Tegenliggers op smal bospad, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Tegenliggers op smal bospad, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 10:17

Napie schreef:
Ik men hier ook over paden die net breed genoeg zijn voor een aanspanning. Heel soms kom ik wel eens ruiters tegen of een andere aanspanning. De eerste groep is een probleem want die paarden schrikken zich vaak rot van een wagen. Vorige week was ik net tegen een heuvel opgegalloppeerd, kwamen er ruiters aan. Ik riep heel hard Ho (ook voor hun want ze zaten te kletsen en naar elkaar te kijken ipv naar voren) Alle paarden stonden acuut stil. Vervolgens parkeer ik me span in de bosjes. Kleine pony's passen wat gemakkelijker onder de struiken Haha!


Dat lijkt me idd nog wel lastig, zo'n pad laat eigenlijk geen ruimte voor een kar en een paard naast elkaar en wat doe je dan he ...

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Tegenliggers op smal bospad, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:02

Citaat:
Maar als het nou zo nauw is dat ze elkaar wel (bijna) zullen raken?
Ter vergelijking, ik weet niet of het terecht is: toen mijn paard een keer aangebonden in het gangpad stond, ging iemand anders erachter langs met haar paard (die wat lager in rang was). Die kwam tegen de kont van mijn paard aan die vervolgens voluit mepte. Had die nog nooit gedaan en na die tijd ook nooit meer, overigens.


In dit geval kregen de paarden van de ruiter geen ruimte, dus kreeg ie een knal, zo gek is dat niet, ik vind het trouwens ook raar dat ze er zo achterlangs loopt, bij ons is het gebruikelijk om even te wachten tot iemand het paard even omgezet heeft zodat iedereen de ruimte krijgt. Als je er zomaar achterlangs loopt en dan ook nog zodanig dat ze elkaar raken dan kun je zo'n reactie verwachten.
Als je op een heel smal pad elkaar moet passeren en je niet gewoon langs elkaar kunt lopen in stap dan zet je dus 1 paard even stil zodat de ander er knap langs kan ik stap.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Tegenliggers op smal bospad, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:20

beantsje schreef:
Gewoon rustig ruim baan maken. Hoe ruim? Ík hou het op ruím Haha!
Liever blode Jan dan dode Jan Haha! en een mogelijke escalatie te riskeren.


Maar als het nou zo nauw is dat ze elkaar wel (bijna) zullen raken?[/quote]

Dat schrijf ik toch?!

Gewoon ruim baan maken, stap van het pad af.

hc