Ruiterpaden Utrechtseheuvelrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amrah

Berichten: 3653
Geregistreerd: 16-05-05

Ruiterpaden Utrechtseheuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:39

Hee Doei!

Aangezien ik vlakbij de Utrechtseheuvelrug woon en het me erg leuk lijkt om daar ook buitenritten te gaan maken.
Maar heb geen idee of daar ruiterpaden zijn en/of routes die je gewoon te paard kan rijden.
Ik kon helaas op het internet niet zoveel vinden, dus gooi ik hier maar even een balletje op!

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Ruiterpaden Utrechtseheuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:12

Koop een kaart.

Bij de ANWB heb je best goede.

sdi
Berichten: 468
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Ruiterpaden Utrechtseheuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 08:49

Dit gebied is vrij groot en kent zeer veel verschillende landeigenaren. Algemeen kenmerk is echter dat je alleen op de ruiterpaden mag komen met je paard.

Vanaf de meeste parkeerplaatsen aan de randen, van de heuvelrug, vertrekt wel een ruiterroute.

Bijvoorbeeld op de Amerongse berg, heb je een mooie parkeerplaats daarnaast ligt een prachtige ruiterroute over dit gebied. Buiten de ruiterpaden mag je niet komen en je zult in de gebied regelmatig een boswachter kunnen aantreffen.

Je kunt het beste een ANWB/ VVV kaart kopen, als je het gebied niet kent. Op die kaarten staan parkeerplaatsen, ruiterroutes etc. Kost je misschien 2 tientjes en je hebt jaren plezier van die kaart omdat de wagen toch niet veel veranderen.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Ruiterpaden Utrechtseheuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:10

Ik ga daar in oktober ook een keer rijden met mijn tante.
Wij gaan ook een kaart kopen, dat is denk ik de makkelijkste manier om de weg daar te vinden.

B10

Berichten: 678
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Driebergen

Re: Ruiterpaden Utrechtseheuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:51

haihai,ik weet niet waar je op de Utrechtse Heuvelrug staat,maar er zijn uitrijmogelijkheden te over,je kunt hier echt alle kanten op..

Amrah

Berichten: 3653
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Ruiterpaden Utrechtseheuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 14:23

Bedankt voor de reacties!

Ik ben er al uit, vanuit waar ik het bos in kan... Routes ga ik gewoon even uitvogelen, waarvan ik er al 1 heb:)

Joolanda
Berichten: 422
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Ruiterpaden Utrechtseheuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:57

Ga in seeptember waarschijnlijk een paar dagen naar maarsbergen, is dat goed aan te rijden naar het bos daar. Ben er nog nooit geweest, mensen waar ik naar toe gaan hebben wel een kaart als het goed is.