriem die breekt, zonder blijf ik ook wel zitten, teugel die breekt => halstertouw werkt ook en de HO! is goed bevestigd op paardlief Haha!

zweetdeken is mss wel handig voor op de trailer, alhoewel, mevrouw heef wel last van stresszweet op de trailer, wel of geen deken op?
ook in de heenreis?

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: met paard naar zee, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:21

Ik heb in de zomer helemaal geen deken op in de trailer.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: met paard naar zee, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:39

TAO-->BRT

streep3
Berichten: 92
Geregistreerd: 18-06-07

Re: met paard naar zee, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:34

Gewoon ervan genieten en rijden zoals je dat altijd doet!