Mobiele telefonie en paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Joke
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-05-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:01

ik heb mijn mobiel alleen bij me als ik bij mijn verzorgpony ben om te bellen als ik naar huis ga maar dan staat die altijd uit en doe ik hem pas aan als k moet bellen

ansieee

Berichten: 216
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:12

ik heb mijn mobiel sowiezo altijd bij me mocht er iets gebeuren
maar word ik gebeld neem ik eigenlijk gewoon altijd op
ook heb ik mijn muziek weleens aan Bloos

_Mirjam_
Berichten: 31
Geregistreerd: 18-06-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:00

jaa gelukkig is ie er tegenwoordig zodat je altijd bereikbaar bent en ook altijd andere kunt bereiken.
Je kan zelf een noodgeval hebben maar er kan vanuit thuis ook iets gebeuren waarvan het toch wel heel fijn is als ze je dat kunnen zeggen.
Dus altijd mee en in stap gewoon opnemen.
Het scheelt dat ik niet naar buiten zou gaan met een pony die onder de indruk is van een afgaande telefoon en een gesprek op zijn rug. Nagelbijten / Gniffelen

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:04

Ik heb vrij weinig met mobiele telefoons heel eerlijk gezegd.
Zie veel mensen als ze aan het rijden zijn dat ze tegelijkertijd bellen, vind dat zelf echt stom.
Ben je helemaal uit je ritme.
Kan me voorstellen dat mensen er 1 bij zich hebben voor als er iets gebeurt maar niet op het paard.

Fleur

Berichten: 1657
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:59

Mijn mobiel heb ik in mijn broekzak en staat op trilfunctie, mocht ik eraf vallen en er iets gebeuren kan ik dan altijd iemand bellen (tenzij ik mijn mobiel geplet heb). Ik zou nooit op het paard bellen, mij te gevaarlijk.

Roverrr
Berichten: 701
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Maarn

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:01

Ik heb hem altijd mee, voor als er wat gebeurt.
Maar zowiezo op stil. Paard wat ik rij scrikt nogal snel.. Tong uitsteken
En áls iemand belt neem ik alleen in stap op.
En alleen als heb belangrijk iemand is.. Tong uitsteken

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:22

Geweldig ding zeg die 5140! Inderdaad een rubberige ´rugged´ uitvoering.
Het kompas is betrouwbaar en accuraat. Nota bene een heus waterpas voor accuratesse Wow!
Het ingebouwde lampje is geen schijnwerper maar geeft wel echt bruikbaar licht.
Wat ik ook gelijk ingesteld heb is het stemcommando. Kwestie van toets aan de zijkant indrukken, de naam van mijn lief roepen en het ding belt haar op.
Hij is ook razendsnel in de lucht, daar hoef je hem niet voor aan te laten.
Tot slot past hij precíes in het vakje van mijn tasje aan de camelbak OK dan!

Kortom; helemaal goed voor buitensport.
En nu duimen dat ik hem als telefoon nooit zal gebruiken Haha!

hc

MissYvette4u

Berichten: 2992
Geregistreerd: 15-11-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:22

Ik neem mijn gsm wel mee maar zet hem op trillen. Hij gaat alleen mee voor nood.
Als ik gebeld word tijdens het rijden, kijk ik eerst wie er belt. Is het iemand van stal dan pak ik wel op (kan nood zijn), anders niet.

marouschka02
Berichten: 44
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leerdam

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:09

of je nou wel of niet opneemt altijd een mobieltje meenemen stel je voor de je een val maakt en niet kan bellen.

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:14

Ik heb mijn mobiel altijd bij me. Begeleid buitenritten en het is makkelijk als er 1 een smakkerd maakt dat ik dan kan bellen als er een pony terug zou komen. Ook kan de eigenaresse mij bereiken als er iets tussendoor komt.

Als ik alleen rij heb ik hem ook bij me, wel op stil en alleen voor de noodgevallen. Soms belt mijn vriend waar ik ben en dan zeg ik: Zit op het paard, val er bijna af...doei....hahahahaha

Nee hoor ik bel niet op het paard, net zoals ik niet rook op het paard....(bellen alleen in nood dan en roken never nooit niet....ben gelukkig ook gestopt...)

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:23

Toevallig liep ik afgelopen zondag met ouders, broertje en hond door de bossen. Vonden we een telefoon. Wij kijken wat er in stond (van nummers) tot ik er een fokker in zag staan, toen wist ik dat het van de ruiters moest zijn geweest die net langs waren gestapt. We wouden net bellen toen ik ze alweer terug zag komen stappen Knipoog

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:31

Bij mij staat ie altijd aan.. Mocht er iets gebeuren, kan ik meteen naar huis bellen.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 22:56

Ik was de zonder meer heel praktische 5140 vergeten vandaag. Nota bene net op een ruigrit waarvoor ik bewust mijn integraalhelm had opgezet Bloos
Maar ja, rij ik over een stuk rotshelling tegen de Sierra San José op, paard lekker vrij, af en toe over een omgevallen boom springend op een helling van 100% en bedenk ik dat áls ik daar val en om hulp zou willen vragen dat ik nooit ooit vindbaar kan uitleggen waar ik dan ben zonder vuurpijlen af te steken Ziek
Mijn iets opgeflikkerde enthousiasme mbt veiligheid van de mobiel is weer uitgedoofd. Nah ja, het was uiteindelijk ook om het thuisfront blij te maken....

hc

willeke_x

Berichten: 2160
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Hasselt

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:38

Ik ben zoooo blij dat ik mijn gsm bij me had vorig weekend. Ik was niet op wandel en in de piste aan het rijden toen mijn paard een boksalvo gaf... zat niet meer in evenwicht dus dacht, stap maar af... bleef ik met 1 voet in de beugel hangen... de voet die de grond raakt kantelt om en mijn andere voet schiet uiteindelijk uit de beugel... enkel uit de kom en gebroken... had ik mijn gsm aan de kant van de piste gelegd had ik NOOIT de 100 kunnen bellen om me te komen halen... kon niet meer van plaats... gelukkig had ik voor 1 keer mijn gsm in mijn broekzak steken en kon dus de hulpdiensten verwittigen! Anders had ik daar nog uren gelegen... (heb je met een wei in het bos in de middle of nowhere)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:41

Huertecilla schreef:
Geweldig ding zeg die 5140! Inderdaad een rubberige ´rugged´ uitvoering.
Het kompas is betrouwbaar en accuraat. Nota bene een heus waterpas voor accuratesse Wow!
Het ingebouwde lampje is geen schijnwerper maar geeft wel echt bruikbaar licht.
Wat ik ook gelijk ingesteld heb is het stemcommando. Kwestie van toets aan de zijkant indrukken, de naam van mijn lief roepen en het ding belt haar op.
Hij is ook razendsnel in de lucht, daar hoef je hem niet voor aan te laten.
Tot slot past hij precíes in het vakje van mijn tasje aan de camelbak OK dan!

Kortom; helemaal goed voor buitensport.
En nu duimen dat ik hem als telefoon nooit zal gebruiken Haha!

hc


ik heb hem ook, vind het superfijn ding

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:46

Hoi!

Ik heb mijn mobiel soms bij me, ligt eraan of ik hem vergeten ben of niet Clown
Maar het gekke is bij mij, het lijkt wel dat als ik hem nodig heb, hem niet bij me heb, en als ik hem niet nodig heb, hem wel bij me heb Clown.

Me moeder wilt dat ik hem altijd bij me heb.. Haha!

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 10:56

KiWiKo schreef:
Huertecilla schreef:
Geweldig ding zeg die 5140! Inderdaad een rubberige ´rugged´ uitvoering.


ik heb hem ook, vind het superfijn ding


Jee, en dan bel je me er niet eens mee!!?? Knipoog

Ik kan je trouwens de integraalhelm welke ik op ruigritten op heb helemaal aanraden. Nog niet valgetest en wil dat zo houden, maar met bv. takken scheelt het echt een wereld, waarbij de ventilatie en het gewicht ongeëvenaard zijn.

hc

Nettieejj

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:59

ik heb hen altijd bij me, op trillen in mijn zak, meestal neem ik wel op, en als het niet erg belangrijk is zeg ik dat ik ze laten terugbel. Ik bel wel soms als ik bijv. later thuis komt wegens rijden uitgelopen ofzo, en ik heb hem bij me voor noodgevallen!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:00

Als ik gewoon in de bak rij,heb ik em altijd in mijn zadelkast liggen.
Gewoon omdat k het storend vind om gebeld te worden als ik aan het rijden ben.
Komt ook bij dat ik het gevaarlijk vind,maar dat vind ik ook van een mp3 speler.
Ik heb graag de volle aandacht voor mijn paard.

Maar zometeen ga ik in mijn uppie een bosrit maken en dan neem ik em wel mee.
Al zal ik niet opnemen als ik gebeld wordt,maar in geval van nood (mocht ik eraf donderen oid,waar ik niet vanuit ga;))

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:12

Ik heb, als ik een vest oid. aan heb waar fatsoenlijke zakken inzitten, dán heb ik mijn mobiel wel mee. Ik heb hem of stil staan of gewoon op trilfunctie. Verder bel ik alleen als er iets is gebeurd of als ik echt heel laat thuis kom ect. Ik word gelukkig ook nooit zomaar even gebeld, dus dan neem ik wel op aangezien er dan wel iets is. Ik ga natuurlijk wel altijd terug in stap, anders vind ik het levensgevaarlijk.

Ik rijd wel altijd buitenritten Lachen .

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:07

ik heb mijn mobiel altijd op stil maar wel op trilstand staan...
ik heb me mobiel alleen bij me als ik een buitenrit ga maken mocht er iets gebeuren ofzo dat ik iemand kan bellen. of als ik weet dat ik gebeld kan worden wat belangrijk is
verder heb ik me mobiel niet mee... en ik pak verder dus ook niet aan..
heb wel tegen me ouders gezegt..als ik op buitenrit ben en ze hebben me nodig moeten ze mijn mobiel 3x over laten gaan en dan weer opnieuw bellen (meteen erachteraan) dan pak ik op

verder diegene die op mijn pony of paard zit pakt gewoon zijn mobiel niet aan.. dat uurtje dat je aan het rijden bent (in de bak) heb je je mobiel echt neit nodig. en het leid alleen maar af

Manjo
Berichten: 65
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Bilthoveeeeeeeh

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:12

Ikzelf heb hm altijd wel mee. Als er iets is gebeurt bijv. En iemand probeert mij te bereiken heb ik hm tenminste aanstaan. Ik zet hm wel altijd op stil, je weet nooit hoe een paard reageert!

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 18:24

Vandaag een verkenningrit voor een meerdaagse gemaakt. Een erg complex en zwaar stuk. Had de mobiel mee zowaar.
Het liep wat uit en ik had al snel door dat ik minimaal twee uur langer dan de geplande drie uur weg zou blijven.
Zet het ding aan vraagt ie om de pin-code. Vrouwlief zou dat veranderen in de universele pin-code dus ik tik die in.... niet dus. Ja, de originele weet ik niet.
Kom na ruim vijf uur thuis en krijg ongeruste de wind van voren waarom ik niet even gebeld heb.... Omdat het ding me geen toegang gaf en ik in de bergen nergens kan aankloppen.
Kóóp ik onder druk van het thuisfront zo´n ding, dénk ik eraan om het mee te nemen, denk er óók nog aan om tijdig te bellen, krijg ik op mijn falie !!!!

hc

Xnorp

Berichten: 2329
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: thuis

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:27

Ik heb mijn mobieltje altijd mee, maar ik vergeet hem altijd aan te zetten Huilen van het lachen ,
maar oke... dan schrikt mijn paard er tenminste niet van. Vork
En ik word toch haast nooit gebeld op mijn mobiel...
want iedereen weet toch dat ik hem nooit aan heb staan en dan heb je er dus ook niks aan om me te bellen Koe .

lepolight

Berichten: 764
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België-Oudenaarde

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:46

IK heb mijn gsm meestal bij in mijn broekzak ,hij staat dan normaal op stil. Lachen
1 keer is hij afgegaan tijdens het rijden en stond niet op stil.. Nagelbijten / Gniffelen
Als er mij iemand belt tijdens de les pak ik nooit op ,tenzij het op het einde van de les is als we aan het uitstappen zijn. Lachen