ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 09:41

Ik ga a.s. maandag een weekje met me paard, me moeder en me zusje naar Limburg om daar lekker te gaan rijden enzo.
We gaan dan naar rijstal Venhof, op de site (http://www.venhof.nl) ziet alles er erg leuk en gezellig uit. Alleen ben ik nu wel benieuwd naar ervaringen Haha!

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:00

Hoi. Ik heb gereden bij Venhof en ik woon zelf 10 minuten stappen van het bos af. Het is een leuke omgeving en het bos is lekker ruim en mooi om te rijden. Als je nog wat specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel. Is wel verstandig om je een kaartje van het bos te halen, volgens mij hebben ze dat bij Venhof ook wel.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 10:08

Bedankt Haha! Ja wij krijgen zowiezo begeleiding want we hebben ook nog 2 paarden erbij gehuurd...

Maar is het zo dat er 2 worden aangewezen of mogen we (lees: me zusje en me moeder, ik ga op me eigen) zelf kiezen??

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:46

Ik denk dat er twee worden aangewezen. Weet ook niet of je dan steeds dezelfde mag nemen. Helaas ken ik de paarden zelf niet echt. Wil je een brave dan is kitty wel wat (kruising fries, wel wat slomer). Maar als je van tevoren aangeeft wat je wilt hebben dan zoeken ze wel iets wat bij je past lijkt me.

Indien je verder wat in de omgeving wil doen dan is er in Roermond een outlet center, komen vooral duitsers op af en advies is ga niet in het weekend als je niet van drukte houd. Roermond is op zich ook wel leuk. Daar kun je ook lekker eten.
Ik weet alleen niet of jouw paard dan in een container of een gewone stal zal komen.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 14:11

Nou ik hoop niet dat ze in een container komt te staan, zal ik ze dan ook wel zeggen.. Want we betalen er al genoeg voor Nagelbijten / Gniffelen

En kan je er ook met openbaar vervoer/lopend naar bepaalde dingen toe? Dit omdat wij zelf geen auto hebben

Roamin

Berichten: 5
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: Midden Limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:18

I'm not so sure about the rijstal itself ... heard varied stories ... BUT the Meinweg near Herkenbosch, Limburg is one of the nicest places to ride in The Netherlands ... (and no penning needed ...)
Beautiful changing scenary ... though woods, up hills, down dales ... all on sandy paths ...
Lots of nature and the sound of birds .... and where if you keep your eyes open, you can see deer or wild pigs ..

You can sometimes ride for hours without seeing another person .... so little chance of squashing anyone whilst galloping Haha! and there are places where you can have a top speed gallop for a kilometer or two ....

There are many alternative routes to choose from, so you can decide for a quicky of an hour .. or ride the whole day ...
There's a large parking terrein at the Venhof where you can park the trailer without problem ....
They've also a nice little restaurant for a meal or a drink after the ride ... although the service is often painfully slow ... especially if you want to eat ...

I can highly recommended it for a great ride .... it's worth a long travel to get there ...

HOWEVER !!!!! If you go now ... take an uitrij vliegendeken .... and LOTS of antibug spray ... it's the world center for horseflies (dasen) and they are now in seizon Huilen Huilen


btw .... If you like Greek food .... go to Hellas just over the border at Heinsberg in Germany (on the corner by second traffic lights) ... only 10-15 mins in the car .... Good ambiance, great food .. great service ... and cheap !!!! (closed Tuesdays)

(You can hire horses from the Venhof but then they always send someone with you .... shame)
Laatst bijgewerkt door Roamin op 06-07-07 14:54, in het totaal 7 keer bewerkt

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:20

Ik kan je dus nu wel zeker aan te raden om een fiets mee te nemen. Het is namelijk een lange weg door het bos voor je eens bij een bushalte aankomt. Het is trouwens een afgelegen gebied. Maar met de bus kom je wel in de stad nadat je dus een flink eind gelopen hebt. Lopend kom in minimaal 20-30 minuten in het dorp. Je zit dus echt midden in het bos. Is het mogelijk om fietsen op de trailer mee te nemen?
Laatst bijgewerkt door joyce83 op 06-07-07 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Berichten: 25493
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:21

ik woon ook in de buurt en rijd er erg veel in het bos met mn paarden.
venhof heeft nieuwe stallen, voor pension klanten, en stands en oudere stallen voor manege paarden
Ze zijn bezig met alles op te knappen daar, is al nieuwe binnenbak en zijn nieuwe stallen gemaakt.
Bos is geweldig!!!! alleen heel erg groot, dus ga niet zomaar een stuk rijden want voor je het weet zit je in Duitsland en heb je geen bereik en ben je de weg kwijt

joyce noemde net al outlet, ik werk daar en is in weekender erg druk daar. als je wilt gaan adviseer ik om door de weekse dag te gaan, of je moet ervan houden om hutje mutje te lopen met 99% duitsers
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-07-07 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Berichten: 25493
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:22

en idd, is stuklje van "de bewoonde "wereld af, ligt midden in bos. Is in buurt ook nog een camping het elfenmeer, hier kun je kegelen, zwemmen (buiten) en mini golven

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 14:32

O jammer dat het zo afgelegen ligt... Fiets meenemen gaat helaas niet want me fiets is een beetje kapot nu (heb al een afspraak ervoor gemaakt maar ze kunnen pas 1 augustus omdat ze op vakantie gaan...)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:33

Die containers zijn gewoon prima in orde hoor Lachen Volgens mij hebben ze ook maar 2 containers en daar staan manege paarden in. Ze hebben pas een compleet nieuwe stal gebouwd geloof ik, dus ik verwacht niet dat je paard in een container komt te staan.

Ik denk dat je, in elk geval de eerste dag, wel een paard toegewezen zult krijgen.

Ik kom er op zich graag, er wordt over het algemeen goed met de paarden omgegaan en er is altijd wel ergens een plekje om je paard even neer te zetten. 9 van de 10 keren konden we de paarden in de bak zetten, terwijl ik daar niet reed, gereserveerd had, whatever. Je kunt er lekker eten Clown Vind het er altijd wel gezellig Ja

En de Meinweg is een prachtig bos, daar kun je heerlijk rijden. Langs de golfbaan, over de zandvlakte, stukje military-parcours, etc...

Outlet vind ik persoonlijk weinig aan, ik ga liever de stad zelf in. Veel gezelliger Lachen

Voor wat betreft die fiets: er zal vast wel iemand zijn die je even mee kan nemen richting Roermond, pensionklanten lopen daar meestal af en aan Lachen En anders gewoon gezellig samen met de familie een dagje uit Knipoog

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:19

Nou bedankt allemaal, ik heb er echt ontzettend veel zin in Lachen

Hoop alleen dat het weer beter zal gaan worden want hier in Haarlem regent het alleen maar Boos!...
Maarja gelukkig hebben ze dan ook nog een binnenbaan enzo Tong uitsteken

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 15:21

oja trouwens... Zijn er ook mogelijkheden om je paard los te gooien?
Ik weet dat ze op het land kan daarzo, maar met dit weer denk ik niet dat dat zou mogen...

Mijn merrie heeft namelijk erg veel artrose, HKO, spat, enz. en om haar dan de hele tijd op stal te houden lijkt me ook niet zo'n slim plan...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:25

Ze hebben een buitenbak, een buitenbak met hindernissen (geen idee of daar een afrastering omheen staat) en een binnenbak waar ze normaal paarden los in hebben staan. Vraag me af in hoeverre je je paard niet op het land kunt zetten, ze hebben zat weilanden, ook hoger gelegen weilanden geloof ik. Je moet wellicht een stukje lopen, maar verder? Ik zou gewoon even bellen, kunnen ze er allicht rekening mee houden Lachen

Lynn_Nikita

Berichten: 25493
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:42

springbak staan bomen omheen, en zijn verschillende weilanden, is buitenbak en binnenbak en crosbaan

mijn bijrijder gaat vandaag heen met kamp voor 2 dagen, hoop voor haar dat droog blijft. hier regent nl al hele week flink

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:30

Nou ik hoop dat je een leuke week hebt. De eerste dag is in elk geval al zonnig verlopen!

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 08:25

Laat je ons weten hoe je het hebt gehad? Het weer is in elk geval reuze mee gevallen lijkt me. Of het moet net 2 km verder dan ons flink geregend hebben in het bos.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 23:13

Nou ik ben weer lekker thuis, heb het echt super gehad! Mensen zijn daar ook super, het weer was super, de sfeerd was super en het rijden was super... haha wat wil je nog meer Tong uitsteken

Denk dat we er een jaarlijks ritje van gaan maken haha

Lynn_Nikita

Berichten: 25493
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:30

leuk!! Ik ben er zondag nog geweest met buitenrit, even ijsje gegeten daar

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 11:56

Ja ik heb jou schimmel(?) nog gezien volgensmij Tong uitsteken

kimly890

Berichten: 135
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: RoErMoNd ):

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:03

volgens mij heb ik jou ook gezien bij venhof had jou paard geen rood hoofdstel ...ik had les voordat jij naar buiten ging op de woensdag avond

Lynn_Nikita

Berichten: 25493
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:06

ik heb idd een schimmel, vliegenschimmel, baby blauw dekje, was nog blond meisje mee, met lucky, een bruine.
hebbenw at gedronken en ijsje meegenomen te paard, hebben er toch minuutje of 15 gestaan, voor de bak, bij die dikke palen

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:36

ja klopt volgens mij vonden ze de steen bij de ingang ook een beetje eng :p

Lynn_Nikita

Berichten: 25493
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:39

hahaha idd, Ik ben afgestapt, vond al wonder dat ze zo braaf stilstond bij die balk en gewoon doorliep toen ik eraf was.
heeft nog klein kindje op mijn paloompje gezeten. dat terwijl ze 4 mnd geleden nog bij slacht stond vanwege dr karakter en dat ze gevaarlijk zou zijn.
1 kindje rende zelfs vlak achter dr langs en mevrouw keek niet op of om. ook om die harde muziek gaf ze niet veel
was nog een dronken cowboy die mn paard helemaal geweldig vond

ja, helaas, was zo druk, ik heb geen idee wie jij was dan...


ps die steen ligt er normaal niet, daarom keken ze zo raar en durfden niet langs. Ik kom er regelmatig, met haar die week al een keer eerder daar geweest, dinsdag geloof ik ook nog

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: ervaring rijstal Venhof (Limburg)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:47

Moderatoropmerking:
Dames ik wil jullie er even op wijzen dat dit niet de plek is om te gaan slowchatten en gezellig te gaan babbelen, daar hebben we de huiskamer voor Knipoog