Paarden dol op heide?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
henrikeks
Berichten: 69
Geregistreerd: 26-06-05

Paarden dol op heide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 19:42

Vandaag maakte ik voor de verandering weer eens een buitenrit en mijn paard vindt het dan o zo fijn om echt door de heide te stampen... Weet iemand waarom ze dit prettig vindt? En zijn er meer paarden die dit doen?
Of is mijn Wanne zo'n vreemde vogel...?
Hoor het wel Pling

Yelly

Berichten: 1656
Geregistreerd: 29-05-07

Re: Paarden dol op heide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:54

Paard waar ik op heb gereden op de hei vond dat ook erg leuk Haha! Geen idee waarom Tong uitsteken

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden dol op heide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:35

Hahaha, ik zou zeggen, dan ga je toch lekker vaak naar de heide Haha! Tong uitsteken

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Paarden dol op heide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:17

rij je dan dwars door het heide heen? Dit zal de eigenaar en / of beheerder leuk vinden dat er zo met zijn eigendom wordt omgegaan.

JenniferHui
Berichten: 159
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Paarden dol op heide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:44

Hoii,
Paarden Leven in het wild natuurlijk (Meestal),
op Gras bij bergen (mis.) En een Paard voelt zich zo vrij als hij even lekker over het gras mag lopen waar vroeger andere paarden ook wild hebben gelopen en Jou paard heeft het misschien nog van zijn Voorouders !!
Groetjessssss

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Paarden dol op heide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:00

Die van mij vind hei vooral erg lekker smaken...
Maar ik kan me goed voorstellen dat zo'n heideveld een gevoel van ruimte en vrijheid geeft (zoals hierboven al gesuggereerd is).

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Paarden dol op heide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:02

een van onze paarden schrikt steeds op de heide,, haha heeft soort pleinvrees ofzow, hij vind de plantjes die net iets paarser zijn dan de anderen echt eng Tong uitsteken

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Paarden dol op heide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:53

nee, nog nooit gehoord dat paarden specifiek blij worden van heide, wel dat ze het fijn vinden om op uitgestrekte vlaktes te zijn Lachen

En over het trappen: juist door dwars door heide te rijden, en niet over paden, krijgen insecten en kleine beestjes de kans om zich te ontplooien, bepaalde beestjes voelen zich uitermate thuis in de kleine ruimtes die er zo tussen de heide ontstaan. Dat is de grootste reden dat het nu is toegestaan om ook buiten de paden op de veluwe te komen...