Mobiele telefonie en paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:29

Zeg Ruudjw... Nors opkijken... we wonen niet allemaal op de Veluwe. Zij zijn groot en ik is klein! *is jaloers*. Ik had het dan ook over onze omgeving met z'n 'geweldige' buitenrijmogelijkheden (randstad).

Ruud_O

Berichten: 2199
Geregistreerd: 13-01-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:44

Is niet altijd even prettig hoor....
Geen lantaarnpalen, geen mobiele dekking, wilde zwijnen, herten, reeën en nog veel ander gespuis.
En boswachters zijn ook vaak heel streng, plus die verdwaalde militairen af en toe en de laag overvliegende luchtmacht.

Nee, de Veluwe is geen pretje Knipoog

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:52

Je vergeet de doedelzakspelers nog..... Haha!

Het is inderdaad zwaar afzien hier op de Veluwe Clown

Ruud_O

Berichten: 2199
Geregistreerd: 13-01-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:54

Oh ja op de Edense hei, vreselijk, hele paard over de rooie.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:18

Ow, kommer en kwel daar dus op de hei. Pak van m'n hart. Daarmee vergeleken stellen de nadelen van mijn buitenrijomgeving niets voor: scooters die vlak langs scheren, trekkers die je passeren op smalle polderwegen met weerzijde sloten, praktisch alleen verharde paden, met geluk hier en daar een berm die breed genoeg is, saaie bebouwing en vooral veel kassen, veel tuinders die aan het verbouwen of nieuwbouwen zijn (met alle herrie en rommel vandien), veel verkeer, en als er dan een bosje is, is dit verboden terrein voor ruiters te paard... Maar de Veluwe, da's pas erg. Clown

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 10:48

Duke schreef:
Maar de Veluwe, da's pas erg. Clown


Is dit relevant?

Ruiter en paard dienen vaardig te zijn in de omgeving waarin ze rijden en te kunnen anticiperen op de zekerheid van het onzekere. Waar dan ook. Waar dan ook vind je wat en laat je wat.

Hier is alles anders roepen Nederlanders die hier nog nooit geweest zijn graag als excuus voor zichzelf en ja er ís hier veel anders. Hier wonen echter ook mensen en dat maakt weer veel hetzelfde Knipoog

Mbt veiligheid is niet alles zo eenvoudig als het op het eerste gezicht lijkt; het enige wat altijd geldt is dat de ruiter zélf bepaalt of en hoeveel risico gelopen wordt.

Voor de veiligheid niet alleen op pad is ook weer een afweging omdat de kans op een voorval exponentieel toeneemt met het aantal ruiters en je om er daadwerkelijk wat aan te hebben met zijn drieën op pad moet.
Wat externe hulpverlening betreft vind ík het een bezwaar om een ander te belasten met de gevolgen van míjn drang naar 'avontuur'.

Hier ging het topic echter niet over, over het nut,wel over het gebruík.
Als dat gebruik 'voor áls er wat gebeurt' is, dan lijkt het logisch een stevige mobiel zo mee te nemen dat die het dan ook doet.
Mijn mobiel is in pricipe geen 'vangnet' doch als ik het ding mee heb wil ik ook dat het ding bruikbaar is (als ik dekking heb).
Als ik bijvoorbeeld na 60 kilometer bergterrein afgesproken heb ergens, dan is een mobiel onwijs handig. Het is echter geen enkel probleem om zonder mobiel in contact te komen. Als ik weet dat ik geen mobiel heb plan ik in een dorp uit te komen, maak ik een andere afspraak.
Het is wél een probleem als je erop rekent dat je mobiel kan communiceren en dat niet gaat omdat het ding een tik van een boomtak niet overleefd blijkt te hebben.

Ik bel alleen uit het zadel, als mijn paard veilig staat en ik aandacht bij het bellen heb. Daarmee ben ik bij het basispunt van veiligheid: je bepaalt zelf hoe veilig je belt Cool

hc

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:10

Huertecilla schreef:
Duke schreef:
Maar de Veluwe, da's pas erg. Clown


Is dit relevant?


Nee, maar was meer een vrolijke noot op reactie van Ruudjw. Mijn nederige excuses mocht ik je topic 'vervuilt' hebben met off-topic reacties. Afgod

Huertecilla schreef:
Ruiter en paard dienen vaardig te zijn in de omgeving waarin ze rijden en te kunnen anticiperen op de zekerheid van het onzekere. Waar dan ook. Waar dan ook vind je wat en laat je wat.


Oké, ik acht mij en mijn paard vaardig genoeg.

Huertecilla schreef:
Hier is alles anders roepen Nederlanders die hier nog nooit geweest zijn graag als excuus voor zichzelf en ja er ís hier veel anders. Hier wonen echter ook mensen en dat maakt weer veel hetzelfde Knipoog

Mbt veiligheid is niet alles zo eenvoudig als het op het eerste gezicht lijkt; het enige wat altijd geldt is dat de ruiter zélf bepaalt of en hoeveel risico gelopen wordt.


Ook iets waar ik mij terdege bewust van ben en ook zeker zo inschat.

Huertecilla schreef:
Voor de veiligheid niet alleen op pad is ook weer een afweging omdat de kans op een voorval exponentieel toeneemt met het aantal ruiters en je om er daadwerkelijk wat aan te hebben met zijn drieën op pad moet.
Wat externe hulpverlening betreft vind ík het een bezwaar om een ander te belasten met de gevolgen van míjn drang naar 'avontuur'.


Kijk, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik zie dat een wielrenner door zijn gerace en (onverantwoord) gedrag een fout maakt en ten val komt, zou ik ook hulp bieden. Dat zou betekenen dat ieder die in het kader van sport of plezier in een onfortuinlijke situatie terecht komt, geen hulp zou hoeven te verwachten omdat hij of zij zelf de keuze maakte voor dit 'avontuur'. Nee, niet echt een sociale gedachte . Zolang ik verantwoord bezig ben met mijn hobby, maar toch door een onvoorziene omstandigheid (kan ook door een ander veroorzaakt zijn) hulp nodig heb (als is het maar dat iemand 112 moet bellen), dan vind ik dat ik niet niemand 'belast'.

Huertecilla schreef:
Hier ging het topic echter niet over, over het nut,wel over het gebruík.
Als dat gebruik 'voor áls er wat gebeurt' is, dan lijkt het logisch een stevige mobiel zo mee te nemen dat die het dan ook doet.
Mijn mobiel is in pricipe geen 'vangnet' doch als ik het ding mee heb wil ik ook dat het ding bruikbaar is (als ik dekking heb).
Als ik bijvoorbeeld na 60 kilometer bergterrein afgesproken heb ergens, dan is een mobiel onwijs handig. Het is echter geen enkel probleem om zonder mobiel in contact te komen. Als ik weet dat ik geen mobiel heb plan ik in een dorp uit te komen, maak ik een andere afspraak.
Het is wél een probleem als je erop rekent dat je mobiel kan communiceren en dat niet gaat omdat het ding een tik van een boomtak niet overleefd blijkt te hebben.

Ik bel alleen uit het zadel, als mijn paard veilig staat en ik aandacht bij het bellen heb. Daarmee ben ik bij het basispunt van veiligheid: je bepaalt zelf hoe veilig je belt Cool

hc


Ik bel niet uit het zadel. Het gebeurt af en toe als ik in de bak rijd, dat ik de telefoon aanneem, als ik toch aan het uitstappen ben. Ik kan goed genoeg inschatten met mijn paardje of ik dat risico kan lopen. En, ja, dat kan ik. Anders zou ik het niet doen.

HC, jij hebt veel ervaring. Doch echter, wil ik mijn eigen ervaring ook niet onderschatten. Ik heb al 15 jaar eigen paarden (waarvan de eerste 10 jaar aan huis). Ik neem geen onnodige risico's, weet waar mijn grenzen en die van mijn paardjes liggen, en daardoor kom ik zelden in een penibele situatie. Ik weet wanneer ik te paard kan bellen en wanneer niet. Ik neem mijn mobiel mee aan m'n arm en nee, hij is niet stevig genoeg, daarom zal het wel een vals gevoel van veiligheid geven. Dat is dan maar zo.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 14:20

Duke schreef:
Citaat:
Wat externe hulpverlening betreft vind ík het een bezwaar om een ander te belasten met de gevolgen van míjn drang naar 'avontuur'.


Kijk, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik zie dat een wielrenner door zijn gerace en (onverantwoord) gedrag een fout maakt en ten val komt, zou ik ook hulp bieden. Dat zou betekenen dat ieder die in het kader van sport of plezier in een onfortuinlijke situatie terecht komt, geen hulp zou hoeven te verwachten omdat hij of zij zelf de keuze maakte voor dit 'avontuur'. Nee, niet echt een sociale gedachte . Zolang ik verantwoord bezig ben met mijn hobby, maar toch door een onvoorziene omstandigheid (kan ook door een ander veroorzaakt zijn) hulp nodig heb (als is het maar dat iemand 112 moet bellen), dan vind ik dat ik niet niemand 'belast'.


Jij bent het niet eens met dingen die jij associeert en ik níet schrijf.

We hebben het over de mobiel als hulproeper bij ongevallen en is ben daar niet zo enthousiast over.

Als jij belt naar een vriend dat je gevallen bent en weet-ik-veel-wat hebt leg je een zware verantwoordelijkheid en zorg bij die persoon. Ik ben daar terughoudend in omdat ik vind dat mijn indirect zelf gekozen ellende niet zijn probleem hoort te zijn.
Wanneer je 112 belt voor een nóódgeval, dan bel je een professionele hulporganisatie en mag je verwachten dat die experts zijn mbt wat wel en wat niet kan mbt hulpverlenen. Zelfs dan nóg zou ik willen dat reddingswerkers níet hun leven wagen om mij met slecht weer van een berghelling te krijgen. Míjn keuze, míjn risico en ik zou er niet mee overweg kunnen als een jonge vader van twee kinderen (bijvoorbeeld) zijn nek breekt bij een poging mij te redden.

'Onvoorzien' is relatief. Als ik hier een bergrit ga maken dan ga ik ervan uit dat ik dit veilig kan. Desondanks kán er wat fout gaan. Op zich is dit 'onvoorzien' doch ík neem dit risico. Ík ga de bergen in te paard. Ík kies het risico te lopen en ik kies ervoor de gevolgen niet bij een ander op het bordje te mikken.
Als normaal verkeersdeelnemer, toevallig bestuurder van een paard in plaats van fietsend, bij een verkeersongeval betrokken raken en dán gered moeten worden ligt volslagen anders.

Het is voor míj eerder 'beter' om geen vals idee van vangnet te hebben omdat ik me daardoor veiliger zal gedragen: de relativiveiligheidstheorie van hc Knipoog Dat is echter een ander punt.

Terug op het onderwep; belgedrág is mijn ervaring dat hoe ervarener je bent hoe meer je ervaart dat je zoveel mogelijk inherent veilig moet doen; dat je voor het grootste deel zelf de risicobepaler bent.
Het is héél simpel. Als jij geen mok koffie op de leuning van je luie leesstoel zet, kan die er ook niet afvallen.
In een situatie waarbij ik getuige ben van een ernstig ongeval en een 112 wil bellen, dan doe ik dat NIET vanuit het zadel. Alle daaraan verbonden potentieële risicos heb ik daarmee alvast uitgesloten.
Juist omdát ik ervaren ben, ben ik niet nonchalant, weet ik dat het onzekere een zekerheid is Haha!

Ja, je mag wettelijk gezien rijdend bellen als ruiter. Ik vel daar verder geen oordeel over, want je hebt de vrijheid dat te doen. Iets op dit punt over een ander uiten is in mijn ogen niet correct.
Ík doe het niet omdat zie boven Haha!

hc

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:18

Huertecilla schreef:
Jij bent het niet eens met dingen die jij associeert en ik níet schrijf.

We hebben het over de mobiel als hulproeper bij ongevallen en is ben daar niet zo enthousiast over.

Als jij belt naar een vriend dat je gevallen bent en weet-ik-veel-wat hebt leg je een zware verantwoordelijkheid en zorg bij die persoon. Ik ben daar terughoudend in omdat ik vind dat mijn indirect zelf gekozen ellende niet zijn probleem hoort te zijn.
Wanneer je 112 belt voor een nóódgeval, dan bel je een professionele hulporganisatie en mag je verwachten dat die experts zijn mbt wat wel en wat niet kan mbt hulpverlenen. Zelfs dan nóg zou ik willen dat reddingswerkers níet hun leven wagen om mij met slecht weer van een berghelling te krijgen. Míjn keuze, míjn risico en ik zou er niet mee overweg kunnen als een jonge vader van twee kinderen (bijvoorbeeld) zijn nek breekt bij een poging mij te redden.

'Onvoorzien' is relatief. Als ik hier een bergrit ga maken dan ga ik ervan uit dat ik dit veilig kan. Desondanks kán er wat fout gaan. Op zich is dit 'onvoorzien' doch ík neem dit risico. Ík ga de bergen in te paard. Ík kies het risico te lopen en ik kies ervoor de gevolgen niet bij een ander op het bordje te mikken.
Als normaal verkeersdeelnemer, toevallig bestuurder van een paard in plaats van fietsend, bij een verkeersongeval betrokken raken en dán gered moeten worden ligt volslagen anders.

Het is voor míj eerder 'beter' om geen vals idee van vangnet te hebben omdat ik me daardoor veiliger zal gedragen: de relativiveiligheidstheorie van hc Knipoog Dat is echter een ander punt.

Terug op het onderwep; belgedrág is mijn ervaring dat hoe ervarener je bent hoe meer je ervaart dat je zoveel mogelijk inherent veilig moet doen; dat je voor het grootste deel zelf de risicobepaler bent.
Het is héél simpel. Als jij geen mok koffie op de leuning van je luie leesstoel zet, kan die er ook niet afvallen.
In een situatie waarbij ik getuige ben van een ernstig ongeval en een 112 wil bellen, dan doe ik dat NIET vanuit het zadel. Alle daaraan verbonden potentieële risicos heb ik daarmee alvast uitgesloten.
Juist omdát ik ervaren ben, ben ik niet nonchalant, weet ik dat het onzekere een zekerheid is Haha!

Ja, je mag wettelijk gezien rijdend bellen als ruiter. Ik vel daar verder geen oordeel over, want je hebt de vrijheid dat te doen. Iets op dit punt over een ander uiten is in mijn ogen niet correct.
Ík doe het niet omdat zie boven Haha!

hc

Je kan merken dat je schrijver bent HC (gezien in profiel). Kort en bondig staat niet in je woordenlijst. En om dat je zo omslachtig en wollig je commentaar schrijft, heb ik deels verkeerd begrepen wat je bedoelt. Om dit voor te zijn, ga ik eerst een korte (hopelijk duidelijke) samenvatting neerzetten van mijn interpretatie van jouw tekst:

Jouw moreel is om liever in penibele situatie zelf het vege lijf te redden dan reddingwerkers hun leven te laten wagen, omdat jij zonodig paard wilde rijden in de bergen. Jij neemt bewust dat risico. In het verkeer waarbij je als ruiter gewoon een verkeersdeelnemer bent, zie je dit anders. Wellicht dat hulpverleners dan niet zo snel in levensbedreigende situaties komen.

Zònder telefoon bij je, zal je voorzichtiger zijn dan mèt telefoon. Omdat je weet dat je niet zomaar iemand kunt bellen. Hierdoor nemen dus de risico's die je neemt ook af.

Een ervaren ruiter weet wat de risico's van bellen te paard zijn en zal dit daarom minder snel doen, of nog veiliger hiermee omgaan. Dus bijv. afstappen en dan bellen.

Nu mijn commentaar: ik kan mij goed vinden in de laatste stellingen. Daar ben ik het ook mee eens. Betreft het hele hulpverleningsstuk: kan ik mij ook in vinden. Hoewel je opvatting uiteraard persoonlijk zijn. Voor mij geld dat ik mij niet zo snel in een dergelijke situatie zal bevinden. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mij ook kan ergeren aan bijv. bergbeklimmers die onvoorbereid op pad gaan, in een levensbedreigende situatie komen en vervolgens geredt moeten worden door een reddingsteam dat ook niet zonder gevaar deze missie moet volbrengen. Als je deze vergelijking wilt maken (en daar neigt het naar) dan kan ik daarmee inkomen.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 18:03

Duke schreef:
Je kan merken dat je schrijver bent HC (gezien in profiel). Kort en bondig staat niet in je woordenlijst. En om dat je zo omslachtig en wollig je commentaar schrijft, heb ik deels verkeerd begrepen wat je bedoelt.


Wat grappig; meestal wordt mij verweten dat ik te martiaans direct ben.

Beiden overigens typisch ruiterij: het ligt altijd aan een ander Tong uitsteken

hc

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 18:11

Duke schreef:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mij ook kan ergeren aan bijv. bergbeklimmers die onvoorbereid op pad gaan, in een levensbedreigende situatie komen en vervolgens geredt moeten worden door een reddingsteam dat ook niet zonder gevaar deze missie moet volbrengen.


Dat is de strekking ja.

Het verkeer kan je niet vergelijken omdat dit een maatschappelijke activiteit is. Ik kies toevallig voor een paard als voertuig. Hulpverlening bij verkeersongevallen is geen buitengewone situatie en als ruiter verwacht is onder die hulpverlening te vallen. Niet meer niet minder.

Als ik echter in galop door het ruige terrein wil, dan is dat wel mij recht doch geeft mij niet het recht op buitengewone hulp van een andere te verwachten.
Als je een grote vent wil zijn kan je ook je eigen broek ophouden Haha!

hc

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:20

Huertecilla schreef:
Duke schreef:
Je kan merken dat je schrijver bent HC (gezien in profiel). Kort en bondig staat niet in je woordenlijst. En om dat je zo omslachtig en wollig je commentaar schrijft, heb ik deels verkeerd begrepen wat je bedoelt.


Wat grappig; meestal wordt mij verweten dat ik te martiaans direct ben.

Beiden overigens typisch ruiterij: het ligt altijd aan een ander Tong uitsteken

hc


Nah, meer vrouw eigen... Combineer dat met een dosis ruiter-air en je hebt van die stronteigenwijze types zoals ik. En ik meen altijd te vinden dat het niet aan mij ligt. Knipoog ... nee, zo erg is het niet. Knipoog

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:20

Huertecilla schreef:
Duke schreef:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mij ook kan ergeren aan bijv. bergbeklimmers die onvoorbereid op pad gaan, in een levensbedreigende situatie komen en vervolgens geredt moeten worden door een reddingsteam dat ook niet zonder gevaar deze missie moet volbrengen.


Dat is de strekking ja.

Het verkeer kan je niet vergelijken omdat dit een maatschappelijke activiteit is. Ik kies toevallig voor een paard als voertuig. Hulpverlening bij verkeersongevallen is geen buitengewone situatie en als ruiter verwacht is onder die hulpverlening te vallen. Niet meer niet minder.

Als ik echter in galop door het ruige terrein wil, dan is dat wel mij recht doch geeft mij niet het recht op buitengewone hulp van een andere te verwachten.
Als je een grote vent wil zijn kan je ook je eigen broek ophouden Haha!

hc

Duidelijk Haha!

_Jaime_

Berichten: 25
Geregistreerd: 08-11-07
Woonplaats: wagenberg.

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:03

ik heb mijn telefoon altijd bij en AAN !
ik neem hem ook altijd op als hij afgaat.
bel dus idd ook als ik op het paard zit,
in de bak of buiten.
maar ik denk dat veel mensen dat doen.
en als jij een heeel druk paardje hebt, dan ga je heus niet
bellend op je paard zitten neem ik aan Tong uitsteken

marjox
Berichten: 60
Geregistreerd: 04-12-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:47

altijd telefoon bij me voor de 'veiligheid' en als ie afgaat hangt het er vanaf of ik opneem of niet. ga er niet voor stappen, maar die van mij is goed met 1 hand te rijden! Pling en echt uren bellen over niets doe ik niet als ik aan het rijden ben, meestal gesprekjes van 30 sec...

Simtan
Berichten: 13
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:59

Ik neem altijd mijn telefoon mee ( in mijn zak ) .
Altijd aan. Want mijn pony vind het niet eng. En je weet maar nooit wie je belt of het een
noodgeval is. En wat iedereen al zegt met buitenritten enzo.
En als je zo druk bezig bent laat je hem toch afgaan?

_Mlssa_
Berichten: 25
Geregistreerd: 03-12-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:26

ik heb ook meestal wel me mobiel mee.. Vooral voorheen met evrzorgpaard het bos in stele r gebeurd wat kan je tog belle voro hulp.. en anders zet je um op trille of still.. dan heb heb je hem wel bij je en kijk je als je van je paard af ben tog?

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 10:03

Simtan schreef:
En je weet maar nooit wie je belt of het een
noodgeval is.


Die begrijp ik nog steeds niet.

Stel ik rij ergens in de campo een uur van huis.
'tuudeludeluu' "...." '¡De hond zit achter de kippen aan!' Tegen de tijd dat ik thuis ben is dat wel over.
of 'Het huis staat in brand.' Dan heb ik liever dat de brandweer gebeld wordt dan mij.

Stel ik ben in de bergen een dag rijden van huis en 'Ma is gevallen en ligt in het ziekenhuis'.... Erg vervelend en ik kan niets doen, niet even snel naar huis of ziekenhuis komen, dus het brengt ons alleen maar in gevaar doordat ik mijn hersens niet meer bij het rijden heb.

Je kan niets doen en in de stress op je paard is geen goed idee.

hc

Anoniem

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:17

Ik heb mijn mobiel altijd bij me en altijd aan. Als ik buiten ga rijden gaat mijn vader bijna altijd mee op de mountainbike en is mijn moeder alleen thuis. Dus ik wil wel bereikbaar zijn voor haar mocht er iets zijn zodat we zsm naar huis kunnen rijden. En andersom ook, dat als mijn vader valt of ik, dat wij de hulpdiensten en mijn moeder kunnen bellen mocht het nodig zijn. Waar wij rijden kan je uren rijden en niets of niemand tegenkomen, dus wachten op hulp zal geen zin hebben.

Maar als ik zie dat het een van mijn vriendinnen is dan neem ik niet op of druk ik haar weg. Overigens sms'en ze als ze iets willen vragen en smsjes lees ik later wel. Aangezien ze toch bijna altijd vragen of ik zin heb om mee uit te gaan of om te shoppen, dus zie ik het nut er niet van in om op te gaan nemen of te gaan lezen terwijl ik op mijn paard zit. Als ik op buitenrit ben dan wil ik alleen met mijn paard bezig zijn en genieten van de stilte en de natuur, niet met het onderhouden van de sociale contacten. Me even afzonderen van de drukke wereld... Heerlijk Lachen

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:20

Huertecilla schreef:
Simtan schreef:
En je weet maar nooit wie je belt of het een
noodgeval is.


Die begrijp ik nog steeds niet.

Stel ik rij ergens in de campo een uur van huis.
'tuudeludeluu' "...." '¡De hond zit achter de kippen aan!' Tegen de tijd dat ik thuis ben is dat wel over.
of 'Het huis staat in brand.' Dan heb ik liever dat de brandweer gebeld wordt dan mij.

Stel ik ben in de bergen een dag rijden van huis en 'Ma is gevallen en ligt in het ziekenhuis'.... Erg vervelend en ik kan niets doen, niet even snel naar huis of ziekenhuis komen, dus het brengt ons alleen maar in gevaar doordat ik mijn hersens niet meer bij het rijden heb.

Je kan niets doen en in de stress op je paard is geen goed idee.

hc


Dan kan je toch evt. eerder om keren dan gepland. Niet in overhaast meteen in volle galop terug natuurlijk.

paardengek87
Berichten: 51
Geregistreerd: 28-03-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:58

Ik heb altijd een telefoon bij me, hij staat op trillen. Als ik in het bos ben pak ik de telefoon op, maar als ik op de weg rij niet, ze bellen wel terug. En het ligt eraan op welk paard ik zit. Eentje doet nooit wat, dus dan zou ik wel altijd op kunnen pakken. Iemand bellen doe ik alleen bij hoge uitzondering als het echt nodig is.

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:19

Ik heb mijn telefoon ook altijd mee. Neem hem wel eens op tijdens het rijden, licht aan de situatie. Maar hou geen ellenlange gesprekken, als het niet heel dringend is vraag ik of men terugbelt over een uur. Op buitenrit neem ik em alleen op als ik stap, én op een veilig stukje. Maarja, meestal belt er dan juist niemand Clown
Maar eigenlijk hou ik er niet van...