Dop Heets Del! Iemand die weet wat mooie routes zijn daar?..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Dop Heets Del! Iemand die weet wat mooie routes zijn daar?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:31

Hallo!

Volgende week maandag gaan we vanuit Dop Heets Del 4 dagen ritten rjiden. Het leek ons een mooie plek om te gebruiken als uitgangspositie voor verschillende ritten over de Veluwe.

We hebben een kaart gekocht.

Iemand, die mooie routes kent?...

We laten ons graag informeren!

Alvast bedankt! Knipoog

Havanna__

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-12-06

Re: Dop Heets Del! Iemand die weet wat mooie routes zijn daar?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:55

Mn zusje is daar vorige week op ponykamp geweest met haar manege, Meers Paarden Centrum. Misschien zou je daar eens kunnen vragen, want ze hebben volgens mij wel elke dag buitengereden Lachen

Roxatte

Berichten: 610
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Dop Heets Del! Iemand die weet wat mooie routes zijn daar?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 07:44

Als je de kaart van Staatsbosbeheer "Ruiter- en menroutes in de boswachterij Kootwijk" hebt kun jezelf al aardig wat routes uitstippelen. Het is daar heel mooi rijden zeker nu de heide bloeit ! Wij zelf zijn vorige week naar Dopheetsdel gereden met de trailer daar de haffen voor de wagen gezet en langs het militair oefenterrein gereden richting Hoog Buurlo, daarna richting spoorlijn en boven Kootwijk weer langs, terug naar Dopheetsdel, dat was bijna 30 km en erg mooi.
Veel plezier volgende week !

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Dop Heets Del! Iemand die weet wat mooie routes zijn daar?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 09:20

Dank je wel, dat klinkt ech goed! We hebben ook een kaart, hoor, maar ja, de praktijk vind ik toch het beste als het gaat om info! Thanks!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Dop Heets Del! Iemand die weet wat mooie routes zijn daar?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:32

Aaaah, geweldig daar, twee keer per jaar verblijven wij daar met een hele groep, afgelopen weekend er nog in de omgeving gereden, echt super daar!

En alle routes zijn daar bijna even mooi, de zevenheuveltjes is ook een aanrader. Ik weet niet hoe lang jullie willen gaan rijden? Alle gebieden zijn opgedeelt in nummers, waardoor het makkelijk is om te weg terug te vinden..

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Dop Heets Del! Iemand die weet wat mooie routes zijn daar?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 09:36

Hey dat klinkt gaaf maar als je die heuvetljes heen en terug moet rijden dan zal het wel een hele lange route zijn, of niet?...

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Dop Heets Del! Iemand die weet wat mooie routes zijn daar?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:20

Heuveltjes vallen mee hoor, is gewoon een mooi stukje om te rijden, even vanuit mijn hoofd de route..
Vanuit Dopsheetsdel:

Door het hek heen, stukje rechtdoor, dan eerste links (ruiter/menpad) dat pad volgen, weg oversteken en pad nog steeds blijven volgen, kruising links en pad weer volgen (heuveltjes pad) volgende kruising niet de eerste links, maar heet volgende pad links volgen, is aardig zwaar pad (eentje eerder links is minder zwaar en wordt het rondje korter) recht door weer (ook weer oversteken) nu kom je uit op een menpad, als je nu recht gaat kun je terug naar dopheetsdel, als je nu rechtdoor gaat (donker bospaadje) kun je het rondje groter maken en nog een lang stuk over de hei rijden (als je nu twee kruisingen links aanhoudt en daarna rechts, kom je weer uit bij Dopheets del) ronde kun je natuurlijk altijd groter maken.

De zandvlakte is ook erg mooi, maar op het moment ook ontzettend zwaar.

De zeven heuveltjes route is niet zo lang hoor, je kunt natuurlijk altijd de route uitbreiden, afgelopen weekend, heb ik voornamelijk gestapt en 2 x een flink stuk gedraafd en in galop gedaan en ben zo'n 2.5 uur onderweg geweest, vanaf de paalhoeve.

Via de zandvlakte naar de Paalhoeve (camping) en daar dan wat drinken is ook erg leuk, paarden kunnen daar eventjes staan. Zijn verschillende routes heen en terug, zal eens kijken of ik er een paar kan in scannen (hebben gister alles uitgetekend, alvast voor september, heb ze allen niet hier liggen, maar thuis.)

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Dop Heets Del! Iemand die weet wat mooie routes zijn daar?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 11:07

Dat klinkt erg goed! Leuk zeg, dat je de route zo praktisch uitlegt! Dat soort dignetjes staan helaas neit op mijn kaart vermeld; de zeven heuvelen lijken me echter wel heel gaaf om te rijden.