Hoe diep de zee in??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Hoe diep de zee in??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:49

eevita schreef:
ikke schreef:

Gewoon het strand verkennen bij laag water, dan weet je hoe het strand eruit ziet en waar de idiote dingen zijn. Het verval tussen eb en vloed is ruim 2 mtr in NL, dat is ruim voldoende om te kunnen zwemmen, dus het strand is volledig te inspecteren voordat je iets gaat doen. Kwestie van investeren in je plannen.


Nou, dat gaat volgens mij niet op! De bodem van de zee verandert regelmatig, zoniet is bijna altijd anders.

De zeebodem veranderd niet tussen één eb en vloed cyclus. Als jij 's morgens met laag water gaat kijken, dan kun je er rustig vanuit gaan dat de bodem bij vloed in de middag nog zodanig hetzelfde is dat dat geen direkt gevaar oplevert. Je moet natuurlijk wel iets over hebben voor het feit dat je relatief veilig in zee kunt zwemmen; voor niks gaat ook hier alleen de zon op..........

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Hoe diep de zee in??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:41

Ik ga zo ver de zee in als dat ik m'n pony er in krijg; tot dr knieën ongeveer. Vork
Als het van de zomer nog eens een hele mooie avond is, wil ik graag een keer zonder zadel met haar naar het strand en dan proberen wat verder, tot dr buik ofzo. Lachen Zou niet durven te zwemmen, zo met die stroming enzo. Maar zo halverwege haar buik moet kunnen.