Buitenrit maken ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Buitenrit maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 12:51

Hoi Knipoog Hopelijk staat dit bericht hier goed? Anders mag hij verplaatst worden hoor =]
Zou ik vandaag een buitenrit maken met mijn paard ? Het is maar een korte route hoor,met een stukje bos,en voor de rest op de harde grond (de weg dus,maar er is weinig verkeer hoor),dezelfde route heb ik al 1 x gedaan,en dat ging SUPER ! Maar nu heeft ze pas een lichte peesontsteking gehad,nu is het eigenlijk al genezen en heeft ze er geen problemen mee tijdens het rijden,maar het is nog een beetje dik,natuurlijk doe ik altijd haar bandages aan hoor ! En ze heeft ook geen hoefijzers,maar na een buitenrit is er nog nooit iets mis geweest met haar hoeven.
Maar de hoeven zijn het probleem niet echt (of als jullie daarover iets hebben op te merken ?) maar juist die "blessure",is het nu wel goed om een buitenrit te maken na haar blessure ? Of moet ik nog eventjes wachten met een buitenrit ?
Ik smeer haar been na het rijden dan wel in met koelingsgel.
Maar goed,wat is jullie advies ?

dolor
Berichten: 2063
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Buitenrit maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:49

bandages zijn juist niet goed. ze krijgen juist peesblessures door bandages. ze geven absoluut geen steun ofzo, zijn er meer voor de sier. je kan dan beter peesbeschermers omdoen.

die buitenrit kan je opzich wel maken. als ze rustig is en als je niet al te ver gaat. maar het werk wat je in de bak doet moet je ook op het harde kunnen doen.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: Buitenrit maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 18:16

Ik zal zo snel mogelijk voor peesbeschermers zien =] Bedankt voor de tip ! Ik rijdt ook btw niet in de bak,maar in de weide waar ze dus grazen..Ik heb jammer genoeg geen bak om in te rijden,en in de manege kan ik ook niet rijden aangezien we geen trailer hebben..

dolor
Berichten: 2063
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Buitenrit maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:20

na ja, wat je in de wei doet dan. op het harde is meestal toch beter dan op de zachte bodem. mijn paard heeft nu een peesblessure en ik moet juist op het harde stappen.

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: Buitenrit maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 21:56

Ik heb de buitenrit gemaakt,hij ging super !! Haha! Ze is alleen even verschoten van een brommer,maar dat was niet zo erg..Ik ga wel eens kijken voor zoiets voor dr hoeven,geen hoefijzers,dat heb ik liever niet,maar heb ergens gelezen dat er soort van "schoentjes" bestaan,zijn ook goed om buitenritten te maken =]

dolor
Berichten: 2063
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Buitenrit maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:46

de mijne springt ook wel eens op. hij maakt dan een sprong, knalt keihard met zijn ijzers op de grond en loopt weer rustig verder. als mijn vriendin mee is, zie je die ook schrikken door het geluid van de ijzers en ik lig dan in een deuk. Haha!

fijn dat het zo goed ging. er zijn inderdaad van die hoefschoenen, maar ik heb wel gewoon ijzers en dat werkt voor mij prima. hij kan op stal namelijk niet stil staan met poetsen en zo en dan gaat hij heel erg schrapen en dan slijten ze hoeven te snel, dus ik moet wel ijzers voor.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Buitenrit maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:45