asociaal in het verkeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:15

heb jij zukke ruime bochten dan?? Tong uitsteken

Nee maar effe zonder dollen.
Volgens mij is het zo, als je in de berm kan rijden dan moet je toch in de berm rijden?
Daar waar t niet kan, zijn we verplicht op de weg/straat te rijden en ons net als de andere weggebruikers aan de verkeersregels te houden.

Maar waar t de TS om gaat is dat mensen ook geen rekening met ons houden.
Dat mensen best wel even gas terug kunnen nemen. Dat mensen niet ongeneerd toeterend lang moeten komen, wnat het is zo leuk om het paard op hol te zien slaan.
En natuurlijk snap ik dat je je paard onder controle moet houden, maar t zijn en blijven nu eenmaal beesten en kunnen altijd schrikken. Dus ik denk door elkaar te begrijpen en met elkaar rekening te houden dat je een heel end komt met t maken van een gezellige en leuke buitenrit.

snap ie Haha!

Mir_U

Berichten: 663
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Utrecht

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:26

Even van de SRR-site afgehaald:

Gulden regels voor het buitenrijden


Gulden regels voor het buitenrijden:

1. U bent gast: volg de aanwijzingen van de gastheer op
2. Maak gebruik van de voor u bestemde wegen
3. Fiets- of voetpaden zijn er alleen voor fietsers of wandelaars
4. Jonge aanplant moet bos worden; rijd er niet doorheen
5. Laat uw paard niet grazen en ook niet knabbelen aan struik of boom
6. Houd altijd zoveel mogelijk rekening met andere recreanten
7. Moet u wandelaars passeren, doe dat dan stapvoets
8. Ook ruiters en aanspanningen passeert u in stap
9. Een goede ruiter rookt niet: brandgevaar!
10. Wees er voortdurend op attent dat een paard een eigen reactie heeft


Tips:
* Rijd geconcentreerd, let op signalen van uw paard en van ander verkeer, draag geen walkman, rook niet, draag passende ruiterkleding
* Ruiters en menners moeten zich altijd aan de verkeersregels houden, op de openbare weg zijn ruiters en menners bestuurders
* Maak uw paard geleidelijk aan vertrouwd met ongewone situaties in uw eigen omgeving
* Rij in de berm van de weg, behalve als daar een verbod geldt.
* Geef altijd richting aan door uw hand uit te steken.
* Steek met een groep zoveel mogelijk in linie een weg over, dus allen tegelijk naast elkaar.
* Draag verlichting en reflecterend materiaal in het donker of bij onvoldoende zicht.
* Vraag bestuurders van grote voertuigen langzamer te rijden door uw arm langzaam op en neer te bewegen, let op signalen van uw paard en van ander verkeer.
* Onderschat nooit de kracht, het gewicht en de karaktereigenschappen van paard of pony.
* Draag een veiligheidshelm. Uw hoofd is immers zeer kwetsbaar.

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:22

[quote="Huertecilla"]
@Nadya
'Ja maar....'
Je mag zowel wettelijk als moreel een ander niet in gevaar brengen en al helemaal niet door het negeren van een heel stél verkeersregels. Ook als ruiter niet. Punt.
Jijbakken over dat ik vanuit een ver land makkelijk praten heb is persoonlijk, niet constructief en verandert niets aan bovenstaande.
[quote]

Misschien moet je dan iets beter lezen, ik WANDEL met mijn paard, ik rij nog niet op hem (dus hoezo 'ruiter'???).
Ik breng niemand in gevaar op de manier zoals ik het nu doe, het is eerder andersom. Ik maak het helaas dagelijks mee en weet heel goed waar ik het over heb.
Jij kunt idd makkelijk praten vanachter je PC (waar 'ie ook staat op deze wereld), maar ik denk dat je eerst de situatie hier maar eens moet zien met eigen ogen. Het is altijd zo makkelijk praten en oordelen, vind je dat zelf nou niet?

Ik rij zelf met de auto (met de fiets trouwens) ook altijd voorzichtig en rustig langs ruiters, karren met paarden, kinderen, fietsers, wandelaars en noem maar op. Wie zegt hier nou weer dat ik een heel stel verkeersregels negeer????? Hoe verzin je het..... Haha!
Ik heb een schat van een kindje thuis, hoor. Ik wil absoluut geen ongelukken met mezelf, mijn paard en/of anderen. Ik groet de verstandige mensen ook altijd allervriendelijkst en ook als ik vrachtwagens aan zie komen en ze reageren op mijn signalen om ietsje rustiger te rijden, dan krijgt zo'n chauffeur mijn dankbare glimlach terug.

Maar asociale types die het gewoon doen om ons (mijn paard schrikt, maar ik ook) bang te maken, nee, daar heb ik echt geen goed woord voor over. Ik onthou ook altijd het kenteken (daar ben ik goed in) en mocht er wat gebeuren, dan zit ik als eerste bij de politie om het aan te geven (want stoppen doen ze niet, daar geloof ik niets van).
Dan zijn ze nog niet van mij af. Whoosh!

Titelroaske
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-07-07

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 17:27

aan hc,
Ik ben de veroorzaker van deze discussie.
Ik hou me altijd netjes aan de regels en geloof me die ken ik wel.
Mijn vraag is heb je dit zelf nog nooit meegemaakt of rij jij niet buiten in de bossen??

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:16

Titelroaske schreef:
Mijn vraag is heb je dit zelf nog nooit meegemaakt of rij jij niet buiten in de bossen??


Als je de moeite had genomen in mijn profiel te kijken wist je meer.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBDGZEBM.jpg

Ik rij ook 's nachts en heb zelfs een remlichtschakelaar aangepast voor op een zadel.
Hier is wel verkeer, er rijden 700.000 spanjaarden zonder rijbewijs, er zijn geen vluchtstroken, geen fietspaden, doorgaans ook geen bermen en caminos gewoon openbare weg waar je van combines en quads tot hordes hersenlose toeristen van links naar rechts in je beeld tegenkomt. Oh ja en kuddes geiten/schapen met bellen in een stofwolk om een blinde bocht op je af Haha!

Of, hoe en wat van mijn persoonlijke omstandigheden is echter irrelevant.

Een ruiter is een verkeersdeelnemer en dát is een probleem. 95% van de ruiters kent de regels niet en de meerderheid van de resterende 5% houdt zich er niet aan.
Als je wat wil verbeteren in het verkeer zijn de bushokjevandalen op de scooter niet de eerst proriteit.

@eowyn
je mag niet in de berm Pling
zoals ik al schreef, ken de Lijst

@vrijetijdsrijdersregels
leuk bedacht maar.... Verward
Jammer dat het zo'n' Lijst is. Keep It Simple.

Hou je zélf aan de regels, wees duidelijk, wees hoffelijk. Klaar. De rest is geneuzel.

hc

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:23

Maar HC even een voorbeeld, als ik buiten ga rijden, moet ik de provinciale weg oversteken, dan ga ik toch echt op het fietspad rijden met pony/aanspanning. En als ik op een 50 km weg rijd met mijn aanspanning, waar een doorgetrokken lijn ligt, en ik word op een stukje van 500mtr zeker 7 x vol gas ingehaald, aan wie ligt het dan? Ook ik heb een paard die eigenlijk nergens van schrikt dus ze doen maar. Maar dan is het zeker niet de onwetendheid van mij imo.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:28

ik heb er weinig last van... hier zijn ze bijna allemaal heel sociaal lijkt wel! soms denk ik wel eens ; rij toch eens door want bijna stilstaan tot stapvoets rijden naast mijn paard heeft ook weinig nut Clown als ie zo schrikachtig zou zijn heb je je hele auto in elkaar Vork
soms heb je er ook wel eens bijzitten die hard langsrijden maar goed die zijn er echt weinig... gelukkig is het bij ons nog vrij breed en als je netjes in de berm stapt dan is er weinig aan de hand... ik zou alleen nooit alleen naar buiten gaan simpelweg omdat ik dat te gevaarlijk vind... het is hier een doorgaandeweg waar je 80 mag maar waar je met gemak 120 kan rijden en denk dan altijd maar je hoeft maar 1 gek te treffen die je paard laat schrikken...

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:30

Titelroaske schreef:
Mijn vraag is heb je dit zelf nog nooit meegemaakt....


Dagelijks maak ik te paard maffe dingen mee die ik me in NL niet kon voorstellen en heb wat het NL-verkeer betreft een half miljoen km.s ervaring op de motorfiets.
Juist vanwége mijn ruime verkeerservaring zou het slim zijn eens na te denken over wat ik schrijf.

De gekkigheid in het verkeer is geen onzekere factor. Op de motorfiets is het een gulden regel dat je ervan uitgaat dat de overige weggebruikers je niet zien en je geen voorrang kijgt.
Te paard is het een gulden regel dat de overige weggebruikers geen benul hebben van 'paard'.
Je wéét dat het onvoorziene zál gebeuren. De 'schuld'vraag is daarbij irrelevant, want jouw paard is JOUW verantwoordelijkheid. Zowel wettelijk als moreel.

Ik vraag me serieus af wat het merendeel van de ruiters eigenlijk op een paard doet. Voor míj is het paardrijglas altijd meer dan halfvol. Ik heb op dit deel van het forum ook al eens een pósitief topic geopend. Dat kan ook en is veel leuekr dan zeuren en naar een ander wijzen terwijl het probleem doorgaans een brevet van eigen onvermogen betreft.

hc

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:38

Ipsilonka schreef:
Maar HC even een voorbeeld, als ik buiten ga rijden, moet ik de provinciale weg oversteken, dan ga ik toch echt op het fietspad rijden met pony/aanspanning. En als ik op een 50 km weg rijd met mijn aanspanning, waar een doorgetrokken lijn ligt, en ik word op een stukje van 500mtr zeker 7 x vol gas ingehaald, aan wie ligt het dan? Ook ik heb een paard die eigenlijk nergens van schrikt dus ze doen maar. Maar dan is het zeker niet de onwetendheid van mij imo.


En?
Als ik op de fiets ga heb ik dat ook. Hier is geen fietspad.
Als ik ga wandelen heb ik dat ook. Hier is zélden een voetpad.
Let op jezélf.

Ik begrijp best dat je beslist met jouw kar een stuk(je) het fietspad te gaan doch begrijp jíj dat een bestuurder van een terreinwagen dat net zo valide 'mag'?!
Het is een simpel verhaal van de pot en de ketel. Het trieste is dat de ruiterij denkt 'recht' te hebben en niet eens de plichten, niet eens de básisplicht!, invult.
Oh, en dat jouw paard verkeerszeker is lijkt me een basisvoorwaarde. Zo is elke auto apk-gekeurd op veilige remmen bijvoorbeeld.

Hou je aan de regels, wees duidelijk, wees hoffelijk.

hc

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:41

hc -> jij vind dus dat de ruiter zich aan moet passen aan het verkeer? en niet het verkeer aan de ruiter?

Mir_U

Berichten: 663
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Utrecht

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:12

Vind ik ook wel, de ruiter weet in ieder geval wat er in een paard kan omgaan, en vooral buiten. De ruiter heeft dan misschien meer voordeel en ervaring met dan iemand achter het stuur van een auto en moet dus zelf zorgen dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan. Tuurlijk, idioten in het verkeer heb je altijd en zul je altijd houden. Zorg in ieder geval dat jij en je paard zo veilig mogelijk rijden en idd, blijf hoffelijk en laat het mensen in auto's ook weten als ze het (onbewust) goed doen.

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:17

Even je hand opsteken als bedankje dat ze je rustig gepasseerd hebben werkt ook!
Ik blijf ook altijd midden op de weg (rustig landweggetje, geen doorgaande weg) rijden tot ze redelijk dichtbij zijn en al afgeremd hebben, dan ga ik keurig in de berm. Als je meteen helemaal aan de kant gaat dan denken ze oh oke er is ruimte dus gas!
Ik had alleen laatst op een zandpad (breed pad, maar aan weerskanten een sloot) een "ontmoeting" met een mega trekker+ tank. Heel breed, dus nauwelijks nog plaats voor mij. Het had gekund, maar ik weet niet wat mijn paard gedaan had als dat monster op een paar cm langs ons gereden was (inclusief huizenhoge stofwolk). Dus ik denk oke, ik rij wel terug in een drafje. Kom ik op een kruising, kan 3 kanten op. Ik kies de kant waarvan ik denk dat de trekker iig niet heen hoeft. Wat denk je? Juist ja... hij komt me achterna!! OH nee dacht ik nog verder draven, gelukkig was er verderop een opening van een stukje weiland, kon ik even gaan staan en de trekker kon passeren. Fieuw..... braaf paardje.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:51

Ik rij ook gewoon op het fietspad. Niemand wordt er blijer van als ik op de weg ga rijden terwijl er een fietspad en berm is. Ze rijden hier soms als gekken en ik zou nieteens durven fietsen op de weg, laat staan dat ik er ga rijden.
Ik heb jaren op zo'n 80 km/u landweg zonder fietspad gefietst maar het liefst rijden ze je gewoon omver.
Ook rond woon-werkverkeertijden kan je maar beter op sommige plekken maken dat je gauw de weg af komt, want ze rijden elkáár al het liefst van de weg af om z.s.m. thuis te zijn, laat staan dat ik nog eens in de weg ga rijden.
Want hoe opzij ik ook rij van de weg, ik rij hoe dan ook in de weg en lever vertraging op.
Ik heb zelfs meegemaakt dat ik bij een tegemoetkomende trekker op een vrij smalle weg in de berm ging rijden en dat de dame in de auto achter mij geen zin had om netjes ruimte te geven aan de trekker, dus passeerde ze via de berm WAAR IK OP DAT MOMENT DUS REED Gestoord
Ik dacht nog: die wil zeker een nieuwe auto van mijn verzekering ofzo?

Ik ondervind dus de minste problemen op het fietspad en de mensen om mij heen ook, terwijl ik soms met verbazing naar het langsrazende verkeer kijk. Dan denk ik: stel jje voor dat ik daar was gaan rijden

Het was ook laatst op Blik op de Weg (tvprogramma) dat het tegenwoordig eigenlijk te gevaarlijk is om als ruiter op de weg te rijden en dat veel ruiters het fietspad kiezen. Er werd bij gezegd dat dit officieel niet mag, maar dat de politie het meestal gedoogt omdat het gewoon veiliger is, ondanks dat de regel is dat je op de weg moet rijden.

Wat ik wel vind, is dat je als ruiter zeker de fietsers niet moet hinderen door midden op het pad te blijven rijden als er iemand aankomt, maar ik zie dat wel vaak gebeuren "ze gaan maar opzij hoor" of midden op de weg rijden: "ze wachten maar even"

En ik merk ook dat met name angstige ruiters hun angst projecteren op het verkeer; passeert diegene te langzaam of dichtbij:
"Jeetje wat een aso, kan ie niet wat sneller/ wat minder dicht passeren??"
Passeert diegene vlot:
"Jeetje wat een aso, moet je zien hoe hard die rijdt"
en dan het liefst nog naschreeuwen: "Aso!!"

Dat vind ik dus weer asociaal gedrag van de ruiter

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:53

Huertecilla schreef:
[
Ik vraag me serieus af wat het merendeel van de ruiters eigenlijk op een paard doet. Voor míj is het paardrijglas altijd meer dan halfvol.
hc


Boos! Sorry Hc, maar jij bent zeker een topruiter.
Wat is dit nu weer voor een opmerking. Vind het echt belachelijk.

Dus iedereen die een paard heeft, doe je paard maar weg, want het merendeel doet t toch niet goed.
Nope, vind dit een opmerking van niks. Slaat nergens op.
Ik heb het idee dat jij nu een wereldruiter bent en dat jij alles in pacht heb.
Nou aangezien jij ook maar een mens bent zul jij ook geheid fouten maken en misschien behoor jij ook niet op een paardenrug!!

Oja, jij kent de Lijst
Hoe komt t dan dat ik een keer werd aangehouden door een ventje van een natuurgebied met de mededeling of ik in de berm wilde gaan rijden?????

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:54

Nicolletje schreef:
Ik rij ook gewoon op het fietspad. Niemand wordt er blijer van als ik op de weg ga rijden terwijl er een fietspad en berm is. Ze rijden hier soms als gekken en ik zou nieteens durven fietsen op de weg, laat staan dat ik er ga rijden.



Ik moet eerst ook een stukje langs een 80 km weg, daar is ook een fietspad. Daar rij ik dan ook altijd op. Geen haar op m'n hoofd die bedenkt om op de weg te gaan rijden!! Vrachtwagens, trekkers, inhalende auto's, motoren die menen dat ze met 120 km/uur langs kunnen scheuren....
Nee dan liever even in de berm voor een fietser of scootmobiel!! Het zal dan verplicht zijn op de weg te rijden, ik denk dat wanneer ik zelf niet verongeluk ik wel een verschrikkelijk ongeluk zal veroorzaken doordat auto's willen inhalen!!
Gelukkig is het een stukkie van 100 m, daarna kan ik lekker op een bospad!

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:37

Niet erg netjes en al helemaal niet constructief eowyn om zo persoonlijk te reageren. Als het de schoen is die jou past, schop dan jezelf Pling

Hoe ik rij kun je op mijn profiel en site zien. Doe er je voordeel mee, of niet.

Gelukkig zijn er inhoudelijk ook relativerender reacties met meer perspectief.

@Rianneke
euh.... ik neem aan dat dit retorisch bedoeld is?!

Afgod Mir voor de samenvatting.

hc

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:23

Hoe jij rijdt intressereerd me niet.
Maar ik heb in je profiel gekeken, nou wat is daar zo bijzonder aan?
Jij bent net zo blij en trots met je paardjes als iemand anders.
Laat hem/haar dan in de waarde en zeg niet dat de meeste ruiters niet op een paard thuis horen.
Ik vind die opmerking gewoon belachelijk.

Maargoed jij heb alle wijsheid in pacht.. Ik laat jouw lekker in die waan.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:42

Huertecilla schreef:
euh.... ik neem aan dat dit retorisch bedoeld is?!

ik moest zelf even duidelijkheid hebben of jij dat nou echt bedoelde...

maar hc probeer jij iedereen te overbluffen ofzo met je woordenschat?

Huertecilla schreef:
Gelukkig zijn er inhoudelijk ook relativerender reacties met meer perspectief.

zoals deze zin... denk je nou echt dat iemand van bijvoorbeeld 12 dit meteen snapt als ie gezellig op een forum zit te lezen/reageren?

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:37

nja Rianneke, ik vind nou toch wel dat je niet kan gaan verwachten dat iemand z'n woordenschat gaat aanpassen, omdat een ander die "misschien eventueel wel eens een keer" niet zou begrijpen. Als volwassene, praat je (over 't algemeen Haha! ) nou niet echt meer als een 12-jarige. Lachen

Dat je niet buiten moet gaan met een paard dat je niet onder controle kan houden, vind ik eerlijk gezegd maar logisch. En ja, ik vind ook dat je als ruiter de verkeersregels moet kennen, en daar heb ik toch sterk mijn denkingen over, of dat wel zo is. Soms zie je gewoon combinaties die zich gevaarlijk gedragen. op het fietspad rijden, ik weet 't niet, maar lijkt mij toch niet dat dat een goed idee is. Al kan ik begrijpen dat het in sommige omstandigheden veiliger lijkt.

Algemeen zouden verkeersgebruikers gewoon veel meer rekening moeten houden met elkaar. Zowel van de ruiters uit, als van chauffeurs/fietsers/voetgangers. Er zitten idd ****bestuurders tussen, maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo.

Onze maatschappij IS gewoon asociaal, en dat is niet enkel in het verkeer. Lachen

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:24

Mirr84 schreef:
Even van de SRR-site afgehaald:

Gulden regels voor het buitenrijden


Gulden regels voor het buitenrijden:

1. U bent gast: volg de aanwijzingen van de gastheer op
2. Maak gebruik van de voor u bestemde wegen
3. Fiets- of voetpaden zijn er alleen voor fietsers of wandelaars
4. Jonge aanplant moet bos worden; rijd er niet doorheen
5. Laat uw paard niet grazen en ook niet knabbelen aan struik of boom
6. Houd altijd zoveel mogelijk rekening met andere recreanten
7. Moet u wandelaars passeren, doe dat dan stapvoets
8. Ook ruiters en aanspanningen passeert u in stap
9. Een goede ruiter rookt niet: brandgevaar!
10. Wees er voortdurend op attent dat een paard een eigen reactie heeft


Tips:
* Rijd geconcentreerd, let op signalen van uw paard en van ander verkeer, draag geen walkman, rook niet, draag passende ruiterkleding
* Ruiters en menners moeten zich altijd aan de verkeersregels houden, op de openbare weg zijn ruiters en menners bestuurders
* Maak uw paard geleidelijk aan vertrouwd met ongewone situaties in uw eigen omgeving
* Rij in de berm van de weg, behalve als daar een verbod geldt.
* Geef altijd richting aan door uw hand uit te steken.
* Steek met een groep zoveel mogelijk in linie een weg over, dus allen tegelijk naast elkaar.
* Draag verlichting en reflecterend materiaal in het donker of bij onvoldoende zicht.
* Vraag bestuurders van grote voertuigen langzamer te rijden door uw arm langzaam op en neer te bewegen, let op signalen van uw paard en van ander verkeer.
* Onderschat nooit de kracht, het gewicht en de karaktereigenschappen van paard of pony.
* Draag een veiligheidshelm. Uw hoofd is immers zeer kwetsbaar.


HC: Volgens de OFFICIELE site mag je dus wel in de berm rijden.... jij kent dan indd de regels heeeelll goed!!

Verder heb ik hier alleen last van asociaal scooter gedrag maar ook dat is maar zelden.. hier lopen zoveel paarden dat iedereen eigenlijk wel rekening houd met elkaar.. en IK ken de regels wel en houd me daar ook altijd aan.. Maar ook ik vertik het om hier op de weg te rijden want das gwoon niet verantwoordelijk!! dus nemen we de berm *en dat mag dus* of het fietspad!!

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:41

ROFL ROFL ROFL
proest.....

Tja HC.... Rolleyes

helga1969

Berichten: 892
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: ochten

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:59

hc
Jij met je ik kne de regels.
Nou die ken je dus niet.
Kijk maar naar de qoute van msmarit.
Iedereen heeft rechten en iedereen moet rekening met elkaar houden.
Maar die opmerking over dat de meeste niet op een paard horen dat vind ik dus een gemene opmerking.
Heb jou profiel bekeken en sorry kan daar nou niets bijzonders aan vinden.
Jij denk het met je woordenschat en (jou) regeltjes even hier neer te kunnen zetten.
Ga dat maar ergens anders doen.
En laat iedereen in zijn waarde.

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:12

Zoals ik al eerder zei rijd ik ook altijd in de berm of op het fietspad(zelfs op de stoep als het moet). Zolang er niemand last van mij heeft vind ik het prima, als ik op de stoep rijd ga ik er netjes af als er iemand aan komt lopen. Ik vind ook dat ik qua tempo meer tussen fietsers en wandelaars pas als op een rijbaan waar het tegenwoordig mode is om zo hard mogelijk te rijden.
In de berm mag je wel rijden tenzij anders word aangegeven, nu ben ik nog nooit een bord tegen gekomen waar staat dat je niet met je paard in de berm mag rijden(bestaan die borden wel?)
Ik ben al vaak genoeg politie tegen gekomen(mensen die uitstekend de verkeersregels weten) maar ik ben nog nooit aangesproken op mijn rijgedrag (te paard) in het verkeer. Zolang ik daar niet op aangesproken word kies ik liever voor de veiligheid i.p.v correcte verkeersregels.

HC,
Sommige mensen hebben nu eenmaal niet de luxe om te paard door de bergen te trekken en moeten het doen met het steeds drukker wordende verkeer in nederland.
De uitspraak over dat veel mensen niet op een paardenrug thuis horen vind ik een hele vreemde opmerking, je kunt je ook afvragen of het wel terecht is dat mensen hun rijbewijs halen als ze toch schijt hebben aan de overige weggebruikers.
Jij vind het een kunst om op jouw manier te rijden, wij vinden het een kunst om je in nederland te paard in het verkeer te begeven.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:40

MsMarit schreef:
Volgens de OFFICIELE site mag je dus wel in de berm rijden....


Er is niets officieels aan een club behalve dat ze dat zelf vinden. Het enige wat 'geldig' is = de wet.

Bedankt voor deze glasheldere illustratie van wat ik schrijf. Erg triest dat wederom jijbakken naar de boodschapper nodig gevonden wordt als rookscherm voor onbenul.

hc

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:44

wendyashley schreef:
De uitspraak over dat veel mensen niet op een paardenrug thuis horen vind ik een hele vreemde opmerking, je kunt je ook afvragen of het wel terecht is dat mensen hun rijbewijs halen als ze toch schijt hebben aan de overige weggebruikers.


Mernsen die met rijbewijs aso rijden horen inderdaad OOK niet op de weg. Je snapt het.

Citaat:
Jij vind het een kunst om op jouw manier te rijden, wij vinden het een kunst om je in nederland te paard in het verkeer te begeven.


Wederom tegen beter weten in jijbakken op grond van vooroordeel en onkunde over hoe ik hier rij en bovendien in het geheel irrelevant.

hc